Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Eylül '08

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Ucuz Fiyatın Cazibesi

Ucuz Fiyatın Cazibesi
 

Belli bir yaşta olan insanların duymaya ve söylemeye alışkın olduğu bir söz “Kemerleri sıkacağız”. Her ne kadar enflasyon 90’lı yıllardaki kadar olmasa da alışverişe çıkıldığında elleri ve cepleri yakmaya devam ediyor ve görünen de o ki uzun yıllar daha bu şekilde devam edecek.

Malum devir hesap devri olunca, alışverişte ucuzu almak ilk hedef oldu. Ucuz ama neye göre ucuz işte asıl önemli soru bu. ACE çamaşır suyu reklamlarında vurgulandığı gibi. Doğru dürüst çalışmayan elektrik süpürgemin yerine yeni bir süpürge alma zamanı geldi. İstediğim özellileri belirledim ve araştırmamı yaptım. Marka (Philips) ve model tamam. Sıra geldi en uygun koşulda olanını bulma ve o mağazadan satın alma.

Tam Philips süpürgeyi incelerken bir de baktık ki Fakir marka süpürge hem de daha ucuz. Hemen bir görevliden yardım istedik ve başladık özelliklerini kıyaslamaya. Derken bir başka üründen bahsetti görevli Felix. Aralarında inanılmaz fiyat farkı var. Aklımdaki Philips iken diğer ürünlerin fiyatları flaşörlerini yakmış, ama ben daha ucuzum diyerek çelmeye çalışıyordu aklımızı. Aklım tamamen karıştı, hangisini alsam acaba… Biraz uzaklaşıp, seçenekleri gözden geçirmeli. Çekişi, emiş gücü, filtre özelliği vesaire… Diğer tarafta ben daha ucuzum ben daha ucuzum. Ya ucuz etin suyu kara olur atasözü. Evet kararımızı verdik ucuzunu alacağız. Aklımda hala bir soru işareti en son aldığım buzdolabı poşetinden sonra beliren. 50’lik kutudan 10’dan fazlası yırtılıp atılınca, tekrar tekrar düşünmek lazım. Üstelik alınacak buzdolabı poşeti de değil.

Bu sefer reyonda yeni bir görevli vardı. Bir de ondan bilgi alalım dedik. Bir de fart ettik ki içlerinden sadece Philips’te ayar imkan var diğerleri sabit ayarda. İhtiyacın varsa da 1800 Watt yoksa da. O kadar özelliği karşılaştırıp da, ayar imkanına bakmamış olduğuma inanamadım. Ucuz fiyatın cazibesi en temel özelliği bile atlatmıştı bize.

Evet, sonunda içim rahat olarak uzun zaman önce karar verdiğim elektrik süpürgesini aldım. Eve dönerken kafamdan sürekli geçen ucuz ama neye göre, tasarruf şart ama nasıl? Yıllar önce bir reklam vardı, arabası olmadığı halde ucuzluk var diye tekerlek alan. Bu kadar abartılı olmasa da yanılgıya düşmemek lazım. Flaşörlerin bizi yanıltmayacağı hesaplı alışverişler.

 
Toplam blog
: 67
: 1640
Kayıt tarihi
: 18.10.06
 
 

Biz Tiryaki ailesi gezmeyi ve gördüğümüz yerlerin fotograflarını çekmeyi çok seviyoruz. Blogumuzda, ..