Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Nisan '10

 
Kategori
Güncel
 

Üçüncü ve dördüncü Boğaz köprüleri..

Üçüncü ve dördüncü Boğaz köprüleri..
 

Bugün üçüncü Boğaz koöprüsü'nün hangi güzergahta yapılacağı konusunda Ulaştırma Bakanı tarafından açıklandı..

Güzergah; Garipçe-Poyraz mevkii..

Maliyeti; bilmem şukadar milyar dolar cıvarında..

Yapılacak olan köprünün elbette maliyet miktrı da bizleri ilgilendiriyor. Nekadar milyar dolar'a mal olacağı rakamı belirlendiği halde değinmek istemiyorum..

Beni ilgilendiren..

1- Üçüncü boğaz köprüsüne ihtiyaç duyulup duyulmadığı..

2- Yapılmasına karar verilen köprünün istanbul trafik sorununu çözüp çözmeyeceği..

3- Yapılacak köprü ve çevre yolu nedeniyle doğa tahribatı nedeniyle nekadar maddi-manevi zarar verileceği..

4- Köprü yapımı nedeniyle "rand"getirisinin düşünülüp-düşünülmediği..

Şimdi eğri oturup doğru konuşalım..

Siz eğer AKP taraftarı biriyseniz, doğal olarak yapılacak olan köprü hakkında olumlu şeyler söyleyeceksiniz..

Yok eğer AKP karşıtıysanız, olumsuz şeyleri saymakla bitiremezsiniz..

"Üçüncü köprü, Boğaz'ın kuzey bölümü üzerine inşa edileceğinden dolayı, İstanbul trafik sorunu çözümüne %2-5 cıvarında katkı sağlayacağı.."

"Rand getirisi nedeniyle AKP yandaşlarının nemalanacaklarını.."

"Köprü ve çavreyolu İnşaat ihalelerinde yine AKP yandaşlarının yararlanacaklarını.."

"Doğa'nın katledileceğini.."

Köprü nedeniyle yerleşim birimlerinin artacağı ve dolayısıyla göç nedeniyle nufüs artışı olacağını.."

Boğaz köprüsü sayıları arttıkça boğaz özelliğinin kaybolduğunu.."

Buna benzer bir çok olumsuz alternatitler üretebilirsiniz..

Oysa yapılacak köprü hakkında siyasi prespektiften bakarak değerlendirmektense objektif değerlendirmek gerekir diye düşünüyorum..

Neden pozitif değil de, hep negatif bakmayı seviyoruz hayata?

Evet, köprü inşaatı nedeniyle doğa'nın bir bölümü katlolacaktır, rand gelirleri artacaktır, trafik sorunu çözüm alternatifine belki de hiç katkısı olmayacaktır..

Göçlerin artacağı ve nufüs artışı yaşanacağı da bir gerçek..

Peki neden olumlu taraflarını öngöremiyoruz üçüncü boğaz köprüsünün?

Hatta dördüncüsü, beşincisine..?

Evet neden dördüncüsü-beşincisi yapılmasın?

İstanbul ve dolayısıyla İstanbul boğazı dünyanın gözbebeği..

Eylem ve boylam'ın kesiştiği yer İstanbul'dur..

Dünya'nın değişimi ve gelişimi ile birlikte Sarayburnu'ndan başlayan boğaz güzelliği, neden Karadeniz'e bağlayan Anadolu kavağı mevkiine kadar uzamasın?

Neden üç-dört-beş Boğaz köprüsü gerdanlığıyla süslemesin İstanbul boğazını?

Yarın rezidanslar, plazalar yükselecek boğaz bitimine dek..

Köprülerle birlikte doğayı tahrip etmeden devlet ormanlar üzerinde yıldızlı otelleri, tatil köyleri düşünün..

Haa, burada altını çizerek söyleyelim ormanları talan ettirmemek, ihale denetimlerini yapmak siyasilerin işidir..

Özellikle muhalefet liderlerin görevleridir..

Yukarıda da belirttiğim gibi köprü yapılmasının o boyutunu değerlendirmek istemiyorum..

Bir azınlık kitle, köprü yapımı, rezidans ve plazalar yapımı hakkında kapitalizm düzen'in yansımaları diye de karşı çıkacaklardır zira güzel yaşamanın, sağlıklı yaşamanın yolu kapitalizm'den geçtiğini unutmamalılar..

Ufkumuzu ne kadar geniş ve uzun tutabilirsek insan yaşam süresinin uzadığını görürüz...

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..