Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '15

 
Kategori
Deneme
 

Umudumuz sizsiniz çocuklar, bayramınız kutlu olsun

Umudumuz sizsiniz çocuklar, bayramınız kutlu olsun
 

“Küçük hanımlar, küçük beyler!

Sizler hepiniz geleceğin bir gülü,

Yıldızı, bir mutluluk parıltısısınız!

Memleketi asıl aydınlığa boğacak

Sizsiniz. Kendinizin ne kadar mühim,

Kıymetli olduğunuzu düşünerek

Ona göre çalışınız. sizlerden

Çok şeyler bekliyoruz."

Mustafa Kemal Atatürk

90 lı yıllarda  gazeteler çocuklara 23 Nisan da mendil hediye ederdi.

Her şey gibi bu güzel gün de anlamını yitiriyor. “Nerede o eski Ramazanlar ın yerini, nerede o eski 23 Nisan lar" alacak gibi. Bugün  okullarda törenler  olacak 2 şiir, 1 adet konuşma.  İstiklal Marşı ve saygı duruşu,  yarım saat sürmeyecek kuru bir törenin ardından öğrenciler evlerine   dönecekler. Ne bir yarışma, ne bir eğlence. Belki çocuklar da daha dün okuldan ayrılmadan sordu öğretmenlerine

"Öğretmenim yarın yoklama alınacak mı?" diye

23 Nisan çocukken benim en mutlu günümdü.

Bir günlüğüne harikalar diyarına gitmiş gibi olurdum. Törendeki gösteriler için yeni elbiselerimiz olurdu üzerimde oynarken güzel görüneceğimden emindim. Şiir okumak için herkesin önünde kürsüye koşmam gerekirdi  çok heyecanlı olurdum. Annem 23 Nisan gelmeden dondurma yemek yasak derdi.  23 Nisan da hava ne kadar kötü olsa da babamın bütün sınıfımıza aldığı dondurmalarımızı birlikte yerdik.  Şenlik alanında kurallar yoktu öğretmenlerimiz bizim bayramımız olduğu için koşup oynamamıza kızmazdı. Şenlikten sonra eve gidip TRT deki şenliği izlerdim, bütün kanallar haber zamanında ''daha güzel şeyler'' gösterirdi. Ben de haber saati geçene kadar sıkılmazdım. Bugünkü gibi kötü ve karamsar haberler yoktu Tv de….

Yeni nesil hem çok güzel hem çok akıllı üstün bir ırk gibi geliyor.

Tek ihtiyaçları olan onlara önemlerini hissettirmek onlara doğru düzgün bir yol göstermek.

Keşke bunu şimdi yapabilsek...

8 milyon 397 bin çocuğun işçi,

48 bin çocuğun madde bağımlısı,

2 bin 165 çocuğun cezaevinde olduğu,

Her üç çocuktan birinin zorla evlendirildiği,

Gözlerini açan her çocuğun 32 bin 386 lira borçlu doğduğu,

……………………………… (Yazmak isteyip te yazamadığım şeyler için bu noktalar)

Bir ülkede yaşayan çocukların

Ve

Tüm dünya çocuklarının bayramını kutluyorum… 

 
Toplam blog
: 146
: 762
Kayıt tarihi
: 02.05.14
 
 

İnsanları ve yaratılmış tüm canlıları severim. Yazmak amatörce de olsa hayatımda bir süredir var...