Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mart '16

 
Kategori
Eğitim
 

Üniversite sınav sonuçları

Üniversite sınav sonuçları
 

milliyet.com tr den alıntı.


Eğitim sistemimizin bütün kademelerinde bulunanlar şimdi ne düşünecekler?

Önümüzdeki geleceğimizin mimarı olacak.

İcra ve yönetim kademelerinde yer alarak ülkemizi yönetecek gençlerin seçilme sınavı sonuçları açıklandı.

YGS–3, YGS–5 ve YGS-6'dan 500 tam puan alan Cemre Efe Karakaş gelen sonucun kendisi için sürpriz olduğunu belirtip şu açıklamalarda bulunuyor;

“Beklemiyordum, açıkçası benim için de sürpriz oldu. Sınava hayvan gibi çalıştım, çok çalıştım. Sosyal aktivitelere hiç yer vermedim. Tamamen çalıştım. Benden iyi yapan bir kaç kişi duymuştum. Meğer öyle bir şey yokmuş. Ailem helal olsun' dedi” diyor.

Hem hayvan gibi çalışıp, hem sosyal aktivitelere yer vermeyecek, hem de gelen sonuç onun için sürpriz olacak bir eğitim sistemi ile 12 yıl eğitilmiş ve en başarılı (?) ilan edilmiş bir genç yukarıdaki açıklamaları tüm içtenliği ile yapıyor.

Şu an doktorluk yapan bir tanıdığımın on sene kadar önce oğluna aldığı tren oyuncak setini görev yaptığı yere gitmeden misafir olarak kaldığı yerde kurup oynadığını görmüş ve aldığım cevapta “ ben oyun oynayacak zaman bulamamıştım” dediğine şahit olmuştum.

Olsun sosyal aktivitelere büyüyünce katılır.

25 yaşından sonra saklambaç oynar, tiyatroya gider, ağaç diker.

İyi de binanın temeli güçlü atılmalı, harcı kıvamında, demiri ölçüsünde olmalı.

Olmayınca 70 km hızla esen  rüzgar bile yıkıyor.

Oysa biz çok depremler kuşağında bulunan bir ülkeyiz.

Kim artık bu ezberci taklit eğitim sistemine tam anlamı ile son verecek?

Gerçekbilgi, beceri ve maneviyatla donatılmış eğitim istemini yerleştirecek.

Geleceğimizin insanca çalışma ile inşasını sağlayacak?

 
Toplam blog
: 371
: 835
Kayıt tarihi
: 14.02.09
 
 

Adalet önce kendimizde başlamalı ve haksızlıklar sorgulanmalı  ve hataların, afetlere dönüşmeden ..