Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '07

 
Kategori
Kitap
 

Ulusal Kurtuluş Savaşı'nda İznik ve Eğirdir

“Ulusal Kurtuluş Savaşı’nda İZNİK 30 Ekim 1918-11 Ekim 1922 (İKİ MÜTAREKE ARASI) “ İznik Eğitim ve Öğretim Vakfı yayınlarından 2000 yılında çıktı.
“ULUSAL KURTULUŞ SAVAŞI’NDA EĞİRDİR (1919-1922) “ Eğirdir Belediyesi tarafından 2007 yılında basıldı.

İkisi de adlarını taşıdıkları göllerin yanında kurulan bu şirin iki ilçemizin coğrafi benzerliklerine aynı ismi taşıyan bu iki yerel tarih kitabına sahip olmaları ile bir başka benzerlik daha eklendi. Bu iki ilçeyi tarihsel olarak birbirine bağlayan kişi iki kitabın da yazarı olan İznikli araştırmacı, yerel tarih yazarı Sayın Recep BOZKURT’tur.

Kendisini tanımaktan, dostu olmaktan onur duyduğum Recep BOZKURT’un iki kitabı da imzalı olarak elimin altında.

Aynı kişinin beyninin, gözünün, elinin emeği olan bu iki yerel tarih kitabı öylesine titiz hazırlanmış ki kitapları elinize ilk aldığınızda ilk sayfaları çevirdiğinizde bunu anlıyorsunuz. Döneme ait bütün bilgi kaynakları, kitaplar, gazeteler, dergiler, arşiv belgeleri taranmış, Ayrıca gelecekteki araştırmacılara ve okuyanlara yardımcı olmak için kitabın sonuna kaynakça olarak eklenmiş. Sayın BOZKURT sadece bu belgelerle yetinmemiş bu ilçelerin yerel tarihlerinin tanık kişileri ile de konuşmuş. İznik kitabı için 27 kişi ile Eğirdir kitabı için ise 36 kişi ile konuşmuş.

Her iki kitapta bir çoğu ilk kez yayınlanan çok sayıda fotoğraf, harita ve belge var.

Sayın Recep BOZKURT’un bu iki yerel tarih kitabı tam bir hazine.Bu iki ilçemiz için gerçek bir şans.Bu ilçelerde yaşayanlar, okuma yazma bilen herkesin mutlaka okuması, incelemesi gereken bu eserler için dostum Recep BOZKURT’a kendi adıma çok teşekkür ediyorum.Bir teşekkürüm de son kitabı basan Eğirdir Belediye Başkanı Sayın Ömer ŞENGÖL’e.Umarım bir çok yerel yönetimlere ve yöneticilerine çok güzel bir örnek oluşturur.

Recep BOZKURT dostum, yıllarca İznik DOĞUŞ ve İZNİK Gazetelerinde yazılar yazdı.İznik’in sorunlarına değindi, yazıları ile çözüm önerileri getirdi.İznik tarihine, coğrafyasına, kültürüne, doğasına, gölüne, tarımına, eğitimine sahip çıktı.İznik’i tanıtmak, İznik’i layık olduğu çağdaş bir kent yapabilmek için düşüncelerini söyledi, yazdı.İznik’te sesine ses aradı eline el…İznik’te sadece birkaç kişi onun sesini duyabildik, birkaç kişi el verebildik…

Ama asıl duyması gerekenler, İznik’in yerel yöneticileri Recep BOZKURT’un ne sesini duydu, ne el verdi…

İznik’in yerel yöneticileri İznik için düşünen, İznik için konuşan, İznik için yazanlara öylesine uzak ki anlamak ve anlatmak mümkün değil.Onlar İznik’in zengin tarihine de, kültürüne de, coğrafyasına da, doğasına da, yerel tarihçisine de ilgi duymazlar…Onlar için varsa yoksa kasaba siyaseti…

Kimseyi boş yere eleştirmiyorum.Huyum kurusun sadece meraktan soru soruyorum..Bu yerel yönetim 5-6-7 Eylül 2005 tarihlerinde Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ile “Uluslararası İznik Sempozyumu” düzenledi.Ben de bu sütunda 7 Eylül 05 tarihinde “ ULUSLARARASI İZNİK SEMPOZYUMU’NA EVET ! AMA NEDEN SAKARYA ÜNİVERSİTESİ İLAHİYAT FAKÜLTESİ İLE ? “ başlıklı yazımla sorular sordum.İşte iki yıl önce o yazıda sorduğum ve bugüne kadar kimsenin yanıt veremediği o sorulardan biri :

“ İkinci sorum : Sempozyumun konusu çok belirgin olmadığına, sadece “İznik” olarak belirlendiğine göre ve de sempozyumlara katılmak için öğretim üyesi olmak zorunlu olmadığına göre de bu sempozyumda İznik ve çevresinden neden hiçbir katılımcı yok ? Bana göre bu sempozyumun programında sempozyumun yerel ayağını oluşturması açısından yerel tarih araştırmaları ile tanıdığımız ve böylesi bir sempozyuma bildiri sunacak kapasitede, üretkenlikte ve konularında yetkin insanlar olan bir RECEP BOZKURT ve RAİF KAPLANOĞLU mutlaka yer almalıydı. Neden kendilerine bu sempozyum haber verilmedi? İznik üzerine bilimsel bir platformda bildiri sunacak, söz söyleyecek başka İznikliler de vardı.Neden konusu İznik olan bu sempozyumda İznikliler yok ? “

Şimdi başta İznik Belediye Başkanı Kadri ERYILMAZ olmak üzere İznik Belediye Meclisi’nin tüm üyelerine bir soru soruyorum.

İçinizde hanginiz Sayın Recep BOZKURT’un “Ulusal Kurtuluş Savaşı’nda İZNİK” kitabını okudu ? Okuyanlar parmak kaldırsın…Soruyu sorduğum herkesi tanıdığım gibi kimlerin okuduğunu ve parmak kaldırdığını da biliyorum. Biri iktidar partisinden biri muhalefet partisinden iki üyenin el kaldırdığını, iki üyenin kitaba şöyle bir baktıklarını, diğerlerinin İznik’in yakın tarihi ile ilgili bu kitabı okumak bir yana adını bile duymadıklarını adım gibi biliyorum… İznik tarihi ve kültürü konusunda sınıfta kaldınız beyler sınıfta…Bu ayıp ve utanç da size yeter.

Mevcudu tükenen “Ulusal Kurtuluş Savaşı’nda İZNİK” kitabını Eğirdir Belediyesi’nin yaptığı gibi İznik Belediyesi olarak yeniden basmaya ve İzniklilere dağıtmaya var mısınız ? Bu ayıp ve utançtan ancak o zaman bir nebze kurtulabilirsiniz…Ama sizin sadece cami yapmak gibi kutsal görevleriniz var.Kolay gelsin…

İznik’in yerel yönetimine talip olan diğer siyasi parti yöneticileri ne düşünüyorlar bu konuda acaba ?

İZNİK DOĞUŞ GAZETESİ- 18 NİSAN 07

 
Toplam blog
: 28
: 1087
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

Cennet Gökova’nın tam ortasında bulunan Mazı Köyü’nde yaşayan, bahçesinde her türlü sebzesini, rakıs..