Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ağustos '10

 
Kategori
Güncel
 

Üç eşli danışman

Üç eşli danışman
 

merak edilen kızlar


Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a üç eşli danışman atandı.

Hayırlara vesile olsun inşallah.

"Merak edilen kızlar" adlı kitabında çok eşliliğin "iyi ve zor yanlarını" anlatan yazar Fehmi Çalmuk'un üç eşli danışman Ali Yüksel ve ilk eşi Dilber hanımla yaptığı röportajı hayretle okudum.

Yüksel, niyetinin dörde kadar gitmek ve çok eşliliğin "sünnet bir ibadet" olduğunu ifade ediyor.

Başbakanlık danışmanı Ali Yüksel'in ilk eşi Dilber hanım, "Eşime 11 yaşında iken aşık oldum. O zamanlar beni etkileyen kocamın hali. Belki hayalimde düşündüğüm eşe uygun olması. Bilmiyorum yani. Karakterini tanırsınız İslami bir yaşantısı varsa o etki yapar. Hepsi bir bütün olarak beyaz atlı bir prens" diyor.

11 yaşında tutunulan aşk hayırlara versile olmuş anlaşılan. Ya da, '3 derste aşşk'a dönüşmüş.

Dilber hanımın "Hepsi bir bütün olarak beyaz atlı prens'i" şimdi danışman oldu. "Karakterini biliyorsunuz" dediği eşi Ali bey dördüncüye kararlı. Bize de Hayırlısı olsun demek düşer. Dilber hanım, "Evlenmesin dersem haksızlık yapmış olurum. Onun hakkı. Ama hanım olarak, onu seven biri olarak istemem. Çok kırılırım" diyor. "Üstelik hergün birimizde. Sırayla gidiyor. Günü üçe bölmüyor. Hanımlar yanında olduğu sürece sıra atlamıyor" diyerek çok eşliliğin kurallarını da anlatıyor.

Dilber hanıma hak vermemek "hak yemek" olur. Erkek adam illaki dört'lemeli! Sünnet'miş.

1949 yılında Antalya'da doğan Ali Yüksel, İstanbul İlahiyat Fakültesi mezunu. Antalya ve Çatalca'da müftülük yaptı. 1973 - 75 yılları arasında, Diyanet İşleri Başkanlığı Olgunlaştırma Dairesi Müdür Yardımcılığı'nda bulundu. 1978'de Antalya'da Din Bilgisi ve Ahlak Dersleri öğretmenliği yaparken ihtisas için Almanya'ya gitti. 1985 senesinde Avrupa Milli Görüş Teşkilatı Genel Sekreteri ve bir süre sonra da AMGT Genel Başkanı oldu, 1990'da "Avrupa Şeyhülislamı" ilan edildi.

Yazar Fehmi Çalmuk'un "Birinci evlilikte aşk-sevgi söylenebilir ama diğerleri için bu biraz muhal (gerçekleşmesi olanaksız) gibi görünüyor." Sözlerine,

Şeyhülislam danışman üç eşli Ali Yüksel, "Aslında sevginin sınırı yoktur. Allah müsaade etmiş. Ben şöyle dua ediyorum. Allahım bana bu konuda haram nasip etme. Helalden mahrum etme diyorum" karşılığı alıyor.

Şeyhülislam : Osmanlı imparatorluğunda, kabinede yer alan ve din işlerine bakmakla birlikte dünya işlerine de din bakımından karışan üye.

Haber ve resim internet kaynaklıdır

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..