Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Şubat '08

 
Kategori
Öykü
 

Üç kadın üç yaşam -4.BÖLÜM

Üç kadın üç yaşam -4.BÖLÜM
 

Geceler uzun anne. Yatakla yorganla boğuşmak zor. Evlisin ya kocan isterse… Ya ben… Benim isteklerim anne. Bu mu evlilik … Ummak ve beklemek. Bir iki güzel söz duymayı beklemek … Sıcak bir kucaklama… Gülümseme şöyle içten… Bir buket çiçek eve gelirken… Çok şey mi istediklerim. Sevilmeyi istemek kocan tarafından. Bu suç mu anne.

Ne diyeceğini bilemedi Semiha…

“ Biz seni çok seviyoruz kızım.”

“Bu aynı şey değil anne… Bir erkek tarafından sevilmek … Ama gerçekten sevilmek. Anlıyor musun beni. “

Semiha sarıldı kızına. Allak bullak olmuştu. Bunları hiç düşünmemişti ki Semiha. O kendi yaşadıkları ile kıyaslamıştı hep kızının hayatını.

Okuyamamıştı Semiha. Erken evlendirmişti babası. Çalışmak istemişti, izin vermemişti rahmetli kocası. “Kıskanırım ben seni “ demişti rahmetli. Çalışamamıştı Semiha… Okuyamamıştı Semiha…

Memur maaşı düşüktü çok. Yokluk vardı, kıt kanaat geçinmişlerdi. Tüzün’den önceki çocuğunu düşürmüştü Semiha. Tüzün’ün doğduğu gün dün gibiydi gözünün önünde.

“Benim yazım sana yazılmasın güzel kızım “ diyerek öpüp koklamıştı kızını. Yine öptü, yine kokladı kızını.

İyi adamdı rahmetli aslında. Ah o kötü alışkanlıkları olmasaydı. Çok içerdi. İçince de kaybederdi kendini. Sudan bahanelerle dövüverirdi bazen Semiha’yı. Tüzün ile avunurdu o zaman. Yaşam kaynağıydı biricik kızı. Kahve alışkanlığı da vardı Hamdi Bey’in. İstemezdi Semiha kahveye gitmesini. Rızıklarını kumara mı yatırırdı Hamdi Bey. Ay sonunu zor getirirlerdi de o yüzden … Ayıldığı zaman binlerce kez özür dilerdi karısından. Severdi O’nu bilirdi Semiha O hiç söylemese bile...O da severdi kocasını… Ayıptı boşanmak…

“Kız evlendi mi ölüsü gelir baba evine “ demişti babası.

Zaten sevmeseydi Hamdi Bey’i nasıl katlanırdı Semiha. Dayak, içki, yokluk, kumar… Sevmek zorundaydı kocasını. Sevdi hep sevdi.

O’nun yazgısı yazılmamıştı kızına… Ama … İşte kızı da mutsuzdu.

Aydın … Üniversite mezunu… Mastır yapmış… Kariyer sahibi. Başkalarına karşı hassas, anlayışlı, titiz...Kim bilecekti ki eşine yaşattıklarını. İçi seni dışı beni yakar misali…
 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..