Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '14

 
Kategori
Aşk - Evlilik
Okunma Sayısı
201
 

Ülkemizde yapılan mantık evlilikleri yeteri kadar mantıklı değil

Ülkemizde yapılan mantık evlilikleri yeteri kadar mantıklı değil
 

Yanlış anlamaya müsait bir başlık, mantık evlilikleri mantıksızdır demiyoruz; mantık evliliği yapmamızdaki amacımızı gerçekleştirmek için gösterdiğimiz feraset yeterli değil diyoruz.

Değilse zaten evlilik mantıklı bir şey değil ve bunun içinde mantık evliliği yine de olabilirlik formasyonuna sahip. İnsanı şaşırtan/yanıltan duygusal teraneleri bir yana bırakıp bir kadın/erkek alayım ihtiyacımı görsün, beraberlik amacıma ve beklentilerime uygun olsun demek ferasettir de acaba bunu yapabiliyor muyuz?

Atıyorum Eflatun’un “Devlet”i ya da ne bileyim bu konudaki (mantık evliliği) bütün literatürü karıştırıp öyle mi evlenmeliyiz diyeceğim ama yani mantıklı bir evlilik yapmak istiyoruz da hiç böyle bir şey olmuyorsa bu konudaki düşünce ve eylemlerimizi gözden geçirmeliyiz.

Mantık evliliği yapıyoruz da mantıklı ne yapıyoruz ki… Önce bekliyoruz; olgunlaşmayı, şartların uygun olmasını, aradığımızı bulmayı… Elin kel kafalısına varıyorsak parası var diye, akıllı, kelli felli mevkii sahibi, şöhret, karizma diye… Yırtık Hasgül’ün cırtlak Şaziye’sini öldüren kalçalarının hatırına nikâhlıyoruz abem de sanki yine de bir şeyleri eksik yapıyoruz gibi geliyor bana…

Her şeyden önce hem mantık diyoruz hem de aşk istiyoruz… Utanmasak yavruyu pınarın başında ata bindirip kaçıracağız. Madem derdimiz duygusal niye mantık evliliği yapıyoruz ki, on dördünde yar sevelim, saçlarını örelim. Çünkü işin aslı Kerem ile Aslı. Mantık evliliği mecbur kalmak, zorunluluk; treni kaçırmışsın son treni yakalayım bari diyorsun.

Mantık evliliği denilen şeyin hikmeti nedir yani… Anladığım kadarıyla evliliği mantığımıza göre yapıyoruz. Hesap kitap yapıyoruz yani. İşin maddi yönünü düşünüyoruz mesela. Madem öyle birisiyle parası için evlenmek neden hoş görülmüyor ki. Ya da seks/fantezi zevkimize göre tipini seçebiliriz mesela. Mantık evliliği yaptım diyorlar ama ben ortada mantıklı bir şey görmüyorum. Onu beğenmedim, bunu beğenmedim, acelem yok, evlilik bir kere yapılır, aradığımı bulamadım, maddi durumlar uygun değil gibi bir sürü saçma sapan teraneyle kız kurusu ya da kırklık kel olduktan sonra mecburiyetten evlenenler mantık evliliği yapıyorlarmış. Güleyim bari!

 

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Aşk çok önemli insanlar aşık olduğu kişiyle evlenmeli, aşkın şiddeti zamanla azalsa da idare ediyor yine de:))

Selda Çakmak 
 19.12.2015 15:14
Cevap :
Buldun Mecnununu konuşursun tabi, ben de kanlımla evlendim naber ablaların bitanesi!  20.12.2015 13:55
 

Mecburi evlilikte bence aşk yoktur,Selam ve sevgiler.NAHİDE ÇELEBİ

NAHİDE ÇELEBİ 
 28.05.2014 13:53
Cevap :
Evet.  31.05.2014 10:58
 

Testten geçmedikten sonra 'mantık' lı olması mümkün mü? ya da mantık testi var mıdır? selamlar.

Kadri KANPAK 
 26.05.2014 21:24
Cevap :
Bilmiyorum,vardır her halde...  27.05.2014 20:34
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 5201
Toplam yorum
: 13530
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 666
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster