Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '17

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Üniversitelere Çağrı

Üniversitelere Çağrı. Ben Salih Arıkan doğuştan görmüyorum. Manisa'nın Akhisar İlçesinin Koca kağan köyündenim. Bizim köyde görme engelli çok. İşin ilginci yaşlılardan şunu öğrendim bizim köyden kopup giden köylerde de görmeyen çok. Ben bu olayın Üniversiteler tarafından araştırılmasını istiyorum. 2000’li Yıllarda Sağlık Bakanlığına yazı yazmıştım. Üstün körü bir araştırma oldu ve sonuçları da ne bana gönderildi nede kamuoyuyla paylaşılmadı.2002’den önce bir meseledir. Dedemden şöyle bir mitolojik hikâye dinlemiştim.  Osmanlı zamanında bir handa Osmanlı paşasını öldürüyorlar. Bizim köylülere de soruyorlar paşayı kim öldürdü. Bizim köylülerde vergi alan paşayı gördükleri halde biz görmedik diyorlar. O soruşturmayı yapan paşada öyleyse siz hiç görmeyin demiş. Hikâye bu ya. Benim sayabildiğim en az sekiz on tane görmeyen var. Baba dostumuz İbrahim ağabey. İbrahim acar. Sesi güzel olduğu için İzmir radyosuna götürüyorlar. Oradaki görevlilerde bu çocuğu Gaziantep körler okuluna götürün diyorlar. Oda Gaziantep'ten mezun olmuş ve çalışmış ve emekli olmuş. Şimdi istanbulda yaşıyor. Bizim baba dostu benimde körler okuluna yazılmamda büyük payı var. İbrahim ağabey ve bir akrabamızdan sonra üçüncü kişi olarak körler okuluna gittim. Benden sonra üç kişi hariç tüm körlerin okuması için mücadele ettim. Köyümüzün bildiğim kadarıyla üçüncü memuruyum. Üniversitelerden ve sağlık bakanlığından kapsamlı bir araştırma yapılmasını istiyorum.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..