24 Ağustos '06

Konaklama / Ulaşım

Ulaşımın zorluklarını her zaman yaşıyoruz

Türkiye şartlarında ulaşım için hangi aracı kullanırsanız kullanın sorun yaşıyorsunuz.

Tatil dönüşü İstanbul'dan Artvin'e uçakla gelerek yolu kısaltmak ve zaman kazanmak istedim. Böyle bir rezalet başka hiçbir yerde görülmemiştir herhalde. Her ilde havaalanı olmadığı için Trabzon'a uçakla gelip oradan Artvin'e otobüs ile ulaşabiliyorsunuz. Sabah 10.45 uçağına yetişmek için evden saat 08.30 ' da çıktım. Saat 09.10 ' da havalanındaydım. Bagaj teslimi kontrollerden geçmek derken saat 09.40 falan oldu. Uçağa almalarını beklemeye başladık. Önce uçağa alınacak kapı değişirildi. İnsanların sesi çıkmadı. Arkasından uçağın 15 dakika rötar yaptığı söylendi. O 15 dakika geçti. Arkasından 15 dakika daha rötar yapıldığı söylendi. Böyle derken uçak 3 saat rötar yaptı. Saat 13.00 gibi İstanbul'dan havalandık. Tabi Trabzon'a varmamız bir buçuk saati buldu. Öyle uçak piste inindiği gibi havaalanından ayrılamıyorsunuz. Tekrar bagaj alımı için bekledik. Havalınıdan çıktığımda saat 14.30'u geçiyordu. Zor bela saat 15.30 otobüsüne yetiştim. Artvin'e varış saatim akşam 21.30'du. Uçakla zaman kazanmak isterken 13 saatim yollarda geçti.

Otobüsle yolculuk yapmak ayrı bir sorun. 24 saat yolculuk sonunda resmen piliniz bitiyor. Uçaklada yaşadıklarım ortada. Şimdi ulaşım için hangi yolutercih edeceğiz diye çok düşündüm. Sonunda hepsinde sorun yaşıyoruz. Peki bunun çözümü ne olacak? Her evde bir araba olması şart mı? Özel otonuz ile istediğiniz gibi yolculuk yapıyorsunuz. Onunda zorlukları olsada diğer ulaşım araçlarına kıyasla daha avantajlı konumda.

Türkiye'de ulaşım sorunu bir an çözülmeli... İnsanlar yollarda bir sürü eziyet çekiyorlar. Yolculuklar cehennem azabına dönüşüyor. Arkasından yolun verdiği yorgunluğu atmak için en az iki gün dinlenmeniz gerekiyor.

Ülkemizde çoğu insan gurbette yaşıyor ve bu zorlukları her an yaşıyor. Bu zorluklar sadece uzun yollar için değil. Kısa mesafe, şehir içi ulaşımda aynı durumda. Şehir içinde bir yerden bir yere gitmeniz en azından yarım ila bir saatinizi alıyor. Bu da sizin için önemli olan zamanınızın bir bölümünün çalınması anlamına geliyor.

Hepimizin zamanı değerli ve zaman kayıplarını engellemek için başta ulaşım şirketlerinin bu konuyu ele alıp çözüm getirmeleri gerekmektedir.

: 30.06.06

Memur olduğum için Türkiyenin çeşitli illerini gezmekteyim. Yaşamı seven, hayatını daima daha iyi ya..