Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Haziran '14

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Üniversite Suriyeliye beleş, Türklere paralı...

Üniversite Suriyeliye beleş, Türklere paralı...
 

Doğu Akdeniz Üniversitesi (Kıbrıs) Mütercim Tercümanlık Bölümü 4.ncü sınıf öğrencisiyim. 

Bu yazımı öğrencilerin ekonomik problemlerine ayırmayı düşünüyorum. Tabi bunu hem Türkiye hem Kıbrıs hem de başka yurt dışında okuyan öğrenci arkadaşlarım için dile getiriyorum. Bu sorun aslında hepimizin sorunu. 

Peki nedir o sorun? 

-Maddi sorun. Biz öğrencilerin deyimiyle parasızlık! 

Türkiye de birçok öğrencinin ihtiyaç duyduğu şeyin başında gelir para. 4 senelik öğrenciliğimde parayla ilgili çok şey öğrendim. Öyle ki bu para mevzusu yerini dolduramazsa eğer öğrenci, öğrenci olmaktan başka her şeye benziyor. 

Şöyle örnek verelim. İstanbul da okuyan bir arkadaşım anlatıyor. 

-Ev kiraları inanılmaz derecede yüksek. Eşyalı ev bulmaksa mesele. 4 senedir buradayım her sene ev değiştriyorum. Göçmen kuşu bile benden daha az seyahat ediyor. Para mevzusu tam başa bela. Sağda solda çalışmakla da olmuyor. Üstelik çalıştığımız yerler sıkıntı. Patronlardan para almak mesele. Şimdi siz söyleyin, derslere mi gideyim, dışarda mı çalışayım. 

 

Bu arkadaşımın anlattığı şu an için en hafifi. Bir de yazları göçmen işçi olarak çalışan, çalışmaya her daim devam eden adeta sistemin kölesi olmuş arkadaşlarım var. Şimdi ben başıma gelen bir şeyi anlatmak istiyorum. Bir gece Mağusa sokaklarında yürüyüşe çıktım ve markette bir Suriyeliye denk geldim. Bu, Suriyeliler 'özel okul' olmamıza rağmen nedense burada çok fazlalar. Burası paralı okul sen burada nasıl okuyorsun diye sordum. Cevap: Beni sizin devletiniz okutuyor. Okul paramı devlet ödüyor, kalacak yerimi de onlar ödüyor ve bir de 200 TL aylık harçlık alıyorum. 

Daha sonra bu arkadaşımla siyasi bir muhabbete girdik. Siz Tayyip Erdoğan'ı niye sevmiyorsunuz anlamıyorum dedi. İşte iktidar partisine olan hıncım biraz daha artmış oldu. Yani elin Suriyeli çocukları bedava burada okuyacak. Benim Türkiye'de Kıbrıst'a başka yerlerde okuyan kardeşlerim, sermayenin, kişiliksiz patronların altında üç kuruş almak için ezilecek? 

 Türkiye'de devlet 'hibe' para vermiyor. Burs(borç) veriyor. Bu borçları da daha sonra siz mezun olduktan sonra 'seve seve' ödüyorsunuz. Benim KYKlardan aldığı bursu(borcu) 7 yılda anca ödeyebilen arkadaşlarım oldu. Bu Türk öğrencisine reva mıdır? 

Diyorlar ki; 

-Ekonomimiz gelişti

-İlk 10'a girdik ekonomide, seneye Şampiyonlar Ligindeyiz. 

-Hedefimiz Büyük Türkiye 

Bunlar artar gider. Peki nerede öğrenciye hibe edilmiş para. 

Hangi ülkeler öğrenciye hibe para veriyor sayalım. 

AB ülkeleri, ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Rusya, Çin, İran. 

Peki Türkiye ne yapıyor? 

Birinci öğretim için harç(haraç)ları kaldırdı ama asıl harç(haraç) kestiği ikinci öğretimden bunu kaldırmadı. Tıp fakültelerinin harcı(haracı) 2bin liraya kadar çıkabiliyor. Şimdi anadolunun köyünden çıkmış gelmiş bu insanlar o kadar parayı nasıl ödesin? 

Bence Suriyeli öğrencilere yaptığını devlet kendi öz vatandaşına uygulamalı. Bu devlete, millete, Türk milletine hizmet edecek olan bizleriz. Devlet mafyavari harç(haraç) düzenini bitirmeli. Öğrencilerin kitap, eğitim masrafını karşılayıp, hibe para yardımı yapmalı.  

 

Emre Erden 

 
Toplam blog
: 203
: 322
Kayıt tarihi
: 16.11.13
 
 

1991 İskenderun doğumlu. EMU Mütercim Tercümanlık, Amasya Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezun..