Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mart '08

 
Kategori
İnançlar
 

Üç Yetim.. Üç Çoban.. Üç Peygamber ve bir mucize

Üç Yetim.. Üç Çoban.. Üç Peygamber ve bir mucize
 

Mevlid Kandili dolayısıyla sizleri binlerce yıl geriye götürmek istiyorum.

Bugün yeryüzünde yaşayan üç büyük semavi dinin Peygamberlerinin üç ortak özelliği vardır.

Hz.MUSA (Selam O'na)

Zamanın Firavun'unun; Kahinlerin "İsrailoğullarından bir erkek çocuk doğacak ve senin saltanatına son verecek"sözü üzerine "İsrailoğullarının yeni doğan erkek çocukları öldürülsün" emrine rağmen annesinin- aldığı
ilahi ilham ile-nehre bıraktığı, mucizevi bir şekilde Firavunun sarayında yetim olarak yetişen, daha sonra çölde çobanlık da yapan Ulu Peygamber.

Hz.İSA (Selam O'na)

Mucize olarak Bakire Meryem'den babasız olarak dünyaya gelen, kırlarda koyun güden , etrafına çobanların, yoksul insanların toplandığı Eşsiz Peygamber.

Hz.Muhammed (Selam O'na)

Doğumundan bir müddet evvel babasını kaybeden, kırlarda koyun güden, etrafına yoksulların kölelerin toplandığı, akrabalarının;" Peygamberlik bizim gibi zengin eşraftan birine değil de senin gibi bir çulsuza mı gelecek"
diye alay ettiği Allah'ın yetimi Yüce Peygamber.

Bugün yeryüzünde milyonlarca mabette ve evde O'nların, o yetimlerin o çobanların isimleri saygıyla anılıyor.Hergün yirmidört saat bir dakika bile duraksamadan O'nların isimleri semaya yükseliyor.Bence bu Allah'ın çağlara meydan okumasıdır.Adeta "Ey insanlar!Sizin yetim dediklerinizi, sizin yoksul dediklerinizi, sizin çoban dediklerinizi Ben böyle yüceltirim."demesidir.

Bu en büyük mucize değil midir? Hepinizin Mevlid Kandilini tebrik ederim.





 
Toplam blog
: 39
: 530
Kayıt tarihi
: 07.03.08
 
 

İlahiyat Fakültesi mezunu emekli İmam-Hatibim. Emekli olunca yazarlık uğraşına ağırlık verdim. İlk k..