Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '09

 
Kategori
Güncel
 

Ümmeti-i Muhammed, minare mi istemiştiniz?

Ümmeti-i Muhammed, minare mi istemiştiniz?
 

Ümmeti-i Muhammed, Minare mi istemiştiniz ?


Düne kadar susanlar, sıra bana gelmez diyenler. Bana dokunmayan yılan bin yaşasın diyenler. Milyonlarca Alevi’yi yok sayanlar. Alevi köylerine kocaman minareli camii yapanlar, sünni imam atayanlar. Başka dinleri ve kültürleri hiçe sayanlar, zorunlu din dersleri koyanlar. İsviçre’nin bundan sonra yapılacak camilere minare yapılmasını engelleyen referandumu sonrasında, kuyruğuna basılmış kedi gibi bağırmaya başladılar. İnanç özgürlüğünden dem vurmaya başladılar. Günaydınnnn … hele şükür. İnan özgürlüğü ha öyle mi? Aklının düne kadar neredeydi? Evet fazla uzaklara gitmenize gerek yok yanıbaşınızda milyonlarca Alevi var. Diğerlerini saymama gerek var mı? Hala cemevlerine devletin bir katkısı tok. Öncelikle iğneyi kendinize çuvaldızı başkasına batırınız. Elbette inançlar hakkında oylama yapılmamalı. Ama benim ülkemde oylama şöyle dursun hala inkar politikaları uygulanmakta, farklı inançlar yok sayılmaktadır. Dilerim İsviçre’nin bu antidemokratik uygulaması, farklı inançlara saygı duyulması açısından kazanım sağlar. Dünyada bizim inançlarımızdan farklı inançlarında olduğunu idrak eder saygı gösteririz. Buna ilişkin internette bir yazı okudum, onu sizlerle paylaşmak istedim.

Ümmeti-i Muhammed, Minare mi istemiştiniz ?

Dünya Müslümanlarının İsviçre’nin ‘minare inşaası’ engellemesi, bu eylemi oylaması, oylama sonucu çıkacak olan kararın olumsuz olması ihtimali üzerine konuşuyor. Dünya Müslümanları hangi ahval ve şerait içerisinde tepki veriyor, açıklamaları nelerdir, savunmaları nelerdir, bilemeyeceğim.

Türkiye Müslümanları da İsviçre’deki bu gelişme ve arkasından gelecek kararlar üzerinden görüş belirtiyor, duruma müdahil oluyor, hatta ben de dün akşam sevgili arkadaşım Ebru Afat’ın Sky TV’de konuyla ilgili görüşlerini beğeni ile izledim.

Ben konuşulanın dışında birşeyler söylemek istiyorum, dünya Müslümanlarını konuya dahil etmeden, Türkiyeli, Türk Müslümanlara konuşacağım, bizimkilere, Muhammed’in ümmetine, yani yarın eğer Rasulullah’ın o mübarek yüzüne bakabilecek yüzleri olanlar varsa işte onlara;

Ey Türkiye’nin Müslüman Ümmeti!

Minare mi, istiyorsunuz?

Ne için?

Mahya asmak için mi?

Türklüğünüzü övmek için mi?

Irkçılık yapmak için mi?

Minare mi, istemiştiniz?

O öyle olmaz din kardeşim! Bu din minare ile din olsaydı, Müslümanların şeklen zürafa olması gerekirdi.

Minare mi, İstemiştiniz?

İstemekle olmaz, din kardeşim!

Gel beri; şimdi o minareyi istemekten önce bir kendin gibi olmadığı için ‘ mum söndürmekle, kardeş bilmezlikle, namussuzlukla itham ettiğin tüm Alevilerden gel bir helallik iste önce, arın, paklan, pis pis minareye çıkılmaz, zaten zürafada değilsin, değil mi?

Minare mi, istiyorsunuz?

Bir bak bakalım şöyle ülkeye çok şükür adım başı camiilerin olduğu bu ülkede yakılmaya çalışılan Alevilerin anısına bir bak bakalım, vicdanını bir konuştur, senin adım başı camiine karşı bu insanların ibadet haneleri var mı, yok mu? Bir bak bakalım.

Minare mi, istemiştiniz?

Gel beri ; o iş öyle olmaz din kardeşim, önce çık bir bakalım Milli Eğitim Bakanlığına aç ağzını yum gözünü ;Yahudi’nin, Hristiyanın, Pagan’ın çocuğuna nasıl zorunlu din dersi verebilirsin diye bir sor bakalım.

Minare mi istemiştiniz?

Bu din ‘temizlenmeden’ kişinin ibadet etmesini uygun bulmaz. Şimdi aziz din kardeşim, kendi yurdunda devletinden yetim, anadan-babadan zaten yetim olan Ermeni çocukların alnının teri, minik ellerinin emeği, Tuzla Yetimhanesini gasp ettikten ve edenlere sustuktan sonra o ‘pislikle’ hangi minareden, nasıl, nereye yükseleceksin? Zürafa isen o başka!

Minare mi istemiştiniz?

Hrant Dink’in bir Ermeni olarak çoğunluğu Müslüman bir ülkede korunması ve savunulması biz Müslümanların boynunun borcu iken katledilmesinden sonra halen ses çıkartmadıysan, şimdi o minarenin, tepesine çıkıp ‘hepimiz ogün’üz’ diye bağırmak için mi istiyorsun, hey gidi din kardeşim!

Minare mi, istemiştiniz?

Heybeli Ruhban Okulu açılmasın, din elden gidiyor naraları ile korumaya çalıştığın, İslam’ın bel kemiğine en ağır darbeyi indirirken, inanan ‘ insanların inançlarının gereğini yerine getirmesine engel olurken, ey benim sakaldan, vatan sevgisinden, cengaverlikten mütevellit din kardeşim o minareyi hangi hakla, hangi yüzle talep edeceksin?

Minare mi, istemiştiniz?

Ne verdin ki, ne istiyorsun?

Senin dinin sana, onun dinin yine sana, öyle mi?

Vallahi onun aslı; benim dinim bana, senin dinin sana.

Yani Rabbena, hep bana’ bir dua girişi değil, vallahi onun da aslı ; Rabbena, Atina …

Minare mi, istiyorsunuz din kardeşlerim?

Sizin minarenizin yolu ancak anaları, evlatları, eşleri gözaltında kaybolmuş Kürtler ile omuz omuza onların kayıplarının hesabını sormaktan, onların haklarını talep etmekten geçer. Yoksa, Zürih’in <ı>ünlü Helvetiaplatz <ı>Meydanı‘nda, bağdaş kurup ;

İsviçre’de yok minare,

Beri gel oğlan, beri gel.

Ciğerim doldu yare,

Beri gel oğlan, beri gel.

diye içli içli söylenirsin.

Tencere dibin kara.....

 
Toplam blog
: 221
: 1905
Kayıt tarihi
: 27.09.06
 
 

Evli bir kız çocuğu babasıyım. Yüksekokul mezunuyum. Bir kamu kurumunda çalışıyorum.16.03.2017 ta..