Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Umuda bir gönüllü ressam Nazan Pamuk

Umuda bir gönüllü ressam Nazan Pamuk
 

RESSAM NAZAN PAMUK


Sanatçı olunmaz doğulur. Derler ki sanatçının yaptığı sadece eserleri değildir o yüreği ile sevmeyi bilendir, o güzeli gördüğünden kötülüğü istemez, sanatçının gözleri gibi gönlü de açıktır görür ve elini uzatır.

O böyle biri ne güzel.

Ressam Nazan Pamuk’a sorduğum sorum;

“Sosyal Sorumluluk Projelerinizle de biliniyorsunuz. Bu sergide de sosyal sorumluluğa yer veriyor musunuz?”

“Yakın geçmişte TEMA Vakfı, Mehmetçik Vakfı ve Kan ve Kök Hücre Gönüllüleri Derneği yararına sergiler düzenledim.  Toplumumuzu etkileyen sorunları insanların dikkatine sunmak benim her zaman önceliğim olmuştur ve çözümün bir parçası olmak misyonuyla ve sanatçı duyarlılığıyla hareket ederek topluma faydalı olabiliyorsam ne mutlu bana. Bu sergimle de kan, kök hücre ve organ bağışına dikkat çekmek için eşsiz ve özverili çalışmalar yapan Kan ve Kök Hücre Gönüllüleri Derneği (KHGD)’ne destek olmayı hedefliyorum.”

“Kendinizden bahseder misiniz? Resim yapmaya nasıl başladınız?

“İstanbul doğumluyum. Resimle Almanya’da geçen çocukluk yıllarında tanıştım. Türkiye’ye döndükten sonra Temel Sanat Eğitimi Uygulamalı Resim Bölümünden iyi dereceyle mezun oldum. Uzun yıllardır çalışmalarımı kendi atölyemde sürdürüyorum. Bunun yanı sıra çeşitli akademik ve kültürel kurumlar bünyesinde sanat eğitmenliği yaptım.  Ayrıca festival ve workshop çalışmalarıyla da aktif bir sanat hayatı sürdürüyorum.”

“Şimdiye kadar kaç sergi açtınız?”

“Çeşitli müzayede ve galerilerde, yurtiçi ve yurtdışında düzenlenen sergilerde eserlerim yer aldı. 11 kişisel 11 karma sergi açtım. “Atların Büyüsü” benim 22.sergim.”

“Kendine has bir stiliniz var, resimlerinizden biraz bahseder misiniz?”

“Eserlerim sürrealist ve fantastik tarzıyla öne çıkıyor ve ağırlıklı olarak figür üzerinde çalışıyorum. Doğadan, dayanışmadan, insan sevgisinden ve geleceğimizi daha yaşanılır kılma arzusundan beslenerek çalışıyorum.” 

“Çok aktif çalışan, üretken bir ressamsınız. Yeni serginizden bahseder misiniz?”

“Atların Büyülü Dünyası” sergimi 18 Kasım – 12 Aralık tarihleri arasında The Marmara Pera’da düzenliyoruz. Sanatın daima yanında olan ana sponsorumuz Semak’ın desteği ve The Marmara’nın ev sahipliğinde gerçekleşen sergimde sanatseverleri atların dünyasında büyülü bir yolculuğa çıkmaya davet ediyorum.”

Sanatseverlere görsel şölen sunmanın yanı sıra insanları düşündürmek, topluma mesaj vermek motivasyonuyla aralıksız üretmeye devam eden ressam Nazan Pamuk,

“Atların Büyüsü” adlı son koleksiyonunu her zaman sanatın destekçisi olan Semak Makine A.Ş. ana sponsorluğunda 18 Kasım  - 12 Aralık tarihleri arasında The Marmara Pera’da sanatseverlerin beğenisine sunuyor.

O gönlünü fırçalarında yakaladı

Tuvallerinde atlar oldu!

Sonra atlar yalnız mı kalmalı

Tek başına mı koşmalı

Koşmalı da nereye gitmeli

At, sihirdir, at büyüdür, at şifadır

O zaman dedi ki

Atlar koşuyorlar

Toplayacaklar gönüllüleri

Ve diyecekler ki;

Kan, kök hücre ve organ bağışına,

Gönüllü olanlara koşun

Ve koşun ki,

Nazan Pamuk’un tablolarındaki

Atların sihrine kapılıp

O sergiye gidin ki,

Ve gönül gözünüzü de açın

Yüreğinizden geçirin,

Sanatçı gibi deyin ki,

BENDE VARIM.

 

Sergide görüşmek üzere…

 

 

Nazan Şara Şatana

 

 

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....