Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '11

 
Kategori
Yolculuk
 

Ulaştırma Bakanı'na açık mektup

Ulaştırma Bakanı'na açık mektup
 

Trenlerimizin hızlanması demek, uygarlığa olan yolculuğumuzun da hızlanması demek.


Türkiye Cumhuriyeti Devleti Ulaştırma Bakanı

Sayın Binali Yıldırım,

Siyaset anlayışım ve dünya görüşüm bakımından temsil ettiğiniz ideolojinin tam karşısında yer almış olsam da; sizin, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin, aralıksız en uzun süre görevde kalmış bakanı olduğunuzu farkedebilecek kadar, Türkiye Siyaset Tarihi hakkında bilgi sahibiyim.

Bakanlığınıza kazandırdığınız vizyonu, toplam kaliteye verdiğiniz önemi de, oldukça açık bir biçimde görüyorum.

Bakanlığınızda yürütülen projelerdeki takipçiliğinizi, katma değer üretebilecek yeni; ama denemeye değer bulduğunuz projelere olan yakınlığınızı da...

Bütün bunların ışığında, son birkaç günde yaşadıklarımdan yola çıkarak, sorumluluk alanınızla ilgili bir konuda, tespit ettiğim sorunları ve bu sorunların çözümüne ilişkin önerilerimi paylaşmak istiyorum sizinle:

4 Aralık 2011 Cumartesi günü 00.30'da Pendik Tren İstasyonu'nundan İçanadolu Ekspresi adlı trenle Adana'ya hareket ettim. Pazar akşamı 21.15'te 2saat 35 dakikalık bir gecikmeyle Adana'ya vardım.

Adana seyehatime sebep olan işlerimi olabilecek en hızlı biçimde hallettim.

6 Aralık 2011 Salı günü Adana'dan aynı trenle 14.00 saatinde başlayan yolculuğum, bu sabah 9.00'da sağ salim ve tam zamanında bitti; çok şükür.

Bu yolculuklarımda gördüğüm sorunları ve bu sorunlara ilişkin çözüm önerilerimi de hem sizinle hem de kamuoyumuzla paylaşabilmek için bu mektubu kaleme aldım. Bundan sonra yapılacakları ise tamamen sizin takdirinize bırakıyorum.

- Bilet ücreti çok pahalı: mevcut yol bir gecikme olmadığı takdirde trenle 19 saat sürüyor. Fiyatı: 45 lira

Aynı yolculuk iyi bir otobüsle yapıldığında 11- 12 saat sürüyor. Ederi 60 lira. Erken rezervasyon yaptırılarak, uçak yolculuğu tercih edildiğindeyse maximum 2 saat süren yolculuğun bedeli ise 50 - 60 lira civarında.

ÖNERİM:45 lira olan Tren bilet fiyatının 25 lira; ekxtra ücretle 55 lira olan yataklı kompartman fiyatının da 30 lira olmasıdır.

Bu durumda: Şu an %25 civarında olduğunu gözlemlediğim kapasite kullanım oranı, çok kısa bir sürede en az %50'ye çıkacaktır. Uçağa karşı sağlayacağı ekstra konforuyla, otobüse karşıysa, gerçek bir cazibe sunacağı fiyatıyla rekabet edebilir hale gelir trenlerimiz.

- Gecikmeli varış ve belediye otobüsü misali her durakta duran tren: Halkın diğer alternatif ulaşım yollarını tercih etmesinin başlıca nedenidir.

ÖNERİM: Zaten yemekli vagona sahip bu trenlerin, sadece şehir merkezlerindeki tren istasyonlarında durması; bu yolla, yolculuk süresinin en az 3 - 4 saat kısaltılmasıdır. Adının önünde EXPRES yazan bu trenler ;ancak bu yolla gerçek işlevine kavuşabilir.

Kanıksanmış ve süreklilik kazanmış gecikmeli varış sorunuysa: Başta tren makinisti olmak üzere, tüm tren personelinin görevlerini tam, zamanında, ciddiyetle yaptıkları takdirde, her sefer başına olmak üzere, belli bir prim bedeliyle ödüllendirilmesiyle çözülebilir.

- Bu kadar çok durakta duran tren: Anlaşılmaz bir şekilde, neredeyse hiçbir durağın adını varıştan önce anons etmedi. Bunun yerine, bilet kontrol memurları kafalarına estikçe, vagonları tek tek dolaşarak, sesli anons etme ilkelliğini ve gereksiz yorgunluğunu tercih etti.

Madem her durakta durulacaktı. Her yeni durak adı, durağa varılmadan ya bir görevli tarafından, ya da elektronik seslendirme yoluyla anons edilmeliydi.

- Halk, tren yolculuğunun can güvenliği, rahatlık ve konfor bakımından ne derece doğru ve sağlıklı bir tercih olduğundan habersiz: Ben de bu rahatlık ve konforun ancak 38 yaşında farkına varabildim!

ÖNERİM: Sosyal sorumluluk çerçevesinde değerlendirilmesi gereken bu konunun, ücretsiz reklamlar kullanılarak, tüm kitle iletişim araçlarıyla halka duyurulması ve halkın özellikle uzun yolculuklarında tren yolculuğunu tercih etmesi konusunda yönlendirilmesidir.

- Trenler çok yavaş ve mazot canavarı: Çok yavaş olduğunu gözlemlediğim bu uzun yolculuk trenlerinin, hızı %50 arttırılarak, mevcut zaman kaybının önüne geçilebilir. Artan yakıt tüketimiyse, yukarıda anlattığım uygulamalarla arttırılan yolcu sayısı ve gelirleriyle dengelenebilir.

Ayrıca, atıl ve ha bire zarar eder durumda gözüken PTT şubelerini onlara bankacılık misyonu ve güçlendirilmiş bir kargoculuk anlayışı ekleyerek nasıl kar eden, son derece pratik ve akılcı yapılara çevirdiyseniz;

Özellikle, şirket sahipleri ve çalışanlarını iş seyehatlerinde, tren taşımacılığına özendirip, yönlendirerek, sağlayacağınız indirimli özel fiyatlar ve cazip vergi indirimleriyle herkes için kazançlı bir durum sağlayabilirsiniz.

- Hacimli yükü olan yolcular, Yanlarında ancak 1 valiz taşıyabilme şartı yüzünden: Kesinlikle tren yolculuğunu tercih etmiyor.

ÖNERİM: Bu trenlere nasıl yemek vagonu ve yataklı kompartman vagonu eklenebildiyse, 1 adet gerekirse 1'den fazla yük vagonu da eklenebilir. Yük bedeliyse, yükün ağırlığına göre 1/4, 1/2 ya da tam bilet fiyatı olarak ücretlendirilebilir; çok kolayca.

- Bu haliyle, trenle uzun yolculuk yapmak, hiçbir şekilde gerçek ve ciddi bir alternatif olmadığı gibi, karayolu taşımacılığının yükünü de hafifletememektedir.

ÖNERİM: Tren yolculuğu tam ve ciddi bir devlet desteğiyle teşvik edildiği takdirde, 300 yolcu kapasiteli bir tren 6 otobüs dolusu yolcuyu tek seferde taşıyarak, kendisinden beklenen en büyük tasarrufu: zaman ve maliyet tasarrufunu fazlasıyla sağlamış olacaktır.

- Günde karşılıklı olarak 1 kez sefer yapılabilmesi: İlgiyi ve tercihi olumsuz şekilde etkilemektedir.

ÖNERİM: Hızlandırılmış bu trenlerle yolculuk süresi 12 saate düşürülebildiği takdirde, günde karşılıklı olarak yapılabilecek 2 sefer, her yönden sağlanacak faydayı da 2 katına çıkaracaktır.

Benim görüp,bizzat yaşadığım bir ülke sorunuyla ilgili tespit ve önerilerim - şimdilik olmak kaydıyla - bu kadar.

Dilerim, her bir Türkiye Cumhuriyeti Devleti Vatandaşı da gördüğü sorunları ve o sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bir şekilde dile getirebilir.

Çünkü ancak bu şekilde, Türkiye Cumhuriyeti Devleti Dünyanın en güçlü ve modern devleti; ancak bu şekilde, Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı Dünyanın en refah içinde yaşayan ve mutlu vatandaşı olabilir.

                                                                                                                                             Saygılarımla 

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..