Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Üçüncü çeyreğin ilk işlem günü Endeks bakışı

Günaydın diyerek başlamak istiyorum. Biliyorum birazdan aşağıda paylaşacağım piyasa görüşüm hakkında yine beni aşırı karamsarlıkla, inatçılıkla suçlayacaksınız. Son zamanlarda bir çok takipçimiz böyle düşünüyor. Kendilerine hak verdiğimi bilmelerini isterim; ancak değişmedim yani hala oldukça karamsarım.

Bu hafta sonu tatil yapmadım, piyasalardaki bu iyimserlik-bayram havasını görünce oturdum yaklaşık 280 sayfa çeşitli rapor okudum. Elle tutulur gözle görülür bir iyimserlik aradım, ya ben kör olmuşum ya da araştırma yeteneğimi kaybetmişim değerli okurlar bulamadım. Yok. Gerçekten yok! İktisadi olarak para dediğimiz değişim aracını riske atabileceğiniz olumlu tek veri yok. Türkiye'de de yok Dünya'da da. Zaten Türkiye ile dünyayı farklı ekonomiler olarak düşünenlere de şaşıyorum ve onlara iktisat yoksunu kişiler diyorum. 

Biliyorsunuz bu gün Çin PMI ları geldi ve Çin ekonomisinde yedi aylık daralma sürecinin hala devam ettiğini gösterdi. Haftanın son işlem günü dış ticaret açığı geldi ve ilk 5 ayda 36 milyar dolar olduğu görüldü. Yılsonuna yuvarlarsak 70 milyar doların yine üzerinde olacak. Buna rağmen cari açıkta iyileşme görülüyor ancak hemen sevinmeyelim çünkü bu iyileşme kamu harcamalarını kısma pahasına gerçekleşiyor. Hızlı tren projeleri, metro projeleri, Marmaray projeleri, Anadolu adliye sarayı gibi projeler farkındaysanız oldukça gecikti ve çok yavaş ilerliyorlar. Bunun sebebini maliye bakanı kendi ağzından geçen gün açıkladı, herkese bir genelge gönderdim ve benden para istememelerini söyledim diyerek. Arkadaşlar Suriye gibi bir müttefikle bir anda soğuk savaş dönemine girdik yıllık yaklaşık 2 milyar dolarlık bir ticaret hacmini dondurduk. Avrupa’ya zaten mal satamıyoruz, kim kaldı Çin e mi satalım?

Ben teknikçi bir borsacı değilim analizlerimi temel üzerine yapıyorum o nedenle piyasa desteksiz yükseldikçe almak yerine shortluyorum. Hala da durum aynı, değişmedi. 

Bugün içeride veri akışı olarak büyüme rakamları gelecek, bu rakamların belirleyici olacağını düşünüyorum. Piyasada nakit var hocam sen onu göremiyorsun diyenler için, hayatım o nakdi araştırmakla geçiyor ancak size söyleyeceğim o nakit uzun süre piyasada kalamıyor. Kaydi sistemler üzerinde çıktığı yere giriyor. ECB den çıkıyor ECB ye dönüyor; FED den çıkıyor FED e dönüyor. Sistemsel şişkinlik oluşturamıyor, vadeli geliyor vadesi dolunca dönüp gidiyor. 

ECB faiz indirecek ne diyorsunuz? 

Bu soruyu bana soranlar için şöyle cevap veriyorum. 

İhracat karlılıkları resmi göstergelerle de oldukça düşmüş durumda. ECB nin faiz indirimi şuanda ne Avrupa’ya! ne de bize yarar! ECB faiz indirimine giderse şuanda yüksek seyreden parite 1.20 li seviyelerin altına gelebilir. Euro daki değer kaybı dolar karşısında hızlanır. İhracatçı daha zor duruma düşer. (Zaten iyi bir durumda değil) 

Ayrıca hafta sonu bir bakıyorsunuz bizim uçaklarımızla- Suriye uçakları it dalaşına girmiş. Sınırda gerginlik hat safhada. Para gerginliği sevmez değerli yatırımcılar. 

Karamsarım karamsarım karamsarım... 

Sevgiler.

 

Mustafa ÖZTÜRK

 
Toplam blog
: 80
: 1013
Kayıt tarihi
: 16.04.12
 
 

İktisatçı; Yatırım danışmanı; Trend takipçisi  ..