Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '16

     
    Kategori
    Üniversiteler
     

    Ülkemizde açıköğretim sistemi ve açıköğretim fakülteleri

    Ülkemizde açıköğretim sistemi ve açıköğretim fakülteleri
     

    Ülkemizde Açıköğretim Sistemi ve Açıköğretim Fakülteleri


    Merhaba, blogumuzdaki ilk yazımıza açıköğretim hakkında bilgiler vererek başlayalım. Bilindiği gibi açıköğretim herhangi bir sebeple örgün eğitimin dışında kalan veya örgün eğitimde okuma imkanı olmayan bireyler için bulunmaz bir fırsat, hele ki günümüzde okumanın ve öğrenmenin yaşı yoktur anlayışı hakimken açıköğretim bizler için büyük bir fırsat. Yediden yetmişe herkes için açıköğretim imkanı mevcut. İsteyen herkes kendine uygun olarak Açık ortaokul, açık lise derken açıköğretim faküte ile eğitim hayatını devam ettirebilmektedir. 

    Ülkemizde 3 üniversite bünyesinde açıköğretim fakültes barındırmaktadır. Bunlar

    • Eskişehir Anadolu Üniversitesi
    • Erzurum Atatürk Üniversitesi (Ata-Aöf)
    • İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi [Auzef]

    Bu üç fakülte arasında Anadolu Üniversitesi (Anadolu-Aöf) en eski ve en köklü olan fakültedir, son yıllarda ise 2 yeni fakülte daha açılarak açıköğretim alanında yeni alternatifler oluşmuştur. Son resmi rakamlara göre Anadolu Üniversitesi AÖF aktif öğrenci sayısı 1.4 milyonu aşmıştır. Ata-Aöf öğrenci sayısı ise 140 bin civarındadır. Bu fakülteler mevcut bölüm ve programlarına ilave olarak her yıl yeni açılan bölümlerde öğrenci almaya devam etmektedir.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 108
    Kayıt tarihi
    : 13.01.16
     
     

    1987 İzmir Doğumluyum. 2010 Yılında Çanakkale OnSekiz Mart Üniversitesinden mezun oldum. 2012 yıl..