Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '06

 
Kategori
Ankara
 

Uçup giden servetimiz - kaybolan zamanımız

Uçup giden servetimiz - kaybolan zamanımız
 

Son günlerde ulaşım için Eskişehir yolunu kullanan Ankara'lılar hemen tahmin edecektir nelerden bahsedeceğimi. Evet doğru bildiniz, yollarda çektiğimiz çilelerden ve daha da önemlisi milli servetimizin nasıl yazık edildiğinden bahsedeceğim bu yazımda.

Ben de son bi kaç haftadır o yolu kullanıyorum. Gün geçtikçe işler çığırından çıkmaya başladı. Bizim otobüsümüz bizi almak için merkezden Beytepe'ye geliyor ve yavaşlayan trafik yüzünden eskisine göre daha geç saatlerde geliyor. Merkeze doğru giderken zaten trafik santim santim ilerliyor. Yani iki kat geç gidiyoruz gideceğimiz yere.

Daha önce de çoğu kez o yolu kullandım, en yoğun saatlerde bile trafik durmadan akabiliyordu. Ama belediyenin bir bildiği varki !!! büyük bi kısmı 5 şerit gidişe - 5 şerit gelişe (otobüsler için ayrılan şerit dahil) sahip olan bi yolu bir anda genişletmeye kalkıştı. Belki çok ilerisini düşünerek böyle bi şeye giriştiler ama keşke her konuda bu kadar ileri görüşlü olsalardı. Çünkü, beni bu konuda üzen şey aslında trafik değil, ne de olsa çalışmalar bitince eski haline gelir, ama eski haline gelmeyen şeyler de var, mesela yazık olan milyon dolarlar. Daha fazla uzatmadan asıl anlatmak istediğim konuya gelelim.

Yaklaşık 4 yıl önce üniversiteye başladığımda Sayıştay binası önündeki üstgeçit yeni bitmişti ve yapı hakkında bilgiler veren tabela hala yerinde duruyordu. Bedelini okuduğumda inanması zor gelmişti baya. Adım gibi hatırlıyorum, tam 915 Milyar TL. Yol, köprü, üstgeçit gibi yapıların maliyetli olduğunu bilsem de bu kadar beklemiyordum. 4 sene önce bu parayla 10-12 tane çok lüx konut bile yapılabilirdi. Şimdi ne alaka bu üstgeçitin fiyatı diyebilirsiniz ama dün o yolda gördüğüm manzara beni gerçekten üzdü. Yolun genişletilebilmesi için üstgeçit komple yıkılmış ve yıkıntısı hala yok kenarında bekliyor. Yani anlayacağınız 4 yıl önce 915 Milyar TLye malolan ve şimdiki değeri trilyon lirayı aşan üstgeçit artık yok. O paralar da püf diye uçtu gitti ve eminim oraya iki kat daha fazla para harcayarak yenisini yaptıracaklar. Ve bilmediğimiz ekstra masraflar...

Sanırım bu yazıdan sonra sizde anlamışsınızdır böylesine potansiyeli olan bir ülkenin neden maddi olarak ilerlemekte çok sıkıntı çektiğini. Çünkü bu devletin yazık edecek birtek kuruşu yok. Umarım bu son ziyan olur...

 
Toplam blog
: 3
: 537
Kayıt tarihi
: 06.07.06
 
 

Adım Hakan. 22 yaşındayım.  Hacettepe Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği son sı..