Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ağustos '14

 
Kategori
Sinema
 

Uğurlar Ola Robin Williams

Uğurlar Ola Robin Williams
 

Patch Adams 1998


Hayatıma ilk Mork & Mindy dizisi ile girdi. Sanırım 1978 yılıydı. O kadar tatlı, o kadar içtendi ki, hemen ısınıvermiştim. Dizi başladığı zaman televizyonun karşısına kurulur, büyülenmiş gibi izlerdim. Uzun yıllar Mindy karakterinin saç stilini uyguladım.

Sonralarda Mindy karakteri ile ünlenen kadın oyuncuya rastllamadım ama Mork yani Robin Williams pek çok filmde olağan üstü rollerle karşımıza çıktı. 

Bana kalırsa, sinema tarihinde en iyi filmlere ve karakterlere imza attı. 

İlk patlama 1987 yılında "Günaydııııın Vietnam" diye güne başlayan radyocuyla oldu. 1989 yılında yayınlanan Ölü Ozanlar Derneği başlıbaşına bir fenomen. 

Sonrasında 1990'da "Uyanış", 1991'de "Kanca" geldi ve elbette 1993 yılında çevirdiği "Müthiş Dadı" filmi bir efsaneye dönüştü. O rolde harikalar yarattığını söyleyebiliriz. 

Bu muhteşem çıkışı "Jumanji","Kuş Kafesi",  "Can Dostum" ve "Patch Adams" izledi. Özellikle Patch Adams, insanlık adına izlenmesi gereken filmlerinden. 

Benim en çok ilgimi çeken Patch Adams ile aynı yıl çektiği "Aşkın Gücü". Her insanın izlemesi gereken bir hikayesi var. Tavsiye ederim. Keşke kendisi de son dönemlerdeki zorlukları aşmak için bu filmini bir kez daha izleseydi.

Yıl 1999'u gösterdiğinde "Robot Adam"ı çekti ve yine hayatta bir kez olsun izlenmesi gereken filmlerinden birine imza attı. 

2000'li yıllarda beyaz perdede daha az görsek de yine de oradaydı, biliyorduk. Çizgi film karakterlerini seslendirdi çoğunlukla. Farklı tarzlar denedi. 

Ve şimdi öğrendik ki, kendi beyaz perdesinde SON yazıvermiş. Ardında bize çok güzel filmler bıraktı, tekrar tekrar izlemek istediğimiz. Çok iyi bir aktördü, onu özleyeceğiz. Uğurlar ola Robin Williams.

Çimen Erengezgin  

 

 

 
Toplam blog
: 164
: 608
Kayıt tarihi
: 08.09.11
 
 

Yazar ve Yoga Eğitmeni ..