Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Uç güzel böceğim

Uç güzel böceğim
 

Elimin üzerine konan uğur böceğini, dağılmış, adresleri kaybolmuş kitapların doldurduğu kütüphanemde, Sartre’ın “Bulantı”sını ararken gördüm. Küçücük varlığı ile kolumda tatlı bir gezintiye çıkmış gibiydi. Nedensiz bir sevinç duyumsadım içimde. Yüzümü görmesem de, dudaklarıma yayılan tebessümü hissedebiliyordum. İlgi odağım konuğumun ilerlemesine yardımcı olurum düşüncesi ile yavaşça doğrulttum kolumu.

Toparlak küçük bedeni, siyah benekli kaftanı ile evine yetişmeye çalışan insanlara özgü bir telaş içinde kolumun eklem yerine kadar koşturuyordu. Neden bilmem hiçbir böceğe tahammül edemeyen tenim, onun kıpırtılı ilerleyişini sevgi ile karşılamıştı. Ne garip bir paradokstu bu. Böceklerden nefret ediyorsun ama “uğurlu” bir beklentiyle uğur böceğine karşı nazik ve sevgili davranıyorsun. Çoğumuz böyle değil miyiz? Spiritüel inançlarımızın vücut bularak sevimli bir simgeye dönüştüğü küçük ayrıntı uğur böceğinin herhangi bir yerimize konmasını nedense, uğur olarak kabul etmez miyiz?

Gömleğimin dirsekten katlanmış koluna geldiğinde birkaç kez patinaj yapıyor tüyümsü ayakları. Sağa sola giderek şahikaya ulaşacağı çıkış yolları arıyor besbelli. Parmağımın ucuyla çıkışına yardımcı oluyorum. Oh be! Çıkmak istediği tepede şimdi. Hiç arkasını merak ediyor mu bilmem ama daha bir telaşlı ilerliyor. Hedefi boynum. Ses çıkarmıyorum hiç.  Boynum gıdıklanıyor, şimdi kulak mememde.. İçine girerse diye korkup elime alıyorum. Avucumda hiç de korkak durmuyor. İyice açıyorum parmaklarımı.  Sanki kulakları varmış da beni duyacakmış gibi avucuma doğru eğiyorum başımı; “Uç uç böcek” diyorum, “Lütfen günümün iyi geçmesine yardımcı ol.” Üfürüyorum üstüne doğru. Gerinir gibi açıyor benekli kanatlarını; sonra uçmaya başlıyor. Önce odamda, sonra odamın açık penceresinden doğanın bilinmeyenine doğru. Bakıyorum ardından, keyifle gülümsüyorum sonra. İnanıyorum bugün işlerim rast gidecek...

Sevgiyle ve umutla dolu yaşayın…

 
Toplam blog
: 16
: 336
Kayıt tarihi
: 20.04.15
 
 

Sanatsever, seyahatsever... ..