Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '14

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Twitter gündemi

Twitter gündemi
 

Görsel: Alıntıdır


Kalabalık gündemimiz yetmezmiş gibi bir de “Twitter Gündem”imiz oldu. Nurtopu gibi.. Twitter gündemi öyle yoğun öyle yoğun ki, hızına yetişebilmek imkânsız. Arama motoru üreticilerine tavsiyem bir de Twitter’a yetişme motoru üretsinler. Time line dediğimiz anasayfa akışına yetişemiyoruz vallahi..

Her şey Sayın Başbakanın “Twitır mivıtır hepsinin kökünü kazıyacağız” demesiyle başladı. Sözün söylendiği günün akşamına Twitter’a erişim engellendi. İşte o anda hayatımıza DNS girdi. Erişim yasağını aşabilmek için DNS ayarlarını değiştirmek gerektiği ve elbette bunun nasıl olacağı öğrenildi. DNS aşağı, DNS yukarı. Sayın Cumhurbaşkanımız bile DNS yarlarını değiştirip tweet attı. O derece. Tabi ayarlarımızın sürekli değişmesi kimimizi olumsuz da etkilemiş olabilir. Ama çoğumuzu olumlu etkiledi..

Bu sayede yeni yeni programlar, yeni yeni uygulamalar öğrendik. Mesela ben en son Google Chrome için eklenti ZenMate veya Hola Better İnternet’i öğrendim. Bilişim alanında kendimizi sürekli yeniliyoruz, geliştiriyoruz. Zaten sayın büyüklerimiz de bizi geliştirmek istiyorlar. Ben o kanıdayım yani.

O kadar gelişiyoruz ki olaylara tepkilerimiz de evrim geçiriyor. Gelişiyor yani. Ben gömleğimi değiştirirken bile kendimi aydınlanmış hissetmeye başladım. Evin içinde sürekli Ali Ağaoğlu gibi “dis is may hom” diyorum. Ali abim sayesinde İngilizcem de ilerledi. Bakın bir Twitter engellemesi ne hayırlara vesile oldu..

Twitter’dan sonra sıra Facebook ile YouTube’a gelecekmiş diyorlar. Gelsin. Onun da çaresini buluruz evelallah. Yalnız Google’ı kapatmasınlar. Çünkü oradan ayet filan aratıyoruz, icabında Cuma günleri takipçilerimizle paylaşıyoruz. Tamam, biz girecek yöntemler buluyoruz belki ama sayın büyüklerimiz onu yapamıyor. Ondan yani..

Bu engelleme ve bulunan çareler aklıma eski günleri getirdi. Nostalji yaptım biraz. Çatalla TV anteni yaptığımız, tencere kapağı ile çanak anten yaptığımız günleri düşündüm.

Nereden nereye.. Çok geliştik çok…

Murat HACIOĞLU

23.03.2014

www.murathacioglu.com

https://twitter.com/murathacioglu

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..