Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '13

 
Kategori
Güncel
 

Ümit Kocasakal'a kurşunla gözdağı ve siyasi cinayetler

Ümit Kocasakal'a kurşunla gözdağı ve siyasi cinayetler
 

Ümit Kocasakal'ı ilk olarak televizyonda izledim. Hukuk ve yargı konularında tartışırken iyi bir hukukçu, kendine güveni tam, konulara vakıf ve izleyenleri de ikna edebilen bir konuşmacı olduğu sonucuna vardım.

Geçtiğimiz yaz Akçakoca'ya geldi ve konferans verdi. Konferansın konusu anayasa değişiklikleriydi ama siyaset ağırlıklı konuştu. Bir baro başkanından ziyade parti genel başkanı gibi konuşuyordu. Halen bir partide üye veya bir görevi var mı bilmiyorum. Asıl dikkatimi çeken çok önemli konulara değinirken cümle sonlarında ' yapacağız,.....' demesiydi. Ben de kendi kendime,'nasıl yapacaksınız, kimlerle yapacaksınız, hangi partiyle yapacaksınız, yoksa yeni parti mi kuracaksınız?' sorularını soruyordum.

Bana göre bir baro başkanı siyaset yapacaksa bir siyasi kimliği olmalı, partisi olmalı. Yaşı daha genç, önünde siyaset yapmak için uygun zaman dilimi var.

Ancak, aktif bir siyasete giremeden makamında gözdağı kurşunu bulundu. Bunun anlamı çok açık, korkutmak, önünü kesmek. Peki bu gözdağının adresi neresi?. İşte onu bulmak imkansız gibi.Tabi bu konuda herkesin görüşü,değerlendirmesi, önerisi olabilir, bunlar yazılıyor da.

Böyle durumlarda empati yaparak konuşabilmek, yazabilmek daha uygun olur düşüncesiyle düşüncelerimi yazıyorum. Önce geçmişteki siyasi cinayetlere kurban giden aydınlarımızı hatırlarım. Toplumumuzda aydın kıymeti biliniyor mu, masaya yatırırım. Böyle bir meselede ölmeye değer mi, onu düşünürüm. Beni canım kıymetli arkadaş, millet tercihini yapmış, tekrar yapmış. Buna rağmen normalin çok üstünde efor sarfetmeye ne gerek var, hem kitlelerde de desteğin yoksa.

Hemen baro başkanlığından istifa ederdim. Topluma konu hakkında cuk oturacak bir bildiri yayınlardım, akademik çalışmalarıma ağırlık verir, savunman olarak da paracıklarımı kazanmaya devam ederdim.

Sayın Kocasakal'ı beğenir ve takdir ederim. Ancak, konuşmalarının satır aralarında demokrasinin felsefesine uygun düşmeyen ifadeler görüyorum, aman dikkat.

Ayrıca, o kurşunu atanları veya koyanları şiddetle kınıyorun. Demokrasi, hukuk, insan hakları, hayvan hakları o odaklar için bir şey ifade etmez. İşin boyutu dış miraklara kadar uzanabilir.

Ümit Kocasakal'a ve tüm hukukçulara geçmiş olsun diyorum.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..