Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '20

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

ÜCRETLİ SESLİ KİTAP DENEYİMİ

ÜCRETLİ SESLİ KİTAP DENEYİMİ

Seksenli yıllarda Radyo dinler ve dinleyip öğrendiklerimi yakınlarımla paylaşırdım. Etrafımda kiler şaşkınlık ve hayranlıkla beni dinlerdi. Görme Engelliler Okulu ve Lise Yıllarında kitapları kasetlere okuturduk. Kaset kitap dönemi kabartma baskılı kitaplar hem az hem de güncel değildi. Zaten zar zor ders kitapları ancak basılıyordu. Şimdiyse her görme engelli öğrencimizin kabartma kitapları basılıp adresine gönderiliyor. O dönemlerde kitaplar kasetlere okunuyordu. Orta ve lisede İzmir’deki Atatürk il halk kütüphanesi görmeyenler bölümünden kabartma ve kasete okunmuş kitaplar alırdık. Sonraları Beyazıt Devlet Kütüphanesi ve Altı noktanın kaset kitap hizmetleri başladı. Lise ve fakülte döneminde birçok arkadaşım bana ya yanıma gelip yâda kasete kitaplar okudular. Fakültede çuval çuval kasetlerle gelir giderdim.

BİLGİSAYARLARIN YAYGINLAŞMASI

Sesli ekran okuyucuyla bilgisayar kullanmaya başlamamız bizim için dönüm noktalarından biri oldu. Bir haberi kitabı makaleyi kimsenin yardımı olmadan okuyabilmek mutluluğunu görenlere nasıl kelimelerle anlatabileceğimi bilemiyorum çünkü bu bizim için çok önemli bir kazanım. Kaynaklara ulaşmak bu dijital dönemde maalesef kaynaklara ulaşmak gibi bir sorunumuz var. En basit Whatsapp yazışmalarında bile yazıyla değilde jpg formatındaki resimlerle haberleşiyoruz.

İnternet sitelerinin görme engellilere göre düzenlemeler yapmaması kaynaklara ulaşmakta sıkıntılar yaşatıyor.

KİTAP OKUMA MUTLULUĞU

Sesli betimlemeli bir filmi seyredince bizler için ulaşılabilir formatta bir kitabı okuyunca harika oluyor. Ama çoğu zaman kitaplar istediğimiz formatta olmayınca filmler sesli betimlemeli olmayınca eserlere çok geç ulaşıyoruz gündemden kopuyoruz.

Ücretli kitap almak istiyorum bu günlere kadar Getem Turgök Ankara Milli Kütüphane ve diğerleri görme engellilere kitap taradı ve seslendirdi. Bu çalışmalara destek sunan herkesi kutluyorum ama ben satın aldığım bir kitabın elektronik kopyasını da satın alarak erişilebilir formatta okumak istiyorum.

ÜCRETLİ KİTAP DENEYİMİM

Ücretli sesli kitap hizmeti sunan iki firma biliyorum biri Storytel sesli Kitaplar diğeri ’de Kitap Yurdu sesli kitap bu gün uygulamadan ilk defa kitap dinledim. Uygulamayı karıştırdım. Görme engelliler için erişilebilir. Storytel’i kullanmadığım için yorum yapamam. Ama Kitap Yurdu uygulaması çok güzel bu uygulamalar ücretli kitap yurdu Yıllık 49 lira. Ben erişilebilir uygulamalar gelişsin Aylık 100 lirada kitap parası vermeye hazırım. Bu mutluluğu sizlerle paylaştım. Bu salgının arttığı günlerde sesli kitap okuyup kendimizi geliştirmemiz harika Olur. Salih Arıkan, Tel:0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..