Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '10

 
Kategori
Şiir
 

Üç sokak çocuğu

Üç sokak çocuğu
 

Biraz daha duyarlı olalım; kimseyi küçümsemeden...


Dün akşamdı; hava kararmıştı

Dün akşamdı; sokak lambaları yanıyordu

Dün akşamdı; yolculuktaydım otobüste

Epey bir yol aldık gittik;

Otobüs kalabalıktı; sıcaktan bunaldık,

Dün akşamdı; durduk bir durakta

Açıldı arka kapı; bir yolcu indi;

Daha kapı kapanmamıştı; üç yolcu bindi,

Üçü de çocuktu 8-10 yaşlarında;

Üçünün de elleri kirliydi; elbiseleri kirliydi,

Dün akşamdı; kapandı kapı tekrar hareket ettik;

Dün akşamdı; baktım; herkes bu üç yolcuyu küçümsedi;

Sessizce konuştular; bu yolcular insin diye;

Dün akşamdı; tepeden baktılar,

Dün akşamdı; çocuklara sırtlarını döndüler; görmezden geldiler,

Dün akşamdı; otobüs durdu bir durak sonra;

Muavin duydu; bu sessiz çığlığı koştu arka kapıya,

Dün akşamdı; elleri kirliydi bu çocukların,

Saçları sararmıştı; dudakları kurumuştu

Dün akşamdı; çocukları otobüsten attılar,

Çocuklar yalvardı; muavin dinlemedi;

Sokak çocuklarıydı; muavin dinlemedi…

Attı çocukları otobüsten acımadan,

İndim çocuklarla; bende otobüsten,

Dün akşamdı; üç çocuktu elleri kirliydi,

Dün akşamdı; konuştum onlarla sokak çocuklarıydı,

Anne-babasızdı üçüde; elleri kirliydi,

Dün akşamdı; götürdüm onları ellerini yıkadım,

Söyledim onlara; siz artık temizsiniz; elleriniz temiz;

Kirli olan bizleriz; ellerimiz, bedenlerimiz…
 
Toplam blog
: 121
: 483
Kayıt tarihi
: 21.04.09
 
 

Güneş ilk aydınlığını vurduğu an yeryüzüne. Işıltı içine girer hayat. Ve bu ışıltının peşinden koşma..