Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '19

 
Kategori
Kitap
 

Ülkü Özsoy'un Romanı

 KİTAPLAR ARASINDA
ÜLKÜ ÖZSOY’UN ROMANINI OKURKEN

Kitabın Adı:                    Fark Edilmeyen Adam
Yazarı:                            Ülkü ÖZSOY
Kitabın Türü:                  Roman
Editör:                            Nesrin Aras ÖTÜRK
Kapak Tasarımı:            Posbil  Desing
Basıldığı yer:                  Ayata Yayınları / 65- Ankara
Birinci Baskı :                Mart 2019
Kitabın sayfa Sayısı:      448

“Fark Edilmeyen Adam “ yazar Ülkü Özsoy’un ilk romanıdır. Nazilli’de gazeteci ve yazar arkadaşım Kerim Özbeklerin vasıtasıyla bu kitabını bana imzalı olarak armağan ediyor. Gönderdiği bu roman kitabıyla birlikte şu kısa bir mektubu var.  Aynen yazıyorum:  “

Değerli Hocam Abdülkadir Bey,

İyi günler diliyorum. Bir süre önce sizi Kerim Özbekler ile birlikte aramıştık. Konu yeni çıkan kitabımla ilgiliydi. Bu nedenle size romanımı gönderiyorum. Ustamız olarak değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Saygılarımla…

                                                       Ülkü ÖZSOY  
                                                  İmza -14.05.2019


Öncelikle gazeteci dostum Kerim Özbekler’e ve Ülkü Özsoy Beylere teşekkür ediyorum.  Kerim Özbekler’i ta 1965 lerden bu yana tanıyorum. Nazilli’nin ve Aydın’ın adını ondan öğrendim diyebilirim. Yarım asırdan fazla bir dostluğumuz var. K. Özbeklere sağlıklı günler diliyor ve Ülkü Özsoy‘a da okurlarının bol olmasını ve “Fark Edilmeyen Adam’a “ hayırlı günler diliyorum.

Yazar Ülkü Özsoy kitabına başlarken şunları yazıyor:” Fark Edilmeyen Adım”  kitabımda uzun hayat çizgimde benimle yan yana, önümde, arkamda yürüyen insanların acılarını, mutluluklarını, neşelerini, komikliklerini, farklı dille ve duyduğum şiveyle anlatımlarımı bulacaksınız. Bir gün bu dünyayı göçüp gittiğimde, fani vücudum toprak altında kaybolurken, yaşayan ve henüz dünyaya merhaba dememiş tüm yeni gelecek aile fertlerimiz başka hiçbir yerde bulamayacaklarını “Fark Edilmeyen Adam” kitabımda bulacaklar.  Ailemizin tüm fertlerini, yeni gelecek kuşakların siz büyüklerine soracakları “Biz Kimiz” sorusu karşısında suskun kalmak istemiyorsanız lütfen “ Fark Edilmeyen Adam” isimli kitabımı okuyun ve elden ele dolaştırın. Aileme vasiyetimdir“ diyor.  Öncelikle sevgili yazarımız Ülkü Özsoy’a sağlıkla uzun ömürler diliyoruz.  Sayın Ü. Özsoy’un bu vasiyetinin altına ben de imzamı atabilirim. Ben de isterim ki yakınlarımız, akrabalarımız ve yeni gelecekler çocuklarımız bizleri tanısınlar.  Kim olduğumuzu bilsinler. Bu yerinde ve doğal bir duygudur. Bu duygu ve düşünceleri bilenlere ve anlayanlara selam olsun…

                Adı geçen kitap / roman 5 Bölümden ibarettir.
 1. Bölüm Bodrum çevresini ve yöredeki turistik otellerinde geçen yaşam öyküsünü anlatıyor. Bu bölüm 9. Sayfadan 85 sayfaya ulaşıyor.
 2. Bölüm 85 ten 206’ya kadar.
 3. Bölüm 206’dan 209’e kar,
 4. Bölüm 291’den 326 ‘ya kadar,
 5. Bölüm romanın son bölümüdür. Bu bölümde 326’dan 448 kadar devam ediyor.

Roman genel olarak Bodrumu, çevresini ve bu çevredeki turistik otellerde ve bu otellerde çalışanlardan söz ediyor. Bir yerde kendisini ve ailesini anlatıyor. Bunların yanı sıra birlikte çalıştığı insanları anlatmaya çalışıyor. Olaylar 2007 tarihinden itibaren yaşanıyor. Bodrum, Güvercinlik,  Gündoğan, Torba, Çalıkavak, Kadı Kalesi. Kara İncir, Bağla, Ortakent, Bitez, Bardakçı gibi turistik yöreleri anlatıyor.

2004 - 2006 yılları arasında kızım Bodrum Devlet Hastanesi’nde çalıştığı günlerde en az Söke’den Bodrum’a 10 kez gidip geldim. Gerçekten bu yöreleri görmeğe değer, koyları ve denizi  önemli yerlerdir. Bodrum’da ayrıca Halikarnas Balıkçısı adı ile  ünlenen ( Cevat Şakir Kabaağaçlı’nın / Girit 1890 -  İzmir 1973)  da Bodrum’un tarihini ve güzelliklerini  aydınlatan bu değerli insanın ayak izleri de vardır.

Yazar Bodrum’a  ve onun denizine   aşıktır.  Romanın bir yerinde şunları yazıyor: “ Ah Bodrum. Niye ah diyorum. Hayatımın mutsuzluğunu Bodrum’dan ayrıldığım anda yaşadım. Aşıktım bu kente, tarihine, doğasına, manzarasına,  büyülü yapısına, beyaz kireçle duvarlı evlerine, ünlülerine, sanatta silinmeyecek imza atanlara…” (Say: 55).Yazısın bir başka yerinde içinde çalıştığı Turistik otelini şöylece tanımlıyor: “ Bodrum Atatürk caddesi sonlarına doğru, üç yol yol ağzında kaleyi andıran, deniz manzaralı, içine, girildiğinde dolambaçlı tarzı dizaynı üç katlı tarihi otelimizin birinci katında resepsiyon binası, ikinci katta odalar, bar, yüzme  havuzu, kafe, restoran ve muhteşem Bodrum manzarasını seyretme terası yer alıyordu. (Say: 57)  

Kitabın 1. Bölümünde dikkatlerimi çeten bazı isimler yer alıyor. Erduş, Mehmet Bey, arkadaşı Deniz, Ferdi Erkut,  Mesude Hanım, Eşi Mesut Bey, Umut Hanım, Nusret Bey, Asya Hanım, Emekli Öğretmen Osman Bey, Elanur, Ali Bey, Hasan Bey, Faruk Bey, Hasret Hanım, Gül Hanım, Ahmet Abi, Sevim Yenge, Seda Hanım, Pamuk Prenses Ayşe gül Hanım, Gülten Hanım, Faruk Bey, Kemal Bey, Bandres Kemal gibi kitapta yer alan şahıslardan bazılarıdır. Bunları anlatırken onların özel kişiliklerini sosyal ve kültürel ve hatta fiziksel durumlarını da anlatmadan geçmiyor.

Onun patronu olan Gül Hanım’dan söz ederken özetle şunları yazıyor: “ Kitabıma Bodrum’dan başladığım için, Gül Hanım’dan bahsetmek istiyorum: Gül patronumun bendeki yeri çok özeldir. Personeline, çevresine, arkadaşlarına değer ve önem veren, hoşgörülü, anlayışlı, emeğe saygılı, hakikatten işveren dediğin böyle olur dedirten çizgisini daim koruyan, kırmayan Gül Hanım’ı saygı ve sevgi çerçevesinde çok sevmiştim. “ ( Say: 24)

Akıcı yalın, çarpıcı ve hatta şiirsel bir dili vardır. Yazar bunlardan başka 1955 lerde İzmir’i,  9 Ekim 1937’de Nazilli Basma Fabrikasının açılışı, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve Başvekil Celal Bayar’ı anlatıyor. Nazilli Basma Fabrikası ne yazık ki 11 Ocak 2002 ‘de kapanıyor. Şimdi onun yerinde yeller esiyor.

  Kitap son 5. Bölümle son bulmuyor. “Fark Edilmeyen Adam “  Ülkü Özsoy bir yerde kendisini ve Bodrum’da ve çevresinde turistik otellerde birlikte çalıştığı insanları bir bir anlatıyor. Akıcı, yalın ve anlaşılır bir Türkçesi vardır. Ağdalı sözcüklere, bilinmeyen kelime ve deyimlere asla yer vermiyor.  Kitabın birkaç yerinde  “Grup” sözcüğünün  “Gurup” şeklinde geçtiğini görüyorum. Bunun bir matbaa hatasını olduğunu tahmin ediyorum.  Bunu bir kusur olarak kabul etmiyorum.  

SONUÇ olarak yazarımız Ülkü Özsoy kaleme aldığı bu eseri bir roman bağlamında belki ilk çalışması ve romanıdır. Okunmaya değer bir roman olarak buldum. Özellikle Bodrum, İzmir, Nazili ve hatta Kuyucak’a kadar bilgi edinmek isteyenlerin ve bu yörenin turistik otellerini ve onların nasıl görev yaptıklarını tüm personeline değin bilgi almak isteyenlerin bu romanı okumalarını sağlık veririm.  Ülkü Özsoy, “ Fark Edilmeyen Adamı “ adlı bir kitabı Türk edebiyatına kazandırdığı için yürekten kutluyor,  başarılarının devamını diliyorum. Ellerine, yüreğine sağlık diyorum.   

NOT: Tüm okuyucularımın mübarek Kurban bayramlarını kutluyor, bayramın barışa, sevgiye ve kardeşliğe vesile olmasını diliyorum.  

Abdülkadir GÜLER
08.07.2019-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..