Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '12

 
Kategori
Futbol
 

Üç korner bir penaltı!

Üç korner bir penaltı!
 

O kalabalığın arasından sıyrılıp sahaya atlayan taraftardan benim içimde de var... Bu yüzden yadırgamadım adamı! Hatta cesur buldum!

İleride torunlarına anlatacağı bir anısı olduğunu düşünüyorum;

 

“ Çocuklar hakem sürekli bizim takımın aleyhine düdük çalıyordu... Ağzıma gelen bildiğim bütün küfürleri ettim, ettik... Sonunda dayanamadım girdim sahanın içine, ulaşabilsem, yetişebilsem patlatacağım bir tane hıncımı alacağım... Nerdeee ortalık kum gibi polis kaynıyor, kaptılar beni yaka paça dışarıya attılar... Bütün televizyon kanallarında çıktımdı o gün! Hey gidi günler hey...”

 

O adamı anladığım için kalabalık mekânlarda maç izlemiyor, statlara gitmiyor, evde bir başıma coşuyorum!  Ne başım belaya giriyor, ne de karakolluk oluyorum... Geçmişte bir iki cep telefonu kırmışlığım var hepsi o!

 

Neden girer taraftar sahaya?

“Teşbihte kusur olmaz” denir ya; uçak korkusu gibi bir şey!

Özünde çaresizlik var!

Uçak düşmeye başlayınca öleceğinizi bilirsiniz... Elinizden de bir şey gelmez...

Hakem düdük çaldığında verdiği kararın değişmeyeceğini bilirsiniz...

Tuttuğunuz takım haksızlığa uğruyordur ve kendinizce birilerinin bu gidişe dur demesi gerekiyordur...

Hakem yel değirmeni olur...

Siz en Donkişot halinizde, uçağın kapısını açıp atlayamadığınız için sahaya girersiniz...

Anlayamadığınız şey; nasıl olur da hakemin verdiği kararın değişmediğidir...

Gol ofsayttır...

Penaltı değildir...

Takımınız yenikken rakip oyuncu elle oynamıştır ve hakem beş metreden olayı çarpma olarak yorumlamıştır...

 

İsyan, sahadaki hakeme değildir aslında!

İş hayatınıza ve sosyal yaşamınıza bulaşmış, düdüğüne itiraz edemediğiniz mecburiyetleriniz yüzünden her kararını kabullenmek zorunda kaldığınız diğerlerinedir!

Ve belki futbol bu yüzden basittir.

Ve belki bu yüzden çok seviliyordur!

 

Bir tek kulağının arkası kalanların, asgari ücretlinin, hayatında ilk defa kendini bir takımın parçası gibi hissedenlerin, yırtma çabalarının, umutların, ununu eleyip eleğini asanların ve de ensesi kalınların oyunudur futbol...

Biraz politika gibidir.

Biraz da seks...(!)

 

Topu patlatan bedelini öder!

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..