Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Kasım '06

 
Kategori
Fotoğraf
 

Uçurtmaları izledim ve uçuran çocukları buldum...

Uçurtmaları izledim ve uçuran çocukları buldum...
 

Akşama doğru Boyranaltı’nın çakıl taşlarıyla kaplı sahilinde yürürken bir yandan da fotoğraflar çekiyordum. Güneşin batışını çekmek için gelmiştim. Bulutlu havalarda güneşin kendini gösterme çabası ve bulutların önünü kapatması sırasında çok güzel görüntüler çıktığına daha önce defalarca tanık olmuştum. Ancak güneş henüz denize doğru alçalmadan bulutlar üzerini tamamen kapatınca düşündüğüm görüntüler olamamıştı.

Akşamın loşluğu içinde artık çekecek bir şey kalmadı diye düşünürken uzaklarda gökyüzünde iki uçurtmayı farkettim. Kızılkara çayının oralarda olmalı diye düşündüm, uçurtmaları izledim ve onların iplerini tutan çocukları buldum. On yaşlarında biri kız bir erkek iki kardeşti. Evleri yakınmış, oradan deniz kıyısına gelmişler kıyının ve denizin sınırsız boşluğunda, ne elektrik tellerine takılma korkusu ne de koşacak mesafe sıkıntısı olmadan uçurmayı başarmışlar. Büyük şehirlerde apartmanların, elektrik tellerinin arasında uçurtma uçurmaya çalışan çocuklara acıdım. Kimi çocuklar daha şanslı oluyor.

Hiç uçurtma uçurmadığımı düşündüm, uçurtmaları uçurtan çocukların yüzlerindeki o mutlu ifadeleri gördükten sonra, hiç uçurtma uçurmadığım için içimi anlatılmaz bir üzüntü kapladı. Bir iple bağlı olsa da havadaki süzülüşü o kadar özgürce görünüyordu ki. Uçurtmayı Vurmasınlar filmini de her seyrettiğimde hep aynı duygulara kapılmışımdır.

Yıllar geçip, artık uçurtma zamanları geride kalınca pişman olmamak için bir uçurtma yapın ve sahile koşun. Onu en yükseğe kadar çıkartın.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..