Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '08

 
Kategori
Futbol
 

Üç neticeli Sevilla maçında Fenerbahçe nasıl tur atlar?

Üç neticeli Sevilla maçında Fenerbahçe nasıl tur atlar?
 

Eskiden Spor Toto diye bir oyun vardı. Her salı gazetelerde boy boy o haftaki maçların tahminleri verilirdi. Belki hala devam ediyor bilmiyorum. Ama eski önemi yok.

Tahminlerde kullanılan bir cümle aklımda kalmış... "Üç neticeli bir maç..."

Aslında bütün maçların doğal olarak zaten üç neticesi olduğunu hepimiz biliyoruz. Galibiyet, beraberlik ve mağlubiyet... Benim fenerbahçe maçı ile ilgili tahminimde söylemek istediğim üç netice ise, "elemek, elenmek ve farklı yenilmek" şeklindedir.

Nasıl tur atlayacağımız konusunda da, elbetteki gol sayısına bağlı hesaplar sunacak değilim. Her türlü galibiyet ve beraberlikte Sevilla'yı eleyeceğimizi herkes biliyor. Hatta 4-3, 5-4 gibi mağlubiyetler bile bize tur atlatır.

Ancak benim söyleyeceklerim başka....

Bizim Fenerbahçe olarak Sevilla'yı elememiz için:

1- Önce turu atlayacağımıza emin olmamız lazım.

2- Sevilla'nın da "nasıl olsa ben bunları yenerim" havasına girmesi lazım.

3- Turu geçecek sonucun, son dakikalarda yenecek bir golle bozulmasına izin vermememiz lazım.

Eğer bu üç şartı arka arkaya sıralayabilirsek turu geçeriz diye düşünüyorum.

Özellikle son dakikalarda yenen gollere Fenerbahçe'nin bir çözüm bulması gerekiyor. Sonucun korunmasını temin etmek maksadıyla elbette savunmaya ağırlık vermek kadar doğal bir şey olamaz.

Ancak, savunmayla birlikte, topu kendi ceza sahamızdan uzakta tutmamız, topun kontrolünü bırakmadan kısa ve isabetli paslarla kendi içimizde oyunu döndürmemiz ve rakibe topu kaptırmamamız lazım.

Hele kale önünde panik yapılarak topun rastgele havaya dikilmesi, ya da rakibin ayağına pas verir gibi kaptırılması, en büyük tehlikelerden biridir.

Yukarıda belirttiğim bu üç şartın tam tersine olumsuz bir şekilde sıralanması halinde ise, Beşiktaşın Liverpool, Galatasaray'ın Leverkusen sonuçlarının ardından, biz de farklı bir yenilgiyle karşılaşabiliriz.

Benim kehanetim bu kadar... Zaten futboldan da pek anlamam. Ben sadece Fenerbahçeli bir taraftarım. Yenersek sevinirim, yenilirsek ilk planda biraz üzülürüm. Ama her iki durum da, ne dünyanın sonu, ne de başlangıcı...

Fenerbahçeli her Türk vatandaşı gibi ben de bu akşam elbette sevinmek istiyorum.. Haydi Fenerbahçe....






 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..