Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '17

 
Kategori
Güncel
 

Ülkede İş Bulmak Oldukça Zorlaştı

Ülkede İş Bulmak Oldukça Zorlaştı
 

Biliyorsunuz ki son dönemlerde haberler de sürekli işsizlik oranlarının günden güne arttığı gösteriliyor. Bizler kendi şartlarımızda en iyi eğitimlerden geçerken, istediğimiz gibi bir iş bulma hayali de gittikçe azalıyor. 2016-2017 yılı içerisinde meydana gelen Darbe, Ohal, Referandum ve Ohal'in devamı derken piyasada sürekli dolaşan bir kriz mevcut.
 
Verilere baktığımızda 2017 Şubat ayında kurulan şirket sayısında bir önceki aya göre %10,61 azalış, bir önceki aya göre kapanan şirket sayısında %60,50 artış meydana gelmiş. Hal bu iken istihdam, istediğimiz koşullarda gerçekleşmiyordu. 
 
Adı bilinen bir emlak şirketine Yönetici Asistanı olarak görüşmeye çağrıldım. Firma yabancı kökenli olup, benim görüşmeye gideceğim yer yeni bayilik almıştır. İkamet ettiğim lokasyona yakın olma olasılığı ve uzun süredir işsiz olma olasılığım göz önünde bulunursa benim için iyi bir fırsattı. Görüşmem 14:00'da idi ve ben 15 dakika erken gelmiştim. Erken gelmem şirket çalışanlarını ve firmayı gözlemleme fırsatı yaratacaktı bana. Bir binanın 2. katına çıktım ve apartman dairesinin kapısını çaldım. Her odaları camekanlı küçük bir ofis karşıladı beni. İsmimi söyleyip görüşmem olduğunu belirttim ve beni yuvarlak masa toplantı odasına aldılar. Bir bayan gelerek bana yapmam gereken bir kişilik analiz testini verdi. Toplamda işaretlemem gereken 25 kutucuk olup, bunlardan kendime en yakın ve en uzak olanları işaretlemem istendi. Sabırlı mısın, disiplinli misin, neşeli misin özgüvenli mi? vs. Bu ve buna benzer testler nedense bana pek doğru gelmiyor. Çünkü insan olmak istediğini işaretliyor olduğunu değil. Bayana biraz tebessüm ederek  açıklama yaptım o da bana "bu test aslında hangi işe daha yatkınsınız onu gösterecek" şeklinde yanıt verdi.
 
Neyse testi yaptım sonucu yanımda çözerek bana "sizin yönetici vasfınız ağır basıyor ama birazda duygusalsınız" dedi. Ben de gülerek her kadının iş hayatında "biraz duygusallık vardır" dedim.
 
Bana bu pozisyon için uygun olduğumla söze başladı ve sıraladı; haftanın 6 tam günü çalışıyoruz, 2 ay deneme süresi, sigorta, yol parası yok ve 08:00 ile 18:00 arası çalışma saatleri dedi. Bu duruma göre lokasyonu yakın olduğu için hadi yol parası sorun değil di ama beni asıl düşündüren maaş dı. Bayan devam ederek "ücrete gelince yönetici asistanı şirketin bel kemiği ve net ücretimiz 1,300 TL agi için de "dedi. Yol parası yok, haftanın 6 tam günü çalışıyor olacağım ve şirketin bel kemiği rolünü üstleneceğim ama aldığım maaş 1300 TL agi içinde. Dalga geçiyor olmalı diyerekten, hanımefendi "şirketin bel kemiğine siz agiyi düşersek 1,140 mı vereceksiniz" dedim ve bayan hiç bir şey demesine izin vermeden firmadan çıktım.
       
Ülkenin gelmiş olduğu duruma bakar mısınız? Ben 1200 TL kira veriyorum, zaten asgari ücret 1404 TL hadi kalanla faturaları ödesem ki çok zor ama hadi ödediğimiz farz edelim ben bütün bir ay boyunca hiç bir şey yemeyecek miyim içmeyecek miyim dışarı çıkamayacak mıyım? Köleleşiyoruz resmen. 5 kişinin yapacağı bir işi 1 kişiye verip asgari ücretten çalıştırmaya itiyor ülkenin durumu. 
 
Peki ne yapalım?
Çalalım mı?
Çırpalım mı?
Siz bana söyleyin ne yapalım ?
 
Toplam blog
: 13
: 379
Kayıt tarihi
: 27.06.17
 
 

İşte öyle biri.. ..