Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mayıs '17

 
Kategori
Üniversiteler
 

Üniversiteli Hikmet Cansız ile

Üniversiteli Hikmet Cansız  ile
 

Hikmet Cansız


Karamanoğlu Mehmet bey Üniversitesi  Atatürkçü Düşünce Topluluğu   Başkan yardımcısı HİKMET CANSIZ:”  Topluluklarla görev almak öğrenciler için çok önemli bir şey. İnsanların gelişmesi, davranışları topluluk  vb durumların hepsinde pozitif anlamda katkı sağlıyor. Kısacası topluluklarda bulunmak öğrenciler için Üniversitesi hayatı açısından arkadaşlık açısından çok önemli ve gerekli bir konu.”

SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

HİKMET CANSIZ-Adım Hikmet cansız Antalya'nın Manavgat ilçesindenim. İlk ve orta öğrenimini mahallemizde ki okulda tamamladım, lise öğrenimimi ise Manavgat'ta Fatih Anadolu lisesinde tamamladım. Şimdi ise Üniversitesi öğrenimimi Karamanoğlu Mehmet bey Üniversitesinde devam ediyorum.

SORU- Neden işletme? Neden Karaman? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?

HİKMET CANSIZ- Aslında doğruyu söylemek gerekirse Üniversitesi tercihlerim arasında Karaman yoktu, ama oldu bir şekilde geldim. Bölümüm biraz zor olsa da okumaya çalışıyorum. Elimden geldiğince çalışıyorum alışıyorum.

SORU- Atatürkçü düşünce topluluğuna üye olma hikayenizi anlatır mısınız?

HİKMET CANSIZ- Benim küçük yaştan beri Atatürk sevgim mevcuttu zaten. Ailem öğretmenlerim sağ olsun. Lise de daha erken olduğunu düşündüğüm için toplulukta bulunmadım ama üniversiteye gelince artık bir şeyler yapmanın zamanı geldiğini düşündüm ve Yusuf abimin vasıtasıyla (Yusuf Başbuğ CHP Karaman gençlik kolları başkanı) Rabia hanımla tanıştım ve topluluğa dahil oldum.

SORU-Topluluk olarak neler yaptınız ve   bundan sonra neler yapacaksınız?

HİKMET CANSIZ- Daha önce de etkinlikler yaptık çok güzel oldu. Mesela önemli bir tanesi 8 mart dünya kadınlar günüyle ilgili programımızdı. Kadınlar günüyle ilgili tiyatro gösterisi yaptık ekibimizden herkesin görev almasıyla çok güzel bir program oldu katılım da gayet iyiydi. Bundan sonra da şu an bir program olmamasından dolayı belli bir şey yok ama değerlendirebileceğimiz özel günleri, haftaları değerlendireceğiz.

SORU-Topluluklarda görev almak Üniversite öğrencisini  nasıl geliştiriyor?

HİKMET CANSIZ-  Topluluklarla görev almak öğrenciler için çok önemli bir şey. İnsanların gelişmesi, davranışları topluluk  vb durumların hepsinde pozitif anlamda katkı sağlıyor. Kısacası topluluklarda bulunmak öğrenciler için Üniversitesi hayatı açısından arkadaşlık açısından çok önemli ve gerekli bir konu.

SORU-Topluluk üyelerinin  etkinliklerinize katılması konusunda  yetersizliklerini  nasıl aşıyorsunuz?

HİKMET CANSIZ- Topluluklar da bulunmak önemli bir konu ama tabi herkeste görev bilinci olmadığı için, kendince programlardan önemli buldukları konular oluyor veya dersleri oluyor bundan dolayı tam üye sayımızla bir etkinlik yapamıyoruz.

SORU- Öğrenci topluluklarının Üniversiteyi  ve  Karaman’ı tanıtım konusunda    nasıl etkileri var?

HİKMET CANSIZ- Toplulukların Üniversitemizi  ve Karaman’ı tanıtımında önemli etkileri var örneğin okulumuzda bir etkinlik olduğu zaman bunu Karaman' daki yerel gazetelere iletiyoruz ve yayınlıyorlar bu da okulumuz ve topluluğumuz açısından önemli bir etki. Bir diğer örneği ise mesela okulumuza sizin gibi değerli bir insan geldi konferans yaptınız ve buradaki yaptığımız şeyleri Tokatta bir gezi yazısıyla yayınladınız  bu da üniversitemiz açısından önemli bir şey. Tekrar teşekkür ederiz.

SORU- Topluluk olarak  okul yönetiminden  destek alıyor musunuz nasıl?

HİKMET CANSIZ- Topluluğumuz şu şartlar altında doğruyu söylemek gerekirse tam bir destekte almıyor ufak pürüzler çıksa da katı engellerle de karşılaşmıyoruz. Aslında çıksa da pek bir şey fark etmez çünkü biz bir şeyler yapmak için zorlukları başarmak için buradayız.

SORU- Toplulukların kendilerini geliştirmesi için neler önereceksiniz?

HİKMET CANSIZ- Çok ve anlamlı  etkinlik yapılması gerektiği ve diğer topluluklarla is Birliği içinde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Topluluklar arasında ve kişiler arasında etkileşimi görev paylaşımını önemli ölçüde etkilediği için daha başarılı işler yapılabiliyor. Bunun için de topluluklar iş birliği içinde yapılması gerektiğini düşünüyorum.

SORU- Okulunuzun üniversitenizin  gelişimi  için ne önereceksiniz?

HİKMET CANSIZ- Üniversitemiz daha yeni bir üniversite olmasına rağmen yine de iyi bir gelişim sağladı. Ancak yeterli mi tabi ki hayır bunun için daha fazla bölümler açılabilir, daha iyi akademisyenlerle kadrolar geliştirilebilir, daha sonra öğrencilerin okulda vakit geçirmesine imkan sağlayacak şeylerin olması gerekiyor şöyle ki, derse bile gitmek istemeyen öğrenciler var. Bu sıkıntılı bir durum. Onun için okulu sevdirecek okulda vakit getirecek imkanların geliştirilmesi gerekiyor.

Çok güzel bir röportaj oldu Hikmet  teşekkür ederim.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..