Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '11

 
Kategori
İnternet
 

Twitter’da #hashtag ile kullanılan Türkçe karakterler

Twitter’da #hashtag  ile kullanılan Türkçe karakterler
 

Twitter’da bir sözcüğü ve sözcük grubunu gündeme (trending topics) çıkarmak için kullanılan yaygın yöntemlerden biri hashtag yani # ile işaretlemektir. Böylece herkes aynı şekilde yazdığı için kullanım sıklığı artacak ve gündem (trending topic) listesinde yeralacaktır. 

Türkçe sözcükleri hashtag (#) ile işaretlerken dikkat etmemiz gereken noktalar olduğunu unutmamalıyız. 

Örneğin dün gece Ruşen Çakır’ın “Ama öldü efendim” sözleri Twitter’da #amaöldüefendim ve #amaolduefendim gruplarıyla iki şekilde işaretlenerek yayıldı. Gündem (trending topics) listesinde #amaolduefendim yeralsa da #amaöldüefendim grubunu da aynı değerlendirme de kullandı. Yani iki yazılışı da ortak değerlendirdi. 

Twitter’da hashtag (#) ile işaretlerken geçerli olan Türkçe karakterler: 

Çç
Öö
Üü 

Geçersiz olan Türkçe karakterler: 

Ğğ
İı
Şş 

Geçersiz örnekler:
#Beşiktaş
#YaşasınGalatasaray 

Geçerli örnekler:
#Fenerbahçe
#ÖrgütlüToplum 

Bu karakterler hashtag (#) ile geçersiz olsa da normal kullanımında gündem (trending topics) sözcüklerinde yeralıyor. Yani bu sözcükleri doğru yazıldığı şekilde gündem (trending topics) olsun istiyorsak hashtag (#) kullanmamamız gerekiyor. 

Twitter’da hashtag (#) ile Ç, ç, Ö, ö, Ü, ü harflerimizi kullanmaktan çekinmeyelim. 

Ankara, 11 Haziran 2011 

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..