Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '09

 
Kategori
Güncel
 

Üniversitelerde Kürt Dili ve Edebiyatı bölümleri açılması

Üniversitelerde Kürt Dili ve Edebiyatı bölümleri açılması
 

Van Yüzüncüyıl Üniversitesi Rektörü ve Kurul Başkanı Prof. Dr. Hasan Ceylan'ın başkanlığındaki ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi'ndeki toplantıda, yazılı gündemin dışında Giresun Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Öztürk, “üniversitelerde Kürt dili ve edebiyatı bölümleri açılmasına” ilişkin konunun Kurul'da görüşülmesini talep etti.Muş Alparslan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat İnanç şöyle konuşuyor :Ben neden olmasın diye düşünüyorum. Kişisel olarak inandığım bir şey var, varsa korkularımız bunları atmamız gerekiyor. Önümüzü açmamız lazım, önümüze bakmamız gerekiyor. Ayrıca TRT Şeş yayın yapıyorsa, böyle bir bölümü Anayasa'ya aykırı olarak tanımlamak mümkün değildir. Anayasa ile çelişkisi olacağını düşünmüyorum. Türkiye'de İngiliz, Alman, Fars, Arap dili ve edebiyatı bölümleri var. Kürt dili ve edebiyatı da pekala olabilir. Ama bunun altyapısını oluşturmak gerekiyor.”
Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Rıza Ayhan da Anayasa'nın 3. ve 42. maddelerine göre “başka dilde eğitim öğretim yapılmasının mümkün olmadığı” görüşünü dile getirdi.

Muş Alparslan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat İnanç 'ın "Ben neden olmasın diye düşünüyorum" demesine karşılık ben de neden olsun diye düşünüyorum? Memleketim Türkçe eğitimi , Türk dili ve edebiyatına gereken önemi çok iyi veriyor da Kürtçe eğitim verilmesini tartışıyoruz. Kürtler gibi Laz Çerkez Boşnak vs herkes ayrıcalık istemeye kalkarsa nerede kalır bu ülkenin üniter yapısı, bütünlüğü , birliği.

Dil birliği ülkenin temel taşlarındandır. Anayasa ile çerçeve altına alınmıştır. Ulusal kanalda Kürtçe yayın yapılmaya başlanmasını hoşgörüyle ve hatta doğru olarak karşıladık. Terör örgütünün propagandasını Türkiye Cumhuriyeti hakkında asılsız haberler vererek yapan yayın kuruluşlarına karşı çok etkili bir uygulama oldu.Terör örgütü ve destekçileri durumdan oldukça rahatsız oldu;Fakat sanırım bu durumdan başka sonuçlar çıkartmak isteyenler, TRT Şeş uygulamasını farklı şekillerde göstermeye çalışanlar var. DTP'nin meclise girmesiyle tehlikeli yürüyüşlerine başlayanlar epey yol almışlar ki her konuda ayrıcalık istemeye cesaret edebiliyorlar. Bir söz vardır devlet içinde devlet olmaz diye.Kendi dillerinde eğitim kendi dillerinde iletişim kendi töreleriyle idare edildikten sonra nerede kalıyor Türkiye Cumhuriyeti. Dedelerimizle beraber savaşan, vakti zamanında kardeş dediğimiz Kürtler şimdi öyle böyle bir şekilde bize azınlık olarak kabul ettirilmeye çalışılıyor. Bunu yapanlar da bu ülkenin baş sıfatlı başkanları, idarecileri, akademisyenleri, sanatçıları. Biz bırakalım bu ayrışma çabalarını da mevcut düzeni bari doğru düzgün hale getirelim yoksa biz bu işlerle uğraştığımız sürece bizim kadar çok okuyan ve bir o kadar da işsiz kalan bir toplum daha olmaz.

 
Toplam blog
: 38
: 680
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

İzmirli, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisat Bölümü mezunu, ekonomi ve siyaset ile aktif olarak ilgilen..