Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '14

 
Kategori
Sınavlar
 

Ülkemizin değişmeyecek gerçeği; sınavlar

Eğitim ve öğretimde 2014 yılının birinci dönemi bitti. Okullarda görevliler üzerlerine düşenleri yaptılar. Aileler karnelerini görünce sevinenler oldu, üzülenler oldu.

Öğrencilerin yanında ciddiyete almaları gereken konuları umursamadan dile getirmek doğru değildir. Ülkemizde ki, eğitim sisteminin asla değişmeyecek olan unsuru sınavlardır.

Milli eğitim bakanlığının sınavların uygulanışında yapacağı düzenlemeye, kimileri sınavlar kalkıyor diye öğrencileri yanıltıyorlar.

Türkiye dışına çıkmadım. Diğer ülkelerin uygulamalarını bilmem. Ülkemizin memur alımını tarihi seyrinden bahsedecek olursak bildiğimiz kadarıyla.

Büyüklerimizden dinlediklerimize göre imam hatip okulları açılmış. İmam hatip okullarının eğitim ve öğretim yılı üç sene imiş.  Üçüncü senenin sonunda camilere imam hatip olarak atanılırmış.

İmam hatip okulunun, lise bölümünü bitirenler ise il ve ilçe müftüsü olurlarmış.

 Eğitim öğretim konusunda ilkokul da üç sene imiş. Beşinci sınıftan mezun olanlar” eğitmen” olarak ilkokullarda vazife alırlarmış.

Sonra ise ortaokuldan mezunlara iş kapısı açılmış. İlkokuldan mezunlara devlet kapısı kapanır. Zaman gelir ortaokul mezunlarının da devlet kapısından girişi bazı mesleklerle giriş imkânı vardır.

Devlet parasız yatılı okuluna kayıt yaptıranlar 1975 yıllarında liseden mezun olunca,  hemen resmi göreve başlıyorlarmış. Bazı meslek liselerinde, bu uygulama yakın zamana kadar devam etti.

Üniversite sınavını kazananlar ise, okulu bitirir bitirmez meslek sahibi olurlardı. 2000’li yıllara gelince yüksek okul mezunlarının devlette görev alması oldukça zorlaştı.

Popüler liseye kayıt yaptırmanın da yolu ilköğretim sekizinci sınıfın sonunda yapılan sınavda başarı yüzdesine bağlıdır.  

Liseden sonra ise isim yapmış olan üniversiteyi kazanmak gerekiyor. O da yetmez oldu. Yüzdelik dilimde yüzde üç veya ikiye girmeli ki öğrenci mesleğe atılmakta sıkıntı çekmesin.

 Talep artınca eskiden hor bakılan bölümlere rağbet arttı, rağbet artınca puanlar yükseldi.

Milli eğitim bakanları değişince sınavla ilgili değişikliklere, sınavlar kalkıyor demek çok yanlıştır.

Bunu öğrencilere yanlış aktaranlar oluyor. Çalışmamıza gerek yok. Çünkü sınavlar kalkacakmış. Kim söyledi dendiğinde isim vererek öğretmenlerin adları söyleniyordu.

Allah aşkına ülkemizde sınav kalkar mı? Sınavın şekli şemaili değişir. İçeriği değişir. Soru şekli değişir. Fakat öğrencilerin üst öğrenime yerleşmelerinde ve meslek hayatlarına atılmalarında sınav uygulaması mutlaka olacaktır.

Sınavlara çok çalışmasınlar, yarış atı gibi oldular (!) kimilerine göre öyle diyorlar. Fakat üniversite sınavında bilgiye dayalı soru soruyorlar.

Üniversite bitince dur bakalım. Devlette işe girmen için sınava girmen gerekiyor. Girmen yetmiyor. Yüksek puan almanda kifayet etmiyor.

Derece yapman gerekiyor. Ülkemizin hiç değişmeyecek gerçeği “sınavsız yükselmek mümkün değil, devlette işe girmek hiç mümkün değil” .

Çok deneme, test çözerek; çocuklarımız yarış atı mı oldular, yoksa meslek sahibi mi?

Kararı siz verin. 

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..