Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Kasım '13

     
    Kategori
    Okullar
     

    Ücretsiz dağıtılan ders kitapları

    Ücretsiz dağıtılan ders kitapları
     

    Eskiden ders kitapları MEB tarafından ücretsiz dağıtılmaz,kırtasiyelerden temin edilirdi. Ta ki 2003/2004 eğitim yılına kadar. Bu tarih itibariyle ilköğretim öğrencilerine, 2006/2007 tarihinde de ortaöğretim öğrencilerine ders kitapları ücretsiz dağıtılmaya başlandı. Gayet güzel bir uygulama.Çünkü sırf kitap paralarının getirdiği mali yük sebebiyle çoğu öğrenci lise yıllarını bir tamirci çırağı olarak geçirmek zorunda kalırdı-hatta ben de yaz aylarında kitap parası biriktirmek için çalışırdım- ancak bazı öğretmenler MEB'in dağıttığı kitapları yetersiz bulmuş olacak ki öğrencilerin yardımcı kitap almaların istemiş. Hatta bununla da yetinmemiş ödevlerin yardımcı kitaplardan yapılacağını bildirmiş. Bu durum ücretsiz kitap dağıtımını önemsiz kılıyor. Üstelik bu kitaplar hayli pahalı nitekim benim okula giden üç kardeşim var ve bi tanesi için aldığım dört yardımcı kitabın fiyatı 43 TL. Elbette ki ben de arzu ederim öğrencilerimiz daha iyi bir eğitim alsınlar daha başarılı olsunlar. Ancak yardımcı kitapların ne kadar yararlı olduğu,basıldığı yayınevinin güvenilirliği de ayrı bir tartışma konusu...

    Madem ki MEB'in dağıttığı kitaplar yetersiz bu konuda MEB'e önerilerde bulunulması, yetkililerle temasa geçilmesi gerekir. hadi hepsini geçtim ben şehirde oturuyorum ve bu kitapları daha rahat ulaşabiliyorum.peki ülkemizin en ücra köşelerinde defter ve kalemi bile zor bulan öğrenciler ne yapsın. Onların hakkı yok mu daha iyi bir eğitim. Zira yardımcı kitaplarla eğitim gören bir öğrenci lie göremeyen öğrenci liselere giriş sınavında aynı başarıyı gösteremeyecektir.

    Tam da bu konuyu düşündüğüm esnada bir haber kanalının alt yazısında geçenleri görünce herkes bundan haberdar olsun istedim. Alt yazıda şöyle diyordu; bundan sonra öğretmenler sadece Milli Eğitim Bakanlğının dağıttığı ders kitapları ile ders işleyecektir. Tüm vatandaşlarımızın bu konuda duyarlı olmaları gerekir. kime hizmet ettiğini bilmediğimiz bu yardımcı kitapların çocuklarımızı ne derece yardımcı olduğu da belirsiz, en azından bunun bir ranta dönüşmemesi için bu  durum  veli toplantılarında dile getirilip bu uygulamaya son verilebilir...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 407
    Kayıt tarihi
    : 27.10.13
     
     

    Yüksekokul mezunu olup, Mardin'de ikamet etmekteyim. Olaylara farklı bir bakış açısıyla bakmayı s..