Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Kasım '17

 
Kategori
Eğitim
 

Ücretsiz Online Eğitim Alabileceğiniz En iyi 5 Sertifika Sitesi

Ücretsiz Online Eğitim Alabileceğiniz En iyi 5 Sertifika Sitesi
 

Online eğitimler günümüzde gitgide yaygınlaşıyor ve evimizden eğitim alabiliyor hale geldik. Geçmişte Anadolu üniversitesiyle mektupla eğitimle başlayan süreç giderek yaygınlaştı ve canlı online eğitim verilebilir hale geldi. Online eğitimlerde iki ayrım var. Bunlardan birisi video eğitim, diğeri ise canlı uzaktan eğitim. İkisi arasındaki fark çok keskin ve net bir şekilde ayrılmış. 

Günümüzde global olarak eğitim veren birçok web sitesi video eğitim veriyor olsa da canlı uzaktan eğitim veren web siteleri henüz yaygın değil.

Video eğitim nedir?

Aldığınız eğitimi bir video ve ders notlarıyla ilerletebileceğiniz eğitim yöntemidir. 

Canlı uzaktan eğitim nedir?

Eğitmen ve öğrencinin aynı anda interaktif şekilde sitede bulunduğu ve canlı akışın olduğu eğitim yöntemidir.

En iyi video ve interaktif eğitim veren 5 web sitesi:

1 - Edx

Edx birçok üniversitenin eğitimlerini ücretsiz olarak sunan video eğitim platformudur. Eğitimlere kayıt olursunuz ve istediğiniz eğitimi ücretsiz olarak dinleyebilirsiniz. Bu eğitimler video olduğu için istediğiniz zaman notlara ve videolara erişim imkanınız var.

2 - İstanbul İşletme Enstitüsü

Listenin ikinci sırasına Türk bir enstitüyü koymanın elbette bir sebebi var. Bu kadar global site varken ne arıyor bu site burada diyebilirsiniz. İlk sıradaki Edx ve sonraki Harvard gibi web sitelerinden ayıran en önemli farkı canlı interaktif eğitimi ücretsiz vermesidir. Yani akşamın bir saatinde ekranınızda kanlı canlı bir professör görebiliyorsunuz ve bunun için ücret ödemiyorsunuz. Çok ilginç değil mi? Bence ücretsiz olması süper bir şey...

3 - Udacity

Udacity, Stanford öğretim görevlileri Sebastian Thrun ve Peter Norvig'in "Yapay Zekaya Giriş" dersini herkese ücretsiz olarak sunmayı seçtiklerinde çevrimiçi öğrenmeyle ilgili bir deney olarak başladı. 190'dan fazla ülkede 160.000'in üzerinde öğrenci kayıt yaptırdı. Eğitimleri ücretsiz olarak alabiliyorsunuz ve bu eğitimler video olarak veriliyor.

4 - Coursera

Coursera'daki her ders, dünyanın en iyi üniversitelerinden ve eğitim kurumlarından en iyi öğretim görevlileri tarafından verilir. Dersler, kaydedilmiş video konferansları ve topluluk tartışma forumlarını içerir. Bir dersi tamamladığınızda, paylaşılabilir bir Elektronik Ders Sertifikası alırsınız. Eğitimler ücretsiz ancak genellikle İngilizce olarak veriliyor. Türkçe kaynak bulmanız zor olabilir.

5 - Udemy

Udemy geçmişte ücretsiz eğitimler veriyordu ancak günümüzde bu eğitimler ücretli hale geldi. Aralarında halen daha kaliteli ücretsiz eğitimlere rastlamanız mümkündür. Bu sebeple listenin son sırasında yerini aldı.

 
Toplam blog
: 17
: 1569
Kayıt tarihi
: 16.06.17
 
 

İK alanında yüksek lisans yaptım. Çalışmalarımı kendi tumblr sitemde yayınlıyorum.  ..