Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Haziran '18

 
Kategori
İnançlar
 

Umre Notlarım (3)

Umre Notlarım (3)
 

Sanki rüyadayım..  aradan iki yıl geçmiş bu sefer tek basına gidiyorum Gül Efendim(as)'e..

Ailem hava limanında uğurladıktan sonra elime biletim aldığım an başlıyor gözyaşları ve uçaktayım..

Ben Medine'ye gidiyorum bu ucaktan indigimde canim peygamberimin sehrinde olacagim..

Ucak yolculugumuz kuran okuyarak geciyor.. Ucaktan inip de valizleri aldiktan sonra şehre hareket edecegimiz otobuse biniyoruz.. hasretini çektiğim Medine yollarındayım

Allahım'a sonsuz kere şükrediyorum
Levhi mahfuzda yazılanı yaşıyorum.
Yol boyunca sanki her kösebasindan Efendimiz as cikagekecekmişcesine bir heyecan gözyası..

Otele girip valizleri bırakir birakmaz Mescidi Nebeviye kosuyorum..
Mescidin bahcesine adim attiğim an selam veriyorumm
Esselatü Vesselamü Aleyke Ya RASULALLAH ..
Esselatü vesselamü aleyke ya HABİBALLAH
Esselatü vesselamü aleyke ya Seyyidel evveline vel'ahirin
Esselamualeykum ya Hz Ömer efendim
Esselamü aleykum Hz Ebubekir efendim.. ve cennetul baki..

Hangi kelimeye sigar ki.. o an sanki tum zamanlar durmus.. Cenabi Allaha sonsuz kere sukurdeyim Peygamber efendimiz cagirmis davet etmisti..
Geldim ya Rasulullah Sen çagirdigin icin geldim diyerek  yesil kubbenin altinda dua ediyorum once.. sonra iceri girip sukur namazi kiliyorum..



Özlediğim ezana canlı şahitlik ediyorum.. cemaatle namaz kıldıktan sonra..

Efendimiz as in evimle mimberim arasinda cennet bacelerinden bir bahcedir dedigi ravzayi mutahharada namaz kilmak icin sira bekliyorum..

Inanilmaz yogun sevgi var.. tum dunyadan gelen musluman kardeslerimle birlikte ülke ulke bekleyip.. sirayla içeri aliniyoruz..

Kirmizi halilar birden yesil oluyor..cennet bahcesindeyiz.

Orada gozyaslari oluk oluk.. Hz Peygamberim Hz Omer ve Hz Ebubekirin yaninda  namaz kilmak.. tum zamanlar durmus oncesi sonrasi yok.. hangi kelimeyle şukur etseniz az kalir tarifi olmayan mutluluk gozyasi.. mahcubiyet.

Sonrasinda cennetul bakiyi ziyaret ediyorum.. Sanki asil ait oldugum yer.. kalbimin kaldigi yer..

Oyle mahzun ki.. binlerce sahabe Peygamber efendimiz in ailesi orada..

Islam ugruna mucadele eden bugun bize Islami miras birakan mucahidler sessiz ciglikta.. gozyaslari durmuyor..

Bu seferki umremiz daha once diyanetle gitmeyecegim dememe ragmen yine devlet garantisindedir diye tercih ettigim diyanet ile oldu.

Abdullah hocam degerli esi ile katılmıstı.. Allah ebeden razı olsun tek bir an olsun biz Allah ve Rasulunun misafirlerine hizmette kusur etmeden görevindeydi..

Grubumuz nezih bir gruptu..

Allah'ın seçtigi insanlar bir araya gelmiştik.

Iki grup biradaydik. Numan hocamızla birlikte .. Allah kendisinden de ebeden razı olsun.. rehberlik etti hocalarımız..

Medinede kaldigimiz dört gün boyunca her sabah yeşil kubbenin altinda kuran okudu hocalarimiz dualar ettik.. Bizden dua isteyen kardeslerimize ummedi muhammede dua ettik..

Ertesi gun ve  gece Uhuda gittik.. Hz Hamzanin Mushab bin Umeyirin yetmis şehidimizin oldugu yer..

                                                                    (Uhud )

Kelimelere sıgmayan duygular yasatiyor Rabbim tekrardan..

Uhud başta olmak uzere Medinedeki diger kutsal yerleri ziyaret edip dualar ettik..

Medinede peygamber efendimizden ayrilma vakti gelmisti..
Tekrar gelmek uzere vedalasmadan.. Allaha sonsuz kere sukredip  tesekkur ederim canim peygamberim tesekkur ederim ya Hz Omer efendim Hz Ebubekir efendim diyerek mescide son bakisla ayrilmak uzere otelden valizlerimizi alip 6 saatlik yola cikiyoruz..

Bu sefer Mekkeye yolculugumuz.. Huzunle birarada heyecan Allahimin evine gitme heyecani..

Otobuse biniyoruz.. Abdullah hocamiz basimizda telbiye getiriyoruz.. lebbeyk Allahume lebbeyk....

Yol boyunca salavatlar ilahiler dualar gozyasi.. ve Rabbimizin evinin oldugu kutsal topraklardayiz..


                                                               ( Beytullah )

Gece geliyoruz Mekkeye.. haremi serifin isiklari görünüyor.. nur ustune nur her yer .. dünyanin merkezindeyiz gozyaslari her daim..

Otele yerlesir yerlesmez.. iki grup hocamizin esliginde hemen mescidde yatsi namazini kiliyoruz..
Ve hocamizin yonlendirmesi ile beytullaha Allahimizin evine dogru adim adim ilerliyoruz.

Ben soyleyene kadar gozlerinizi açmiyorsunuz diyor hocamiz..

Ilk umreye gelisimdeki animi yasiyorum.. o zaman da Sadik hocamiz bu şekilde yonlendirmisti.. Allah razi olsun ebeden.

Evet diyor hocamiz beklediginiz an geldi yillardir ozlemini cektiginiz o an bu andir acabilirsiniz gozlerinizi !!

Şu an yazmakta dahi zorlandigim.. o an bogaziniz dugümlendigi kalbinizin yerinden cikacagi an..
Gozyasilariniza hakim olamadiginiz.. ve kalbe gelenlerin dokuldugu .. sonsuz tesekkurun edildigi an.. öl de oleyim Rabbim..

Ve umre yapmak icin hacerulesvedi selamlama ile baslayip kalabaliğa karisip tavaf yapiyoruz grupca..

Hayal gibi..
Ozlemini cektigim Kabem karsimda hacerulesvedin yanibasindayim..

Rabbim Sen cağirmasan gelemem..
Tesekkur ederim Tesekkur ederim Allahim dualariyla tavaf yapiyoruz..

Sonra safa Merve arasi say ve sac kesmeyle birlikte ihramdan cikiyoruz..

InşaAllah Allah isteyen bütün müminleri çağırsın..




Umremiz onbir gunluk turdu.. her gun tavaf yaptik kutsal yerleri ziyaret ettik..

Hira nur dagindayiz tekrardan..

Gul peygamberim as buraya gelip inzivaya cekiliyordu.. km lerce yolu yuruyordu sehirden uzaklasip..

Ve burasi sadece bir dağ degildi.. vahyin baslangiciydi.. ilk oku emrinin geldigi yerdi..

Bugün yasama gayretinde oldugumuz Kuran burada inmeye baslamisti.. gozyasi durmuyor..

Sevir dagini ziyaret ediyoruz.. tepeye cikmadan.. Peygamber efendimiz as ile Hz Ebubekir ra'nin birlikte saklandiklari mağara.. hocalarimiz anlatiyor asri saadeti yasiyoruz adeta.. ilk kez dinliyormuscasina heyecanla..

Arafattayiz..  Hz Adem ile Hz Havvanin cennettel kovulduktan sonra yeryuzunde ilk bulustuklari yer.. Tevbelerin kabul oldugu yer..

InsaAllah hac gorevini de yapmak nasip olur..

Gelmemize son iki gün kala Rabbim.. daha onceki gelişimizde tanıstıgimiz Allah dostu Ahmet amcamız ve değerli esi ile  eski umre oda  arkadasımı biraya getiriyor..  muhabbet ediyoruz.

Ahmet hocam diyorum candan öte can Allaha hayatini adamiş Allah icin gozyasi durmayan mubarek insanin sevgisi de kalbimizde her daim..

Sabahinda birlikte tavaf yapiyoruz..dualarina nail oluyoruz.. sonsuz şükur vesilesi Allah dostu dostumuz olmasi ve sevgisine de nail olmak..

Mekke ziyaretlerimiz bitmek uzere..diger kutsal yerleri de gorup tefekkur ediyoruz..Tekrar tekrar ben kullugumun neresindeyim mahcubiyeti yaşıyoruz.. ve yine yeniden dünyanın dunyalik hirsin makamin maddiyatin yalan olduğunu idrak ediyoruz.. artık son gün son umre son tavaf..

Imkan olsa da orada kalsam dedigim yer ve  ayrılık anı gelip cattıgında..

Kabeye son bakis, sonra donup arkaya bir daha bakis ve gozyşi.
eda degil..kisa bir surelgine ayrilis.Herkse nasip olsun insaAllah..

Umremizdeki emekleri için  hocalarımıza sonsuz tesekkurlerime..Umre arkadaşım Nurum Nur'a teşekkürlerimle,  dostluğu için.. ayrıca tüm kafiledeki kardeşlerime teşekkürlerimle..

İnşaAllah hep birlikte tekrarı nasip olsun.

Ümrede sürekli Ümmedi Muhammede dostlarımıza dualar ettik, inşaALlah kabul olsun.

Yazımızın gitmek isteyenlere şevk olması, vesile olması duasıyla..
Kutsal topraklar bir kez gidene bin kez özlem.. ancak Allah çağırırsa yol açıyor.

Ve.. asıl umre asıl ihram  şimdi basliyor..

Işık olsun..

20-06-2018
 

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..