Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '14

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Ülkemizde yapılan mantık evlilikleri yeteri kadar mantıklı değil

Ülkemizde yapılan mantık evlilikleri yeteri kadar mantıklı değil
 

Yanlış anlamaya müsait bir başlık, mantık evlilikleri mantıksızdır demiyoruz; mantık evliliği yapmamızdaki amacımızı gerçekleştirmek için gösterdiğimiz feraset yeterli değil diyoruz.

Değilse zaten evlilik mantıklı bir şey değil ve bunun içinde mantık evliliği yine de olabilirlik formasyonuna sahip. İnsanı şaşırtan/yanıltan duygusal teraneleri bir yana bırakıp bir kadın/erkek alayım ihtiyacımı görsün, beraberlik amacıma ve beklentilerime uygun olsun demek ferasettir de acaba bunu yapabiliyor muyuz?

Atıyorum Eflatun’un “Devlet”i ya da ne bileyim bu konudaki (mantık evliliği) bütün literatürü karıştırıp öyle mi evlenmeliyiz diyeceğim ama yani mantıklı bir evlilik yapmak istiyoruz da hiç böyle bir şey olmuyorsa bu konudaki düşünce ve eylemlerimizi gözden geçirmeliyiz.

Mantık evliliği yapıyoruz da mantıklı ne yapıyoruz ki… Önce bekliyoruz; olgunlaşmayı, şartların uygun olmasını, aradığımızı bulmayı… Elin kel kafalısına varıyorsak parası var diye, akıllı, kelli felli mevkii sahibi, şöhret, karizma diye… Yırtık Hasgül’ün cırtlak Şaziye’sini öldüren kalçalarının hatırına nikâhlıyoruz abem de sanki yine de bir şeyleri eksik yapıyoruz gibi geliyor bana…

Her şeyden önce hem mantık diyoruz hem de aşk istiyoruz… Utanmasak yavruyu pınarın başında ata bindirip kaçıracağız. Madem derdimiz duygusal niye mantık evliliği yapıyoruz ki, on dördünde yar sevelim, saçlarını örelim. Çünkü işin aslı Kerem ile Aslı. Mantık evliliği mecbur kalmak, zorunluluk; treni kaçırmışsın son treni yakalayım bari diyorsun.

Mantık evliliği denilen şeyin hikmeti nedir yani… Anladığım kadarıyla evliliği mantığımıza göre yapıyoruz. Hesap kitap yapıyoruz yani. İşin maddi yönünü düşünüyoruz mesela. Madem öyle birisiyle parası için evlenmek neden hoş görülmüyor ki. Ya da seks/fantezi zevkimize göre tipini seçebiliriz mesela. Mantık evliliği yaptım diyorlar ama ben ortada mantıklı bir şey görmüyorum. Onu beğenmedim, bunu beğenmedim, acelem yok, evlilik bir kere yapılır, aradığımı bulamadım, maddi durumlar uygun değil gibi bir sürü saçma sapan teraneyle kız kurusu ya da kırklık kel olduktan sonra mecburiyetten evlenenler mantık evliliği yapıyorlarmış. Güleyim bari!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..