Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '11

 
Kategori
Şiir
 

Uç git

Bugün

Beyaz bir güvercin uçtu gökyüzüne

Kanatları gergin

Başı dimdik

Uçtu gökyüzüne


Çok yaşlanmıştı

Hem de çok

Çok çabalamıştı

Bu dünyada

Değiştirmek için

Doğru için

Yaşamak ve

Yaşatmak için

İlkleri

İlkeleri için

Çok yorulmuştu


Bugün sabah

Radyoda

Bir haber duydum

Beyaz bir güvercinle ilgili

Kara bir haber

Nedendir bilmem

Göz pınar kaslarım

Hareketlendi

Bir de demeç duydum

İsmail Cemden

Hatırlamıyorum şimdi

Gönlüme işledi

Gözlüğüme kadar sıçradı


Hani misal vermiştim

Birkaç gün önce

Ölmeli kuş demiştim

Yükselmeli gökyüzüne

Huzura ermeli

Çok yorulmuştu çok

Hak etmişti çoktan

Demiştim eşime

Gerek yoktu

Daha fazlasına

Gerçekleştirmişti çok


Sessizdim bu sabah

Gözlerim nemliydi

Neden ki

Tanımıyordum şahsen

Varsa yoksa birkaç şiiri

Ve bitmek bilmez söylevler

Mükemmel Türkçeyle akan

Hepimizi saran o konuşmalar


Çok yorulmuştu çok

Çok çabalamıştı çok

Ve çok geçekleştirmişti çok

Sevmiştim onu televizyonumdan

O değişmemişti ama

Nice televizyonlar değişmişti

Kim bilir kaç yıllar boyu

Kaç değişik model ve markalar


Bugün düşündüm

Keşke tanışabilmiş olsaydım

Dinleseydim bölmeden

Onun maceralarını yaşayabilseydim içimde

Tecrübe edebilseydim memleket aşkını

İçime sımsıkı sokabilseydim

Soluksuz öğrenebilseydim

Yaşamadan onun yaşadıklarını


Bugün diyorum ya

İçime mıh diye yüklendi

Saplandı damarlarıma

Göz damarlarıma

Tepki verdim ansızın

Boşalıverdim

Eşime çaktırmak istememiştim

Beceremedim

Belki pek anlamsız

Televizyondan tanımıştım onu

Uzaktan uzadıya seyretmiştim onu

Yaptıklarını dinlemiştim

Yapamadıklarını da

Çabasını takdir ederek

Konuşmasındaki Türkçeye dikkat ederek

Ben büyüdüm

O yaşlandı


Sessiz üzüntüm

Kalbime vurdu

Hani psikolojik olanından

Hani en acıtanından

Sevinçliyim onun adına gerçi

Çok çalıştı çok

Çok yorulmuştu çok

Aşkı hiç tükenmedi

Ortanın solunda o

Şimdi onun sağına ben geçtim

Yavaş yavaş

Yükselişini seyrediyorum gökyüzüne

Karaoğlanın kara gününde

Ak bir uçurtma gibi uçuyor

Fırtınada gökyüzüne

Yağmuru yararak

Güneşi

Orta yerin soluna yerleştirerek


Uçmaya devam ediyor güvercin

Güle güle git

Demek geçiyor gönlümden

Teşekkür etmek istiyorum

Bir Türk olarak

Seninle gurur duyuyorum

Haddim değilse de

Seni seviyorum

Uç güvercin uç

Artık Karaoğlan öldü

Artık sen varsın gökyüzünde

Artık özgürsün

Korkma sakın

Eşin sana dargın ama

Niyetli seni takip etmeye

O da yakında uçacak yanına


Bugün radyoda duydum haberi

Önce üzüldüm

Şimdi sevindim

Seni saygımla ve sevgimle uğurluyorum

Uç güvercin

Uç git


Ve ECEVİT hayata gözlerini yumdu.....10 Kasımdan önce 06 Kasım 06……………… 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..