Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '13

 
Kategori
Eğitim
 

Ülkemiz eğitim sistemi

Ülkemiz eğitim sistemi
 

Ülkemizin eğitim sistemi...


Malum ülkemizin eğitim sistemi ortada. Ne kadar kötü ne kadar iğrenç. Öğretmenler yerine ücretmenler derse giriyor haliyle bu dersler verimli geçmiyor. Peki neden böyle? Eminim ki hepiniz bunu aklınızdan geçirmişsinizdir. 4+4+4 diye saçma sapan sistemler çıkardık, 5 yaşında başlayın okula dedik ( elbette başlasınlar ama ülke buna hazır değil ) okullara sığmadık konteynerlarda ders verdik. Bu sırada olan yine çocuklara oldu...

Ülkemiz gelişmekte olan yaşanabilir bir ülke. Ancak eğitime verdiği önem düşük ya da eline yüzüne bulaştırıyorlar. Kılık-kıyafet serbestliği denen şeyi çıkartmaya çalıştılar başarısız ( ki iyi oldu ) Uğraşacak hiç bir iş kalmadı ya . Bir diğer sorun da şu: yaşlı öğretmenler çok. Eğitimin iyileşmesi için önce genç kadroyu kurmalıyız. Biliyorum da açıkçası öğrencilerin 60 yaşında anneannesi kadar kadınının dersine girmesini istemediğini. Hoş değil, sıkıcı anlatır ve haliyle bu yaştaki birinin kafası kaldırmaz. Yanlış mı? Atanamayan genç öğretmenlere de çare. Emeklilik yaşı gelen gitsin, işte böyle adamlar ücretmen. Sonra da neden atanamıyoruz? Neyse işte, bir diğer sorun şu ; Kolejler. Adamlar devlet okullarına farkı attı gidiyor. Gerek kalite, gerek kadro bakımından çok kaliteliler. Bir okul gördüm ( resimdeki okul ) Bunu görünce devlet adına kendi okullarımdan utandım. Kırık, dökük, boyası akmış, sıralar çürümüş bu nedir? Bizlerin verdiği vergilerle gidip 130 milyon dolarlık uçak alın, ama okulları adam etmeye gelince 5 kuruş harcamayın. Gelecek nesilleri iyi yetiştirin ki ülke iyi olsun. İstanbul mesela. Öyle okullar var ki sanki harabe. Kendini bir an Roma'nın harabelerinde sanıyorsun ( onlar bile mükemmeldir ya neyse ) Hem kalitesiz sistem, hem harabe okullar, hem yaşlı öğretmen kadrosu ( ağır basmakta olan bu ) memlekette eğitim kalmamış. Yıllardır övüp bitiremediğimiz hükümet duble yollar yaparken okullar çürümekte. İleride göreceğiz bunun bedellerini. Ücretmen kardeşlerimiz sağolsunlar eğitimimiz mükemmel (!)

 
Toplam blog
: 16
: 886
Kayıt tarihi
: 29.10.12
 
 

Sadedir hayatım. Üniversite de bir bitse der dururum. Tıp zaman zaman zorlasa da en zevkli bölüm...