Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ülkemin gelişmişliği 1

Ülkemin gelişmişliği 1
 

Bir ülkenin gelişmişliği nasıl anlaşılır diye baktığımızda trafik akışı bunu çok güzel anlatır. Gelişmiş ülkelere baktığımızda kuş bakışı bakışla trafiğin ip gibi aktığını görürüz. Dönüşler, sollamalar, şerit değiştirmeler, kavşaklardaki hareketler kuş bakışı bakışla insanın gözünü yormaz ve rahatsız etmez. Peki benim ülkemde trafik nasıldır. Kuş bakışı bakalım. En sağda giden araç seri olarak orta şeride, takiben en sol şeride, bitti mi hayır tekrar orta şerit , tekrar bir sol , yetmedi tabi ki tekrar orta şerit ve sağ şerit. Yazarken ve okurken insanı yoruyor. Kuş bakışı seyrederken nasıl yorar. Arada bunu yapanlar var diyebiliriz. 

 

 

Pekiyi sağ şerit en yavaş seyredenlerin şeridi olması gerekirken ve gidiş hızına göre insanlar buna göre sıralanması gerekirken en sağ boş, . yap atağı sağdan yuppi geçtik on araba alkış bize diyenlere ne diyeceğiz.Gözümüz yorulmaya devam ediyor. 

 

Biti mi tabi ki bitmedi. 

Hanımefendinin veya beyefendinin biri oldukça rahat, ortalama 50-60 km/saat hızla seyretmesi gereken bir yolda orta şeritte sabah trafiğinde insanlar işe yetişeceği dönemde 30km/saat hızla gidiyor. Öndeki araçla mesafesi uygun mu uygun adeta 100 metreyi bulmuş. Arkada mı kuyruk uzamış. Ne gam ne kesafet. Cep telefonu elimizde muhabbete devam. Kuş bakışı görünüm yine muazzam. Bitti mi. Aşk olsun size. Ne çabuk yoruldunuz. Kuş bakışı yerden görüntüyü yaklaştırdık. Trafik durmuş. Sinirler gerili. Ana oda ne. Adamın biri camını açıyor. “Hark” af edersiniz hokkalı bir tükürük. Ya sabır “ALLAH”. Yine biz görüntüyü uzaklaştıralım. Tırcı amca. “Kim keser yolunu, yürü be kral sensin” . Nerede tabi ki bize uygun, yolun en sağında. 

Şehir içinden birazda “Kuşumuz” un kanatlarında yine kameramızla şehir dışına çıkalım. Oda ne. Daha yeni şehri terk ettik. Hava hafif karanlık olsa da görüyoruz. Trafik akıcı. Bir araba durmuş. Şoför inmiş. Yolla sırtını vermiş. Ne mi yapıyor. En büyük abdesthane orası , gereğini yapıyor. Biraz önce benzin istasyonunu geçti amma olsun.İleride de var amma bizim keyfimiz böyle. 

Sürücüler iyi böyle de yayalar nasıl. Saçımızı yolmaya devam . Üst geçidin altından geçen yaya. O öyle yaparsa bende gider alt geçidin üstünden geçerim. ” Oh canıma değsin”. Üst geçit mi , o uzak oraya kadar yürümek. ” Hıh onu aptallar yapar”. Arabalar vızır, vızır işliyor. Arkadaşına söylüyor. 100 metre yarışına hazır ol”. Hazır ol dayız. Koşmaya başla. Tam geçtim derken sevincimi kursağımda bırakan acı fren sesi. Dönüp bakarsın arkadaş kanlar içinde yerde. Feryatlar. ” Arkadaş demedim mi 100 metre yarışı. Bu işin raconu 8 saniye 11 saniye olmaz ki” Evet bir yanlış bir başka yanlışı doğurmuştu. 

 

Örnekler mi. Mobesa çıktı mertlik bozuldu. Oradaki örnekleri seyrettikçe dehşete kapılıyorum. İnsan denen yaratık.Gelişmişlikle ilgili kitap yazılır. Lakin trafik konusu konusu ülkemde ciltleri doldurur. Sadece ufak bir iki örnek verdim. 

Şimdi size soruyorum. Biz gelişmiş bir toplum muyuz. Benim cevabım maalesef hayır. Ya sizin cevabınız. Şunu unutmayın Mahşer aleminde de bu soruya vereceğiniz cevabın hesabını vereceksiniz. Bana mı. Tabi ki hayır. Kainatı yaradan ”Rahman ve Rahim ” olan “ALLAH(c.c) a. Bence düşünme zamanıdır. Bence, en büyük zenginlikle kalın “Sağlıcakla kalın”. 

 

 
Toplam blog
: 81
: 1191
Kayıt tarihi
: 13.02.11
 
 

Ben kimim? Ben 55 yaşında hekimlik sanatını icra eden bir kişiyim. Adım Selçuk Şensöz. Bugün için..