Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '15

 
Kategori
Deneme
 

Umut

Umut
 

Biraz önce sağ kulağım çınladı. .Bir inanışa göre iyiye anılmışım. Zaten çınlarken içimde iyi bir his vardı.

Seçimlerden evvel her şeye rağmen umudumu koruyorum; Türkiye’nin geleceğine karşı ümitkarım! Detaylara girmeyeceğim; az çok hepiniz bu konuda ne düşündüğümü biliyorsunuz. Benim için en önemli meseleler, yani Türkiye’yi ileri götürecek kavramlar, Adalet ve Demokrasi! Şayet bu konudaki sorunları çözebilirsek, ondan sonrasında bilimsel bir bakışla yapamayacağımız hiçbir şey yok!  Ve gerektiğinde sorumluluktan kaçmayacağımızı buradan tüm dünyaya ifşa etmişliğimiz var, ediyorum ve hep edeceğim...

Yaşamda kendime yer ararken öncelikle belirlemiş olduğum iyi insan olma hedefinin dışında bu hedefi kamulaştırarak toplumsal hale getirip MUTLU BİR MİLLET arayışına girmek tabi ki de hayalciliktir. Fakat bizim gibi İDEALİST insanlar hayal kurmayı severler: “Ben hayatı olduğu gibi kabul edip neden diye sormuyorum, ben hayatı olmadığı gibi hayal edip neden olmasın diyorum!”-Robert Kennedy

Başka bir açıdan biraz şımarıklık yapıp Fazıl Say’ın cümlelerine takılabiliriz: “İnsan iyi hissederse, iyi yaşar. İyi ile sarmalandığında iyi şeyler üretir!”. Boşanma sebebimiz bundan ibarettir; iyi yaşama hedefi ki bu da pozitivizmden geçer!

İyi insan, ahlaklı insan, üstüne mutlu insan, mutlu insanlar ve üzerine mutlu insanlardan oluşan mutlu bir toplum, ne kadar ütopik değil mi? Oysa yorum şöyle olabilir; “Neden olmasın?”-Kayahan! “Ha bugün ha yarın oldu olacak kaç gün geçti?”

Diyorum ya sabah kulağım, hem de sağ kulağım çınladı! Belki de bu seçimde bir umut doğacak bana ve ülkeme!

“Oysa umut sanat. Mozart umuttur. Chagal umuttur. Nazım Hikmet umuttur. Yaşar Kemal umuttur!”-Fazıl Say

Sanat umutsa, “Umut Sanat” film dağıtım şirketi nasıl bir umuttur? Kimin aklına gelir değil mi? Benim aklıma böyle ayrıntılar gelir.

İnsan mutlu olabilmek için umudu olmalı ve egolarından arınmalı:

“Artık sokağa makayajsız çıkıyorum( şarkıcı Nilüfer), AVM’ye öyle gidiyorum. Görüp tanıyan da oluyor, tanımayan da oluyor. Bir de ufak tefek olunca, farkına bile varmıyorlar. Kimi zaman “ay makyajsız da ne kadar fenaymış” diyorlar, İnanın ki umurumda değil. İnsan yaş aldıkça bazı şeyler önemini yitiriyor. Sahneye çıkarken en iyi şekilde hazırlanmaya çalışıyorum. Ya da ne bileyim fotoğraf çekiminde filan! Orada başka biriyim ama günlük hayatımda makyajsız çıkıp pazara gidiyorum. Çok özgür oluyor muyum? Hayır, kendimi kontrol etme ihtiyacı hissediyorum. Yurt dışında daha yüksek kahkaha atıyorsam, burada daha dikkatli davranıyorum. Ama sosyal medyada gündelik halimi paylaşıyorum. Zaten benim komik ve çılgın bir tarafım var aslında...”

Evet, yıllar geçer ve bir gün en sevdiğimiz biri yanımızdan kayıp sonsuzda bir yerlere gittiğinde sorgulamaya başlarız. “Ve ben” deriz “bugüne kadar hiç yaşamamışım!”.

Lisede UMUT üzerine bir makale okumuştum. Basitçe “umut insanın benzinidir” diyordu...

Mustafa Kemal Atatürk gibi bir evlat (lider) yetiştirebilmiş olmak, her zaman bir toplum için UMUTTUR.  Asil kanımız bundan ibarettir, yani metafordur! Kimsenin asil kanı yoktur. Hepimiz insan olma zayıflığı yaşayan tanrının kullarıyız.

“İnsanlık varsa” umut da vardır. Peki insanlıktan kastedilen nedir? İşte biz dünya olarak bu kastedileni kaybettik, kısaca insanlığımızı! 20’li yaşlarım İstanbul’da hep bu arayış içerinde geçti; İNSANLIK!

Demek ki insanlığı bulmak için UMUT halen olmalı! MAD MAX serisinin yepyeni filmi sadece bu konu üzerinden yürüyor: UMUT! En zor anlarda bile –içinizden bir ses- sizi umutlu olmaya çağırıyor, ya da en kötü halde Allah’tan yardım dileniyorsunuz... Veyahutta şükrederek umut dileniyorsunuz hayatı yaşamaya dair!

Seçimden evvel bir umudumuz var mı?

Türkiye için, dünya için, x bir insan için, bir umut var mı?

Her şeyden öte seçimden sonrası için umudunuz var mı?

Oysa ne değişecek; hayatımız ve hayat devam ediyor...

Yaşıyorum ve yaşadığım sürece aslında bir umut var!

Bu seçimin hayırlara vesile olmasını diliyorum!!!

Hepimize İYİ ŞANSLAR!  

 

 

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..