Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Uçakta Cep Telefonu

Uçakta Cep Telefonu
 

Gerçekten anlamıyorum.

Bırakın anlamayı, sinirleniyorum hatta.

Uçakta cep telefonu neden kapatılmaz?Niçin bazı vatandaşlar inatla açık tutmaya çalışırlar?

Kırk dakika, gerekirse üç,dört saat ya da her ne ise, neden sabır edilmez,neden?

Doğarken cep telefonu ile mi doğduk?

Nedir kapalı olmasına olan bu tahammülsüzlüğümüzün sebebi?

İnanın anlayamıyorum.

Birkaç gün önce seyahatten dönüyoruz eşimle.Yanımızda bir bey oturuyor.Yolculuğumuz kısa , 2 saat.Uçak kalkmak üzere, beklemedeyiz havalanmak için.Birden o alışıldık ses çıktı yanımızdaki beyden’zırrrr ‘diye.Ben gözlerimden ateşler saçarak , yana doğru uçmaya hazırlanırken eşim ‘Dur ,zıplama hemen, host geliyor bak’diye frenledi.

‘Lütfen telefonu kapatır mısınız?’

‘Benim telefonum özel, bir şey olmaz.’

‘Beyefendi , kapatmanız gerekiyor, lütfen.’

‘Benim telefonumda Air Safe sistemi var .Bir şey yapmaz.’

‘Bizim uçağımızda o dediğinizden yok beyefendi .Kapatın yoksa sizi indirmek zorunda kalacağım.’

diye sert bir dille uyarıldıktan sonra ,yanımızdaki homurdana homurdana telefonu kapattı .

Bütün yol boyunca adamı izledim, inat edip açtı mı diye.Evet,açtı .Uçak tam pistte değer değmez, daha motorlar çalışırken.

‘Yuh be !’ dedim , kocaman bir yuh!

Bu bizim yaşadığımız.Ya dün İstanbul-Bodrum seferini yapan uçakta yaşananlar.Okuyunca sinir katsayım arttı.

Kalkıştan 10 dk sonra cep telefonu çalıyor içerde.Pilot şu anonsu yapmak zorunda kalıyor.

’Hepimizi öldürecek misiniz?’

Buna rağmen arkadaş ısrarcı,telefonu kapatmıyor.Sonunda 2 yolcu duruma el koyuyor, telefonun bataryalarını alıp, boş halde adama veriyorlar.

Çok da iyi yapıyorlar...

Bu tipler genelde bir şey olmaz mantığı ile yaşar..Nedense yasaklı yerlerde ve zamanlarda,ya da çeşitli uyarılarda bu mantık devreye girer, işlemeye başlar.

’Aman canım bunlar faso fiso, yaw ,bir şey olmaz’.kelimeleri döner beyinlerinde.

Tam Türk mantığı.

Bizler,birer, bir şey olmazcıyızdır aslında.Kuş gribinden korunun derler ‘bir şey olmaz’,deriz.

Güvenli seks yapın, bakın aids diye bir hastalık var diye bas bas bağırılır,’Komik olma kuzen, biz Türküz , bize işlemez der , lop lop devam ederiz.

Ya da küresel ısınma var gelin tedbir alalım diye yazılır çizilir.

‘Yok bacım yok, öyle bir şey olur mu hiç, bir şey olmaz ,bir şey..’ denir, durur…

Ama ya bir gün ‘bir şey’ olursa????

Nedense bu ihtimal bu tipler için yoktur.

Olası bile değildir.

Deniyor ki hiçbir cep telefonu uçak düşürmez.Ben işin teknik boyutunu bilemiyorum , ama gerçek olan bir şey var ki o da ‘bu şeyin’uçakta yasak olduğu.İnatlaşmanın , bir şeyleri kanıtlama çabasına girmenin ,tartışmanın ne gereği var ki?Sonuçta yasak be kardeşim.Yasakkkk!O kadar.!

Ve 'bu şey' yasaksa muhakak ki geçerli bir nedeni var!

Hem de oldukça iyi bir neden.

Yoksa akıllanmak için illa birilerinin canı mı yanması gerekiyor?



Itır Arayıcı

 
Toplam blog
: 50
: 2013
Kayıt tarihi
: 23.01.07
 
 

Eski reklamcı, hatta her daim reklamcı, geyik, kokoş, alışverişkolik, biraz uçuk, bir zati-muhteremi..