Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '20

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
 

Ülke Birliktelikle yaşar

Ben

Sadece dikkat çekmeye çalışıyorum

Ve

Sadece de onun için yazıyorum

Şunu da belirteyim

Ben

Yazdığım için maddi manevi bir kazanç

Elde etmiyorum

Bunun uğraşısı içinde de değilim

Beni bilenler iyi bilirler

Kendimi öyle yazarçizer olarak da görmem

Ve

Bu takımın içinde de çok görünmem

Kendi halimde bir yaşantım var  

Onu yaşar giderim

Bu böyle canlarım

Tek derdim ve ereğim

Ülke insanları birliktelik yaşasınlar

Çünkü

Ben bu ülkenin

Dünya durdukça yaşamasını isteyenim

Bunun baş koşulu da canlarım

İnsanların güzel ilişki içinde yaşamasıdır

Bu koşulun içeriği canlarım

Duygusal zekâ gelişimindedir

Burada

Duygusal zekâ bileşenlerini ele alayım

Birinci bileşen

Özsaygıdır

Kişi kendisine saygılı olacak öncelikle

Başkalarına saygısızlık yaparak

Onların saygısızlığını yaşayıp

Saygı duyduğu kendisini üzmeyecek

İkinci bileşen

Özdenetim olacak kişide

Ağzına geleni konuşmayacak

Aklına geleni yapmayacak

Düşünecek güzel güzel

Doğruysa güzelse konuşacak yapacak

Üçüncü bşleşen

Kişi empati yapan olacak

Kendisine yapılmasını istemediğini

Başkasına yapmayacak

Dördüncü bileşense

Sorun çözücülük gelişmişliğidir

Kişi sorunu çözmeye yönelecek

Sorunu büyütüp yıkım görmeyecek

Beşinci bileşen

Kişi işbirliğine yatkın olacak

Başkalarıyla birliktelikten haz duyacak

Birlikte yasal ve doğru işbirliği yaratacak

Bu özellikle ülkeyi ekonomi olarak güçlü kılar

Bu bileşenleri

Şöyle kendimizce tarafsızca değerlendirirsek

Göreceğiz ki

Bu bileşenler gerçekleşirse

Ülke her bakımdan güzel ve güçlü olur

Bundan daha güzel ne olabilir ki canlarım

Soruyorum sizlere ne olabilir ki

Doğru sözlü

Yüzü hep hayra

Ve barışa dönük olup

Barış yaratan

Asla barışı bozmayan

İnsanlar kadar güzellik olur mu ya

Olmaz

Olmaz

Olmaz

İşte ben on binlerce öğrencisi olan

Bir öğretmen olarak

Kendimi bununla yükümlü görüyorum

Kınamaktan ayıplamaktan şikâyetten vazgeçtim

Kendi işime dört dörtlük bakıyorum

Daima güzel düşünüyor büzeli bekliyorum

O kadar

Kuantum düşünce teknikleridir bunlar

Ben buna uyuyorum sizlerin de uymasını istiyorum

Ve ısrarla öneriyorum

Yüzünüz hep güleç olsun canlarım

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..