Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '18

 
Kategori
TV Programları
 

Ufak Tefek Cinayetler - Ölen Kim, Katil Kim Teorileri

Ufak Tefek Cinayetler - Ölen Kim, Katil Kim Teorileri
 

Blogun mail kutusunda Bartu‘dan upuzun bir mail… Yazdıklarının temelinde dikkatli ve takipçi bir Ufak Tefek Cinayetler izleyicisinin (Ben ne yazık ki artık değilim.)  Ölen Kim Katil Kim teorileri üzerine sahne sahne ipucu yakalaması, kısa kısa düşüncelerini kaleme alması yatıyor. Maili elimden geldiğince derleyip toparlamaya, teorilerini sıralamaya çalıştım. 22 Kasım tarihli ‘Merve Katıksız ‘KÖTÜ’ ise Oya nedir?’ yazımdan alıntı yaparak sizi Bartu’nun detaylı analiziyle baş başa için bırakıyorum. Keyifli okumalar…

Yine de dilerim ki – anlaşılan hala umudumu yitirmedim, Oya’nın cenazede Merve, Pelin ve Arzu ile karşılaşmasından tut, Sarmaşık’a taşınması ve düşmanlarıyla komşu olması hatta Serhan’la iletişim kurmasına kadar her şey planlıdır.  Geride bıraktığımız bölümlerde izlediğimiz olaylar geleceğini hatta kendince kadınlığını etkileyen o darbeye karşı oluşturduğu kozadan çoktan sıyrılmış ve intikam planını adım adım gerçekleştirmekte olan bir kadının planının parçasıdır, maskesidir.

Ufak Tefek Cinayetleri keyif alarak izliyorum. Aslında ilk bölümlerde ekran karşısına geçtiğimde beklentim bir polisiye dizisiydi. Ama bölümler ilerledikçe hikâyenin polisiyeden uzaklaştığını ve derin psikolojik anlamlar içerdiğini, hayatı ve ahlakı sorgulattığını keşfettim. İyiliği yüceltme, günün sonunda ana tema olarak iyilerin eninde sonunda haydutlara karşı kazanması… Sanki eski Samanyolu TV dizileri gibi; Sırlar dünyası, beşinci boyut… Tema hep aynı: ‘Günün sonunda kötülük yapan belasını bulur.’ (Benzetme dediysem, elbette Ufak Tefek Cinayetler gündelik hayatı doğru ve çok iyi yansıtıyor.)

Bütün yorumları okudum ve bir nevi şoka girdim! Şu ana kadar tahmin ettiğim çoğu şeylerin ya bizzat kendisi ya da benzeri gerçekleşti ufak tefek cinayetler dizisinde gerçekleşti.

Tanıtımı hatırlayalım: İlk tanıtım fragmanında görünmeyen kişi bence kesinlikle Oya… Nereden çıkarttın mı diyorsunuz? Vücut yapısından!  

Sadece bu da değil; Oya ya Serhan’la evlenmiş ya da evlenecek, çünkü parmağında tek taş var. Cheesecake’e en sonunda bıçak batırması Merve’yi ve dolayısıyla kötülüklerini alaşağı etmesi, intikam alması anlamına geliyor.

Peki ölen kim? Oya mı? Düşen kişi kadınsa siyah giymiş bir sarışın olabilir. Oya’yı canlandıran Gökçe Bahadır da saçını zaman zaman sarıya yakın tona değiştirmiyor mu? Sarışın demek için illa Pelin (Bade İşçil) gibi açık sarı saçlı olması gerekmez değil mi?

Devam edelim; ilk bölümdeki ‘Kaçmayacağım’ sahnesi ilerleyen günlerin kilit noktası olarak ipucu veriyor olabilir mi? Merve Oya’yı aşağılıyor: ‘hak ettin’, ‘yerini bil’ vs. Oya sabrediyor ahlak gereği… (Ben olsam neler neler yaparım, hiçbir şey yapamazsan ağzının payını veririm) Sahnenin devamı ise;

Oya: “Bence şu anda ne konuştuğuna dikkat et!”

Merve: (gülerek ve şımarıkça Oya’yı hafife alarak) “Yoksa…”

Oya: (Merve’yi taklit ederek) “Yoksa…

Merve, Pelin, Oya ve Arzu’lu ‘Sarmaşık Karışıyor’ sahnesinde “Öğrenemedin gitti, ben bitti demeden bitmez” diyor Merve. Oya da ona “Ben bitti deyince biter, sen bunu öğren önce” diye yanıt veriyor. Merve ‘daha çok görüşeceğiz’ klasik üstünlük bende tavrına Oya sadece “Görüşürüz.” ile karşılık veriyor. Ben isterdim ki Merve Oya’yı o kadar aşağılarken Oya Merve’nin laflarını ağzına tıksın, o da onu sözleri ile dövsün. Ama senaryo gereği Oya’ya sabır göstertiyorlar ki sonunda Oya Merve’yi perişan edecek.

İşte burası bütün hikâyenin fragmanı, bir nevi habercisi… Sonra 4 kadın yukarıda hesaplaşmaya kalkıyor. Bize sanki cinayet o gün işlenmiş izlenimi verilecek ama olmadığını öğreniyoruz. Final bölümünün temsili gibi…

Dizi her ne kadar 4 kadın odaklı olsa da bu dizinin baş kahramanı (mağdur) Oya. Asıl hikâye de Merve ile arasındaki savaş. Arzu ve Pelin hikâyeyi destekleyecek yan karakterler. Son bölümde de Oya ve Merve’nin sorulması bunun göstergesi…

4 kadın 4 farklı şeyi simgeliyor. Erkeklerin simgelediklerini bir kenara bırakacağım çünkü odak noktamız kadınlar. Merve kötülük, iktidar hırsı, insanların hayatlarıyla oynamayı Pelin ise sinsiliği, ‘düşene bir de ben vurayım’ı simgeliyor. Her ikisi de yaptıkları kötülüklerin ceremesini çekiyorlar, çekecekler… Arzu ise iyi ama kötülüğe seyirci kalan pasif olanı canlandırıyor. (Biliyoruz ki bu da bedel ödemesine sebep oldu). Oya ise adaleti, iyi olmayı ahlâk ilkelerinden mümkün mertebe taviz vermeme öğretisi ile yaptığı iyiliklerin karşılığını hep buluyor…

Merve Karaca’nın yorumuna katılıyorum: Çığlık sesi kesinlikle Merve’nin. Aslıhan Gürbüz’ün sesini tanıyorum. Ve o dört kadını göstermesi 4’ününde şüpheli olduğunu göstermiyor. Biri ölmüş, diğerleri de şüpheli olabilir.

Erkeklerden hiçbirinin katil ya da maktul olmadığına bahse girerim. Çok küçük bir ihtimal ölen Serhan olabilir diye düşünüyorum bazen ama yok o da olamaz. Eğer Serhan ölüyorsa katili ya Oya ya da Merve’dir zaten… Yine de bu ihtimali mantık çerçevesine oturtamıyorum. Burcu’da ölen kişi camdan düşerken (atılırken) bahçede olduğuna göre (görülüyor) katil ya da katiller de maktul de 4 kadın içinde.

Çok önemli kilit bir ayrıntı daha var: Sarmaşık Vakası panosunda Oya’nın kimliğinden şüphe ediliyor! Panoda asılı notta ‘aslında kim?’ sorusu yazılı. Yanan araba resimleri ve Oya’nın cesedini gösteren bazı fotoğraflar da var. Bütün bunlar hikâyeyi bambaşka bir boyuta götürmüyor mu? Her şey kafa karıştırmak için. Eğer bir süre önce iddia edildiği gibi Gökçe Bahadır gidip yerine Bensu Soral gelecekse bununla ilgili olabilir. Her ne kadar yapım tarafından yalanlanmış olsa da bir magazin yazarının (Sema Denker) bu camiada ateş olmayan yerden duman çıkmaz anlamına gelen sözlerini de hesaba katalım…

‘Merve sonunda çıldırdı’ sahnesini hatırlayın… Merve bağırıp çağırmaya başladı ve bu sefer Oya altında kalmadı: “Önce öyle çoğul konuşmayı kes!” ve “Sen beni hala korkutabileceğini mi sanıyorsun, hala??” dedi. Resmen Merve’ye meydan okudu. Çünkü aslında Merve’den korkusu yok, onu muhatap bile almıyor. Hayata başka yerlerden bakıyorlar… Merve’yi evden kovdu önüne poşeti atıp ‘Sen bir zavallısın al bu da kurtar kendini’ dedi. Oya daha ne yapsın? Merve’nin ağlaması onun aslında ‘zavallı’ olduğunu tescilledi. Belki de senaryo da bize bunu anlatmak istiyor. Zaten kötüler zavallıdır ve kendi acizliklerini kapatmak için başkalarına sataşırlar, üstünlük kurmaya çalışırlar. Yorumculardan Hayal Köseoğlu’na göre ileriki bölümlerde Merve’nin neden bu hale geldiğini öğreneceğiz.

Merve’nin ağladığı sahne final için ipucu olabilir mi? Merve’yi kesinlikle çok kötü bir son bekliyor. Oya’nın gerçekleri açıkladığı sahnedeki müzik (piyano) eşliğinde. Bu kötü son hapis de olabilir, ölümde… Eğer Merve’nin sonu hapis olacaksa Sarmaşık’a veda sahnesi nasıl olur bir düşünsenize… Arzu’nun Sarmaşık’a vedası nasıl ‘Merve istedi ve gitti’olduysa bu sefer Merve’nin vedasını kim isteyecek dersiniz?

Oya asla Merve’den korkmuyor ama çok iradeli kendine hâkim oluyor. Ama Oya’nın bazen çok tepkisiz kaldığını kabul ediyorum. Yerinde ben olsam onların seviyesine inmeden burunlarından getiririm diyorum bir erkek olarak. Şikâyet bile etmiyor… Ama bu Oya’nın ‘aptal’ olduğunu göstermez. Gün olur Oya Arzu ve Pelin’den de hatta Merve’den bile daha ileri gidebilir.

Bence Edip de Merve’yle aşk yaşayabilir ve bu ikili sürpriz bir şekilde Oya’yla karşı karşıya gelebilirler. Oya son bölümde Edip ‘Merve’ye sorayım’ deyince Edip’e duyurmadan ‘Nereden çıktı bu şimdi?’ demedi mi?

Uçuk bir teori daha… Ya okul yangını üstü hemen kapatılacak bir konu değilse… Ya onu da çıkaran Oya ise? Çocukları bildiği yerden kurtardı ve kahraman oldu. Tamam, teorimi geri çektim, Oya yapmaz.

Arzu da kesinlikle aptal değil, içlerinde en ılımlı ve damarına basıldığında en delisi… Hiçbirinin cesaret edemediğine belki de Merve kalkışacak, kim bilir? Hikâyenin sonu ne olursa olsun Arzu bu hikâyeden zarar görerek değil, güçlenerek çıkacak…

Blogdaki ‘Oya İntikam Meleği mi?’ yazısından ilham aldığım teorime ne dersiniz? Oya git gide kızlara eziyet edecek ve en sonunda üçü kazara Oya’yı itecekler. Oya çoktan öcünü almış olsa bile bu son bana çok saçma ve adaletsiz geliyor. Bana göre kazanan ‘iyilik’ olmalı. Siyah elbise, ters köşe derken eğer böyle bir son ise biterse bu dizi benim için kısmen ziyandır.

İyi olan Oya kazansın istiyorum, benim bakış açıma benzer bakan herkes istiyor. Ama komplo teorileri bile bu kadar karışıkken nasıl olacak? Eğer Meriç Acemi ipuçları yakalamaya çalıştığımıza benzer bir kurgu yapabildiyse ayakta alkışlamak lazım, üstün zekâ işi…

http://aslininsureti.com/izledim/ufak-tefek-cinayetler-olen-kim-katil-kim-teorileri/

 

Aslı’nın Sureti

*.*.*.*.*

Aslı’nın Suretini sosyal medya hesaplarından takip etmek ister misiniz?

www.aslininsureti.com

Facebook:https://www.facebook.com/Aslının-Sureti-1065930830209554

 

Twitter:https://twitter.com/aslininsureti

Instagram: https://www.instagram.com/aslininsureticom/

 
Toplam blog
: 183
: 1217
Kayıt tarihi
: 27.09.17
 
 

Ben Aslı…  'Takvim Yılı – Doğum Yılı hesabının sonucu giderek yükselmesine, aynaya baktığında kaz..