Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Un helvası

Un helvası
 

Şöyle bir un helvası çekti canım. Bir kaç kere yaptım ama tabi annemin helvasını tutturamadım hiç bir zaman. Hazır annemi bulmuşken ona yaptırayım diye düşündüm. Düşündüm de yazık şimdi anneme.Dakikalarca, ocağın başında kavur da kavur. Yorulur kolları, kıyamam. En iyisi; o söylesin, ben yapayım. Sonra da hep beraber yiyelim "anne sözü değmiş" un helvamızı.

Malzemeler
200 gr tereyağı
1 çay bardağı sıvıyağ
5 su bardağı un
1, 5 yemek kaşığı toz şeker
Şerbet
2 su bardağı su
1, 5 su bardağı şeker
5 veya 6 limon damlası

Tereyağı eritilir. Un eleklenerek tencereye ilave edilir. Kısık ateşte kavrulur. Kavrulur dediğim, öyle az boz değil. Dakikalarca. Yağla un sarıp sarmalar birbirini, önce sararır sonra da kararır misali. Kahverengi bir renk almaya başlayınca toz şeker ilave edilir. Kavurmaya devam. Ha az kaldı, ha gayret. Şeker iyice erisin, hem dem olsun diğerleriyle. Ha şimdi tamam. Alalım tencereyi ocaktan. Soğumaya bırakalım ama kendi başına değil tabi, kavurarak yine. Bu son kavurma, helvanın topaklaşmaması için.

Şerbet için; şeker ile suyu kaynatalım. Yaklaşık yarım saat. Yapışkanlaşmaya başlayınca limon ilave edelim. 5 dakika daha kaynatıp, altını kapatalım. Ilınmaya bırakalım.

Helva ılık, şerbet ılık. Şimdi vuslat zamanı. Şerbet ile helvayı iyice karıştıralım. Servis tabağına alalım.

Ben çay demledim bile, ya siz?

 
Toplam blog
: 78
: 2343
Kayıt tarihi
: 11.08.07
 
 

Unlarla uğraşmayı seviyorum; unutturuyor bana üzüldüğüm şeyleri. Mutfak aşkımın en kötü tarafı, işim..