Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Ülkü Adatepe, Mersin Ziyaretlerini tüm hızıyla sürdürüyor...

Ülkü Adatepe, Mersin  Ziyaretlerini tüm hızıyla sürdürüyor...
 

Adatepe'nin bu defaki durağı Varoşların Koleji olarak ünlenen,Güneş İlk Öğretim Okulu oldu...


Mersn'de ilk olarak Akdeniz Sakarya İlköğretim Okulunda öğrenciler ile bir araya gelen Ülkü Adatepe Buradan Akdeniz Güneş İlköğretim Okuluna geçti. Burada ilk olarak okul müdürü Hasan Hüseyin Karkaya karşıladı Ülkü Adatepeyi.

Yazmış olduğu kitapları imzalayan Ülkü Adatepe daha sonra öğretmenler odasında öğrenciler ile sohbet etti. Bu sohbette Ülkü Adatepe şu açıklamaları yaptı:

Atatürk hiç bir zaman yalan söylemez ve söyleyeni de sevmez idi. Bir kere yalan söylersen ikincisini söylemen gerekir derdi. Onun için işin içinden çıkamazsın derdi. Atatürk’ de bilirdi benim yalan söylemediğimi.

Hastalandığı vakit komaya girdi ve bu durumu Atatürk’ ten sakladılar. Ben doktorlara ben Atatürk’ e yalan söyleyemem dedim. Hastalığını biliyordu. Beni çağırdı ve ülkü gel dedi. Benim yalan söyleyeceğimi biliyor idi ama bana yalan söyletmedi.

Atatürk sanata çok önem verirdi. Sanatçılara çok önem verirdi. Onun zamanında konservatuarlar ve müzik okulları açıldı.

Birgün Atatürk’ e sormuşlar küçük Ülkü'yü ne yapmak istersiniz?

O dansa çok meraklı ve onu balerin olarak yetiştireceğiz dedi.

İlk beni 9 aylık iken kucağına aldığı vakit devamlı olarak beni meşgul edecek şeyler bulurdu.

Mustafa Kemal çok sevgi dolu bir insandı. Çok hassastı ve çocukları çok severdi. Çünkü her şeyi siz çocuklara emanet etti.

Atatürk kadar devletini ve milletini seven bir kişi dünyaya gelmedi. O hiç bir zaman kendini düşünmedi. Sadece ve sadece milletini düşünürdü.

Bu cennet vatanı sizler için kurtardı. Atatürk’ ün yaşından daha büyük gözükmesinin bir sebebi var idi. Atatürk kronik olarak sıtma hastası idi. Atatürk hiç bir zaman bunu tedavi ettirecek zaman bulamamıştı. Böbrek hastalığı var idi. Tedavi edecek zamanı yok idi. En hasta halinde bile Antakya’ yı kurtarmak için çalışmıştır. Doktorlar diyor ki? Aman paşam gitmeyin diyorlar. Ve o gidiyor Antakya’yı Türk sınıları içine katmak için uğraşmaktaydı. Belki de bu işler ile uğraşmasa uzun süre yaşar idi. Hiç kendi hayatını önemsemedi ve mallarının tamamını millete bıraktı.

Dünyada tek devlet adamı söyleyin ki bana malını devlete bıraksın. Ona ihtiyacımız var ve o bizim önderimiz. O bizim daima kalbimizde yaşamalı.

Çocuklar sizde çok okuyun ve oldukça ufkunuz genişlesin. Atatürk 4, 500 tane kitap okumuş. Sizlerde okuyun. Atatürk’ ü canınız ve ruhunuz ile okuyun.

Atatürk, Türkiye cumhuriyetinin ufkunu açmak için neler yapmış? Modern bir Türkiye cumhuriyeti kurmak için neler yapmış. ? Çocuklara çok kıymet vermiş.

Atatürk bize inandı ve güvendi. Bende siz çocuklara inanmaktayım ve güvenmekteyim. Ve sizleri çok seviyorum.

Atatürk’ ün kızı olarak daima iftiar ediyorum. Onur duydum. Ama onu bu kadar ufak yaşta kaybetmenin açısını içimde yaşatmaktayım. Ben Atatürk öldüğü vakit bunalıma girdim.

Yükseklerden yerin dibine kadar düştüm. Atatürk hiç ölmeyecekmiş gibi onun inkılâplarını sizler yaşatacaksınız. Atatürk sayesinde memleketimiz esir olmamıştır.

Kuvvetli olmamız gerekir. Hep bunlar sizin sayenizde olur.

Bu ülke için çok çalışın."

Daha sonra Ülkü Adatepe’ ye çocukluk yıllarında Atatürk’ ile olan anıları ile ilgili bir slâyt gösterisi sunuldu. Çekilen hatıra fotografı ile birlikte Ülkü Adatepe okuldan ayrıldı.

Güneş İlköğretim Okulunda yapılan bu beraberliğe; Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ ün Manevi Kızı Ülkü Adatepe, Akdeniz Bölge ve Garnizon Komutanlığı Kurmay Başkanı H. Nejat Akgüner, Akdeniz İlçe Emniyet Müdürü Hasan Güner, Mersin Emniyet Çocuk Şube Müdürü Rafi Türker Okul Müdürü Hasan Hüseyin Karakaya, Mersin Mem Basın ve Halkla İlişkiler Bürosu katıldı.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..