Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '08

 
Kategori
Opera / Bale
 

Üç Bale

Üç Bale
 

Dibine vuralım müziğin ve dansın!


Süreyya'ya "İçimdeki Hüzün"le merhaba, dedim. Funda Emir, İstanbul'un lodosuna aldırmaksızın beyaz saçlarıyla o duvardan bu duvara ve gözlerimize vuruyordu müzik eşliğinde. Locamda ilk Aşk'a tutundum, sonra müziğe ve o müziğin içindeki hüzne, balerinlere tutundum.

Siyahlar içindeki bedenlerden fışkırıyordu hüzün.

"İşte Mutluluk Bu!" diye haykırırken kadın, buldum kendimi sahnede. Berk Sarıbay müziği içinde dans ediyordu benimle. Aşk sol köşemde uyuyordu. Berk ile müziğe kaptırmıştım ruhumu, bedenimi; kollar başka yerdeydi, bacaklar, başım, şeyim; mutluluk işte sahnede, kadının aşk!...çığlığında.

Söze ve müziğe beden ancak bu kadar yakışır!...

Süreyya'da, finalde "Tango Aksiyon" vardı. İki erkek sahnedeydi. Müzik almış başını gidiyordu....Ben de peşlerinden...Hayali veya gerçek bir kadın için dövüşürcesine dans ediyorlardı.

Tango, kadını elde etmek isteyen erkeğin "acı" dansı mıdır?

Kadınlar, kadınlar basınca sert müzik eşliğinde sahneyi, erkekler o delikten bu deliğe kaçacak yer mi arıyorlardı?

Hadi gel!...Sen sen, ben ben, ta dibine vuralım müziğin ve dansın!...

Süreyya'da, locada dört kişiydik, klasik bir erkek, üç kadındık. Müziği seviyorduk, Süreyya'yı; dansı seviyorduk, balerinleri ve baletleri. Ben, Berk beni fena yakaladın, dedim, üç baleden sonra, bırakacağa da benzemiyor.

İçimdeki hüzne yakalandım, dedi içimizden biri, zaten tanıdıktı, şimdi daha beter bastırdı.

Aşk, elbet de tango, dedi, ne olursa olsun tango!.. Hem müzik, hem beden, hem aşk, hem acı, hem savaş, hem barış; hayat ve ölüm! En küçüğümüz, bilemiyorum, dedi ya da biliyorum biliyorum; ben Berk'in arkadaşında kaldım.

1. Not: Canan, Çiğdem, Çağrı, Tunca, Özlem, Gizem ve Funda, tek tek ve hep yine çalın içimizdeki hüznü, gene çıkın sahneye, sahnelerimize, dans edin; vurun, vurun ruhu gerçeğe!

2. Not:

İşte mutluluk bu!..
Lütfen müzik!
Siz şöyle solda
ve sağda ve ortada
durun rica ederim;
aşık kadın ve erkek,
ellemeyin ve elleşmeyin,
ben şimdi hem çalarım,
hem söylerim,
hem de dans ederim,
ve işi yoluna koyarım;
çünkü mutluluk bu!

3. Not:

Üç balede
sıralama harikaydı;
hüzünle girdik,
mutlulukla yol aldık
ve tangoyla
son noktayı
koyduk geceye.
İşte bale bu!
İşte mutluluk bu!
İşte hayat bu!
Ş.Y.
 
Toplam blog
: 650
: 412
Kayıt tarihi
: 07.06.07
 
 

İzmir.  Aşk ve Şiir. Müzik. Kitap. Varlık ve Sözcükler ve .... ..