Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Nisan '19

 
Kategori
Eğitim
 

Üniversite Eğitimine Dair

Açıköğretim ve Üniversite Bitirmeye Dair
 
Hafta sonu binlerce öğrenci gibi benim de sınavım vardı. Okuldan okula koştururken iki günümü yedim. Hem de yıllar sonra derslere geri dönerek. Gerçi sınavlara pek çalıştığım söylenemez ama yine de iyi bir vize dönemi geçirdiğim söylenebilir. Bu durumun ortaya çıkmasında eski bilgilerimin katkısı ve benim sınava rahat rahat girmemin etkisi olduğunu düşünüyorum. Bu yazıyı aslında sınavımın ne kadar iyi geçtiğini anlatmak için yazmadım. Ne kadar öğrencinin sınava girdiğini hatırlatmak  ve eğitimde ne durumda olduğumuzu göstermek için yazdım.
 
Hafta sonu Türkiye'de hayat durdu resmen. On binlerce öğrenci kimisi ikinci bir üniversite okuyup kendine yeni bir iş kapısı açmak için, kimisi de çeşitli sebeplerden dolayı bitiremediği üniversite eğitimini tamamlamak ve bir yerlere gelebilmek için girdi bu sınava .Açıktan okumanın rahat olması öğrenci sayısını artırıyor olabilir ama gözardı edemeyeceğimiz bir gerçek daha var ki: O da üniversitelerden mezun olan gençlerimizin pek çoğunun okuduğu bölümü boşuna okumuş ya da okuyor olduğudur.
Çünkü yaşını başını almış insanlar bir umudun peşine takılıp eline diplomayı almayı hayal ediyor. Bu nerden biliyorsun diye sorduğunuzu duyar gibiyim.
Gözlemlerim diyeyim. Evet, bu  ciddi bir tespit zannımca. Ama bazı şeylerin doğruluğu su götürmez bir gerçektir. Zevkine okuyanları çıkardıktan sonra bile on binlerce genç hala bu sınavlara bel bağlayıp bir şeyler bekliyorsa düşünmek lazım: Bunların çoğu daha önce örgün bir üniversite bitirmiş ama kendi alanıyla iş bulamamış eğitimli gençler. Bunların içinde öğretmenlik bitiren de var, mimarlık bitiren de, çocuk gelişimi bitiren de...Peki ne olacak bu gençlerin hali?
 
Yaş otuzu bulan, hatta aşan bu insanların pek çoğu evine ekmek götürme derdinde. O yüzden kendi alanı dışında bir işte asgari ücretle kendinden eğitim olarak kat kat alt seviyede olan patronun ağzının kokusunu çekmek zorunda kalan insanlar. Sırf karnını doyurmak için katlanıyorlar bu ağır çalışmaya. Hem de hiç insanca olmayan şartlarda. Yazık değil mi peki onca eğitimli gence? Yıllarca okusun, didinsin sonra parası var diye lise mezunu bir adama para kazandırsın. Bu insanın oldukça zoruna giden bir durum. Mecburen katlanılan bu duruma son vermek için büyük umutlar bağlanılan yeni bir üniversite bitirme sevdası, hayali peki bu gençlerin sorununa çözüm olabilecek mi? Yoksa girilen bu sınavlar onlara sadece bir diploma kazandırıp başka bir şey kazandırmayacak mı? Bu soruyu sadece açıktan üniversite bitirenler için sormayalım, çıtayı biraz daha yükseltip örgün üniversite bitiren işsizler ordusu için de soralım. On binlerce öğretmen adayı, iibf'li gençler ve diğer işsiz kalan üniversiteliler ne olacak sizin bu haliniz? Her köşeye üniversite açıp sonra dağ gibi işsizleri görmezden gelmek ne kadar mantıklı? Sizce de devletin buna bir çözüm üretmesi gerekmez mi? İş imkanı yoksa niye aynı bölümden her yere açıyorsun? Ve daha niceleri... İnsanı düşünmeye, düşündürmeye sürüklüyor. Düşünmek gerekiyor çünkü onca emek var, onca umut var. Düşünmek gerekiyor, hayatının baharında umudunu yitirmiş binlerce genç var.
 
14.04.2019/NECATİ DİLEK
 
Toplam blog
: 40
: 100
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

5 Nisan 1991 Aydın Sultanhisar doğumluyum. İlköğrenimi köyde tamamladım. Sonraki yıllar eğitim iç..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 40
: 100
Kayıt tarihi
: 03.01.19
 
 

5 Nisan 1991 Aydın Sultanhisar doğumluyum. İlköğrenimi köyde tamamladım. Sonraki yıllar eğitim iç..