Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '11

 
Kategori
Mizah
 

Ucube

Ucube
 

“Oğlum Mehmet, sen ucube misin?” 

“Niye baba, ne yaptım ki? 

“Ucube olmak için bir şeyler yapmak mı lazım ha ? O zavallı heykel hatalı bir şey mi yapmıştı ? Söyle… Yapmamıştı değil mi? Orada öyle ucube ucube duruyordu.. Öyle değil mi?” 

“Baba .!”
“Efendim?”
“Baba ucube ne demek ?
“Hala anlamadın mı oğlum… Kocaman bir Başbakan günlerden beri orada duran heykelin “UCUBE” olduğunu anlatmaya çalışıyor ve sen hiçbir şey anlamıyorsun…Maşallah senin ferasetine …Maşallah ki Maşallah … Peki , sen heykeli gördün mü?” 

“Resimlerini gördüm baba…”
“Peki, neye benziyordu ?”
“Bilmem ki baba. Anlamadım … Taştan yapılmıştı… Ama bir şeye benzemiyordu..”
“Hah…Hah …Şimdi yaklaşıyorsun …! Demek ki neymiş …Ucube bir şeye benzemezmiş…Anladın mı oğlum…?”
“Ama baba , biraz da bir şeylere benziyordu…Yani…”
“Bak şuna.. Peki neye benziyordu… Söyle bana …Ama benim kafamı kızdırma…”
“Galiba Heykele benziyordu, baba…”
“Benziyormuş… Sen hayatında hiç heykel gördün mü ?
“Çok… Bizim okulun bahçesinde vardı. Bir inek çarptı yıkıldı… Sonra tamir ettiler..Sonra duyduk ki ineği sürgüne göndermişler…”
“Sen şimdi hikayeyi bırak . Ucube bir heykel gördün mü ?”
“……………”
“Nasıl söylemeye korkuyorsun değil mi…”
“Ben çok heykel gördüm baba . Meydanda gördüm. Kasaba da gördüm..Şehirde gördüm Hepsi de Atatürk heykeliydi… Öyle değil mi baba”
“Oğlum onlar heykel değil. Onlar Atatürk heykeli… Büst büst…Onları para kazanmak için yaparlar. Bir kabı vardır…Basıp basıp çıkarırlar..Hepsi de biraz Atatürk’e benzer ama .. Tam da Atatürk değildir…İşte biraz benzetirler…”
“Peki baba… Sen hiç heykel gördün mü ? Söyle bakalım …”
“Gördüm ama , söylemem… Söylesem , falan yerde Heykel gördüm, desem ; Maazallah ona da ucube derler, iki gün sonra yıkarlar… Anladın mı… Öyle her heykele heykel denmez… Sonra ne olacağı bilinmez…O heykelin hayatı tehlikeye girer… Sen de en iyisi bir heykel görürsen, görmemezliğe gel… O heykel mi, diye sorarlarsa … Bilmiyorum, dersin.. Olmazsa, çeker gidersin. Eğer sen Heykel bu, dersen.. Sonra ucubeye benziyor derler, o zaman zavallı heykelin akibeti karanlık olur. ..
“Anladın mı akıllı oğlum… Heykel görürsen görmemezilikten gel…”
“Anladım baba..!”
“Baba ..!”
“Ne var oğlum?”
“UCUBE ne demek ?”
Hay Allah, hay Allah.. demek yine başa geldik.. Kellem kellem yalem fa…”
“Anlamadım baba…
“Anlarsın oğlum anlarsın…Yaşın daha çok genç…Bir heykelin nasıl ucube olacağını bir gün anlarsın… ” 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..