Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '12

 
Kategori
Geri Dönüşüm
 

Üniversiteler atık projelerine hız vermeli

Üniversiteler atık projelerine hız vermeli
 

Bence üniversiteler atık projeleri ile daha çok ön planda olmalıdırlar.

Kağıt-karton, plastik, cam ve metalleri kendi bünyelerinde ayrı ayrı toplayarak bunlardan
büyük gelir elde edebilir.

Aşağıdaki habere göre Fethiye'de ilköğretim ve ortaöğretim okullarında
anlamlı bir çalışma yapılmış ve ciddi miktarda bir para elde edilmiş. Kağıtların kilogramı 235
kuruştan satılmış ve 18,5 bin TL para toplanmış (Gerçi 83 ton 235 kuruştan daha fazla yapıyor ama
herhalde kg rakamında ya bir yanlışlık var veya bir kesinti söz konusu, çünkü rakamlara göre
kg'mı 223 kuruş yapıyor).

1.411 yetişkin ağaç da kurtarılmış.


Üniversitelerden kanımca ayda rahat bir şekilde en az 10 ton kağıt-karton çıkar. Yılda bu, 120 ton
kağıt yapar. Hadi hurda kağıdın/kartonun kg 2 lira olsa, toplamda 240 bin lira gibi bir meblağ yapar.

Bu para doğrudan üniversitelerin burs fonuna aktarılarak ya öğrencilere burs olarak verilebilir veya üniversitelerin çevre koruma faaliyetlerinin finansmanında kullanılabilir.

--*--


04.08.2011 18:12
2010-2011 Eğitim Öğretim Yılı sonunda Fethiye'deki ilköğretim ve ortaöğretim okulları öğrencileri 83 ton atık kağıt topladı. Ders kitapları, defter ve atık kağıtlar sayesinde bin 411 yetişkin ağacın kurtarıldığına dikkat çekilirken; yapılan ihale sonucu bu kağıtların satışı gerçekleştirildi. Kilogramı 235 Kuruş'tan satılan kağıtlardan toplam 18 bin 556 TL gelir elde edildi. Toplanan miktarlar hesaplanarak, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okulların okul aile birliği hesabına yatırıldığı ifade edildi. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, "2010-2011 Eğitim-Öğretim Yılı sonunda, ilçemiz ilköğretim ve ortaöğretim okul müdürlüklerinin öğrencilerden toplamış olduğu, kullanılmış ders kitapları, defter ve atık kağıtların ihalesi yapılarak 83 ton atık kağıt toplanmıştır. Kilogramı 235 Kuruş'tan 18 bin 556 TL'ye satılmıştır. Her okulun topladığı atık kağıtlar tartılarak, belirtilen fiyat üzerinden hesaplanarak miktarları Müdürlüğümüzce okulların okul aile birliği hesaplarına yatırılmıştır. Toplanan atık kağıtlar sayesinde 1411 yetişkin ağaç kurtarılmış oldu" denildi.


Kaynak : http://www.haber3.com/fethiyedeki-okullar-83-ton-atik-kagit-topladi-978603h.htm#ixzz1ilkLwNP2

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..