Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ocak '07

 
Kategori
Siyaset
 

Ulus devletler yok mu oluyor?

Ulus devletler yok mu oluyor?
 

Küreselleşme, şirketlerin zorlaması gibi geliyor bana. Ortak çıkarlar olduğu müddetçe de kendi ölçeğinde sürdürülebilir sanırım. Ama insanoğlunda bulunan "ait olma" olgusu yok edilebilir mi?

Aile, Soy, ulus, din... Küçükten büyüğe doğru yayılarak dalgalar halinde genişliyor.

Arapların bir sözü var: ''Ben kardeşime karşı. Kardeşim ve ben birlikte kuzenimize karşı. Ben kardeşim ve kuzenim birlikte yabancılara karşı''

Ekonomik anlamda küreselleşme, siyasal anlamda küreselleşmeyi nereye kadar zorlayabilir, bunu süreç gösterecektir.

AB, ekonomik topluluktan başlayarak, siyasal topluluğu da içerecek şekilde ivme kazandı. Ancak ulus devletleri yok edebildi mi? Ya da edebilir mi? Yunan Yunanistan’dan vaz geçer mi? İngiliz İngiltere’den? Ya Fransızlar? Ulus devletlerin sonunu bu üç ulus devletin ortadan kalkması getirebilir. Gerisi Batı özentisi...

Deniz Ülke Arıboğan, Akşam gazetesindeki köşesinde "Ulus devlet bitiyor mu?" diye soruyor. Ve yazısını şöyle bitiriyor: “Eğer sistem yalnızca ulus devletlerden ibaretse, birileri bana 11 Eylül saldırısından sonra NATO’nun 5. maddesinin hangi düşman devlete karşı işletildiğini anlatabilir mi? ABD’ye Afganistan mı saldırmıştı? Nereye gitti bu El Kaide, hani?"

Müslümanlardaki ümmetçilik anlayışı, ulus devletten biraz faklı ve daha karmaşık; ancak kendi içinde çözümlenebilir ve anlaşılır bir durum. Bu nedenle Afganistan ve El kaide'yi ulus devlet kavramıyla özdeşleştiremiyorum.

Örneğin Irak’ta Araplardan bahseden yok. Kimler den bahsediliyor: Şiiler, Sünniler...

Dolayısıyla Batıdan doğan Ulus bilinci , doğudan batmaz.Batacaksa yine batıdan batacaktır.

 
Toplam blog
: 75
: 1153
Kayıt tarihi
: 03.10.06
 
 

1966 Samsun doğumluyum. KTÜ Mühendislik fakültesi mezunuyum. İzmirde yaşıyorum...